Flaske når man er 1½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Min datter på snart 1½ år får stadig flaske - er dette okay??

Når hun er i vuggestue: sover UDEN flaske

Når hun er hjemme/weekenden: får lille flaske ingen lur (ellers vil hun ikke sove) og så får hun stor flaske til natten..

Sundhedsstyrelsen siger at de skal stoppe med alt flaske når de er 1 år. Men Sundhedsstyrelsens anbefalinger tager heller ikke højde for at børn er forskellige og har forskellige behov.

Hvis det var mig kunne jeg dog godt komme i tanker om ikke at fylde mme i flasken, men kun ren mælk, evt forsøge om vand i flasken gav den samme tryghed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

MariaJ

Min datter på næsten to får stadig en flaske hver aften før hun skal sove, og hun elsker den. Vi har for nylig skiftet MME ud med helt almindelig mælk, og hun får den kold. For hende handler det vist mest om at det skal smage af mælk og være i en sutteflaske. Selvfølgelig er det ikke optimalt at drikke en kop mælk efter at man har børstet tænder, men samtidig tror jeg nu heller ikke det gør meget skade.

Anmeld

21. marts 2012

Chris86

Her har tøsen ik fået flaske siden 8 mdr nok... Hvorfor flaske når den ka undværes?

Anmeld

21. marts 2012

Dot D

Sophie fik natflaske til, hun var lidt over to år. Hun ville bare ikke af med den, og sikke alle de åndsvage kommentarer vi fik for det. Men jeg var nu ligeglad, det var det, der var bedst for hende åbenbart, og pludselig en dag ville hun ikke have den mere. 

Sophus fik den slet ikke så længe, han stoppede også af sig selv. Så børn har forskellige behov, og dem valgte vi så at lytte til, i stedet for de ret trælse kommentarer, som vi også har fået på sutten. Dér stoppede Sophie, da hun var tre år, så jeg synes ikke, det var underligt, men det var der andre, der gjorde..

Jeg synes, du skal lytte til din egen fornemmelse, og mærke hvad din datter har brug for. Så skal hun nok sige fra på et tidspunkt

Anmeld

21. marts 2012

K&S

Dot D skriver:

Sophie fik natflaske til, hun var lidt over to år. Hun ville bare ikke af med den, og sikke alle de åndsvage kommentarer vi fik for det. Men jeg var nu ligeglad, det var det, der var bedst for hende åbenbart, og pludselig en dag ville hun ikke have den mere. 

Sophus fik den slet ikke så længe, han stoppede også af sig selv. Så børn har forskellige behov, og dem valgte vi så at lytte til, i stedet for de ret trælse kommentarer, som vi også har fået på sutten. Dér stoppede Sophie, da hun var tre år, så jeg synes ikke, det var underligt, men det var der andre, der gjorde..

Jeg synes, du skal lytte til din egen fornemmelse, og mærke hvad din datter har brug for. Så skal hun nok sige fra på et tidspunkt

helt enig!

Anmeld

21. marts 2012

Koen.

Dot D skriver:

Enig

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Her har tøsen ik fået flaske siden 8 mdr nok... Hvorfor flaske når den ka undværes?

Den ken nemlig ikke undværes Hun er så ulykkeligt uden om aften, og hun sover så dårligt uden..

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Sundhedsstyrelsen siger at de skal stoppe med alt flaske når de er 1 år. Men Sundhedsstyrelsens anbefalinger tager heller ikke højde for at børn er forskellige og har forskellige behov.

Hvis det var mig kunne jeg dog godt komme i tanker om ikke at fylde mme i flasken, men kun ren mælk, evt forsøge om vand i flasken gav den samme tryghed

Ren mælk = let mælk eller sød mælk??

Har hørt at Nan pro 3 er bedst istedet for ren mælk, pga nogle ekstra mineraler..

Anmeld

21. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter er 2,5 år, og hun får stadig en flaske med i seng.

Det er efterhånden mindre og mindre, hun drikker af den i og med, hun er blevet bedre til at drikke mælk i løbet af dagen, men jeg har ingen problemer med, at hun har brug for den, og Sp siger også, at så længe, der kun er mælk i, så er det helt fint, hun har den

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Min datter er 2,5 år, og hun får stadig en flaske med i seng.

Det er efterhånden mindre og mindre, hun drikker af den i og med, hun er blevet bedre til at drikke mælk i løbet af dagen, men jeg har ingen problemer med, at hun har brug for den, og Sp siger også, at så længe, der kun er mælk i, så er det helt fint, hun har den

Er det så alm. mælk??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.