Flaske når man er 1½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Er det så alm. mælk??

Ja, det er helt almindeligt minimælk.

Jeg stoppede med mme, da hun var ca 1,5 år, da hun får nok vitaminer osv gennem sin kost.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Ren mælk = let mælk eller sød mælk??

Har hørt at Nan pro 3 er bedst istedet for ren mælk, pga nogle ekstra mineraler..

Jeg ville nok vælge den type mælk som barnet i forvejen drikker til i glas om dagen. Altså fx letmælk hvis det er det dit barn drikker eller sødmælk hvis det er det barnet drikker.

Jeg ville vælge alm. mælk frem for Nan, for jeg tror på at de ekstra mineraler er dækket ind ved god varieret kost og den daglige vitaminpille  

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg ville nok vælge den type mælk som barnet i forvejen drikker til i glas om dagen. Altså fx letmælk hvis det er det dit barn drikker eller sødmælk hvis det er det barnet drikker.

Jeg ville vælge alm. mælk frem for Nan, for jeg tror på at de ekstra mineraler er dækket ind ved god varieret kost og den daglige vitaminpille  

Giver ikke min datter vitaminpille - har ikke godt med at give hende en pille hun skal tygge..

Anmeld

21. marts 2012

raca

Chris86 skriver:

Her har tøsen ik fået flaske siden 8 mdr nok... Hvorfor flaske når den ka undværes?

jeg syntes det er underligt at rulle øjne af andre forældres valg.

for du har jo heller ikke gjort det optimalt hvis man læser sundhedstyrelsens pjese...

jeg forstår ikke flaskebørn skal være dårligere stillede en amme børn, min har været ammet indtil de var 2.5 og 3.5 år og så jeg forsåt ikke at flasken er så slem.

Anmeld

21. marts 2012

raca

Anonym skriver:

Den ken nemlig ikke undværes Hun er så ulykkeligt uden om aften, og hun sover så dårligt uden..

så giv hende dem med god samvittighed.

og luk ørene for trusler om

overvægt.

dårlig vane

unødigt

at du vil holde hende på babaystadiet

at grød og mos er bedre.. ( det er ski da pisse besværligt IMO og bare endnu en vane)

du lytter til dit barn og opfylder dens behov. også er den ikke længre.

Anmeld

21. marts 2012

raca

Mor til Frederic skriver:

hvordan i vs? sover hun også 30-45 min der eller længere..

Og tænker lidt hvad i gør når hun vågner kl 2 om natten og er det for jeres nattefreds skyld at hun får flasken... For det er på både blot at udskyde det u undgåelige.. nej... en gang bliver hun klar også er det ingen kamp..så moren lytter til barnet ved IKKE og gennetvinge et stop nu

Har blot set hvad det kan gøre ved et barn og den afhængighed med flasken.. Vores ene fætter fik også flaske både inden middags lur og oppe i hans seng, var den tom og han ikke sov - så fik han blot en ny... Han kunne til sidst kun passe jogging bukser og når han sad på gulvet kunne han ikke nå sine tæer pga maven... det var godt med et skræk eksempel.. det kan jo altid bruges .alt kan jo misbruges selv alm mad...

Tænker bare at hvis hun kan sove 2 timer i vs uden flaske - så er det mystisk at hun ikke kan sove længere hjemme. Så ville høre vs ad hvordan de bærer sig af... der er jo forskel på mor og far og vuggestue.. måske søger hun den trykhed der hjemme som hun ikke får i vuggestuen.. og det indbefatter en flaske.. i vuggestuen behøves hun ikke vågne for og se om hun er blvet forladt af mor og far, for det ved hun hun er.. i weekenden søger hun at opfylde sine trykheds behov og behov for nærvær og der hjælper falsken måske...

Som en anden nævner, så giv hende en kiks - lidt frugt eller yoghurt istedet for...

j a for kiks er jo sunde.. super sunde... og både frugt og yougurt kan man blive tyk af hvis man spiser for meget... 

hvorfor ændre på noget der virker.

Anmeld

21. marts 2012

raca

chael skriver:

Det er jo uden tvivl noget du selv styre.

Men den var ikke gået herhjemme. 1 år er max.

Men det er jo så bare MIN mening

*Camilla

jammen det anbefales man suplere til de er 1 år..

nu er udviklingen ved mine børn ikke sket den dag de fyldte år, men løbende og sådan er det jo også med flaske... nogle er klar til og undvære ved 10 mdr og andre er 2 år... børn er jo helidgvis forskellige...

Anmeld

21. marts 2012

Chris86

raca skriver:

jeg syntes det er underligt at rulle øjne af andre forældres valg.

for du har jo heller ikke gjort det optimalt hvis man læser sundhedstyrelsens pjese...

jeg forstår ikke flaskebørn skal være dårligere stillede en amme børn, min har været ammet indtil de var 2.5 og 3.5 år og så jeg forsåt ikke at flasken er så slem.

Yes så blev smiley misforstået once again.... det sku ha været en undrene smiley!

Vores datter havde ikke brug for den, så derfor ingen grund til at gi den mere.. Thats all

Anmeld

21. marts 2012

tinasmor

ts du spørger om man så skal give grød senere (efter mad)

Her er hvad min sp sagde til mig sidste uge fordi jeg gerne vil afvende med at amme.

Efter aftensmad kl f.eks 17.0 så lidt øllebrød, alm. havregrød eller lign en halv time før hun skal sove. (altså hvis barnet ikke sover igennem)

Her natammer jeg fordi jeg ikke kan få hende til at sove, men sp sagde, at det bare var et spørgsmål om at det tager tid fordi det er blevet en vane for baby. Altså amning eller flaske, og det er derfor de er kede af det fordi det er noget de er vant til. Sp sagde, at vi istedet kunne prøve med en sovebamse eller lign (som vi også har) men at man skal forvente at det vil tage noget tid. Lidt ala hvis vi som voksne spiser slik og cola hver dag så vil man også have lysten til den hvis man en dag ikke får det.

Om du giver flaske eller ej er jo noget du helt selv bestemmer. Nogle stopper når de er et år nogle fortsætter op til de er halvanden osv. så hvis du SELV synes det er ok, så er det jo bare det de gør.

Jeg stoppede med at amme den store da hun var 10 måneder og ville ikke starte op på flaske, da jeg netop ikke ønskede at hun skulle være "afhængig" af den, da vi har haft 2 vennerpar hvor barnet ikke selv er stoppet med at lægge flasken, så det har været et værre hyr med det da de prøvede at stoppe da barnet var to og to et halvt, så jeg har desværre ikke selv de store erfarringer.

Anmeld

21. marts 2012

Lunae

Anonym skriver:

Min datter på snart 1½ år får stadig flaske - er dette okay??

Når hun er i vuggestue: sover UDEN flaske

Når hun er hjemme/weekenden: får lille flaske ingen lur (ellers vil hun ikke sove) og så får hun stor flaske til natten..

Det synes jeg selv at i må styre. Jeg vil ikke være dommer over om det er okay eller ej!

Personligt stoppede min datter med flaske da hun blev 1 år og hun er nu halvandet og kunne slet ikke forestille mig at hun gad at have sutteflaske!

Må jeg spørge hvorfor i har forsat med at give hende flaske?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.