ts du spørger om man så skal give grød senere (efter mad)
Her er hvad min sp sagde til mig sidste uge fordi jeg gerne vil afvende med at amme.
Efter aftensmad kl f.eks 17.0 så lidt øllebrød, alm. havregrød eller lign en halv time før hun skal sove. (altså hvis barnet ikke sover igennem)
Her natammer jeg fordi jeg ikke kan få hende til at sove, men sp sagde, at det bare var et spørgsmål om at det tager tid fordi det er blevet en vane for baby. Altså amning eller flaske, og det er derfor de er kede af det fordi det er noget de er vant til. Sp sagde, at vi istedet kunne prøve med en sovebamse eller lign (som vi også har) men at man skal forvente at det vil tage noget tid. Lidt ala hvis vi som voksne spiser slik og cola hver dag så vil man også have lysten til den hvis man en dag ikke får det.
Om du giver flaske eller ej er jo noget du helt selv bestemmer. Nogle stopper når de er et år nogle fortsætter op til de er halvanden osv. så hvis du SELV synes det er ok, så er det jo bare det de gør.
Jeg stoppede med at amme den store da hun var 10 måneder og ville ikke starte op på flaske, da jeg netop ikke ønskede at hun skulle være "afhængig" af den, da vi har haft 2 vennerpar hvor barnet ikke selv er stoppet med at lægge flasken, så det har været et værre hyr med det da de prøvede at stoppe da barnet var to og to et halvt, så jeg har desværre ikke selv de store erfarringer.
Anmeld