Flaske når man er 1½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

det er en smags sag for alle, tror jeg..

Jeg ville nok ikke gøre det, en falsk tryghed og det at forbinde mad med søvn...

Hun kan jo sagtens klare den uden i vs, så hvorfor skal hun have den derhjemme..?

Med mindre hun har behov for det ekstra måltid, tænker hvis hun er lille af vækst mm.

Men igen der er også mødre der hygge ammer til deres børn er 1½-2 år.

Vist hun ikke får flaske hjemme - sover hun kun imellem 30-45 min. - vist hun får flaske, sover hun snilt 2 timer i træk. Og om natten vågner hun allerede kl. 2 og vil ikke sove mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Skal hun så have grød eller A38 efter aftensmad?? Vi spiser imellem kl. 17-17.30 (og hun får nattøj og natflaske omkring kl. 18.30)

Det gjorde jeg med min den store han fik gerne lidt øllebrød fx, kl 19-19.30 inden han blev lagt i seng det holdte ham mæt om natten, og han sov i hvert fald til 07-08. næste morgen

Anmeld

20. marts 2012

Moms

Jeg har ingen mening om flasken skal gives eller ej, men jeg er nysgerrig efter at vide, hvad der så er i den flaske?

Moms

Anmeld

20. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Vist hun ikke får flaske hjemme - sover hun kun imellem 30-45 min. - vist hun får flaske, sover hun snilt 2 timer i træk. Og om natten vågner hun allerede kl. 2 og vil ikke sove mere.

hvordan i vs? sover hun også 30-45 min der eller længere..

Og tænker lidt hvad i gør når hun vågner kl 2 om natten og er det for jeres nattefreds skyld at hun får flasken... For det er på både blot at udskyde det u undgåelige..

Har blot set hvad det kan gøre ved et barn og den afhængighed med flasken.. Vores ene fætter fik også flaske både inden middags lur og oppe i hans seng, var den tom og han ikke sov - så fik han blot en ny... Han kunne til sidst kun passe jogging bukser og når han sad på gulvet kunne han ikke nå sine tæer pga maven...

Tænker bare at hvis hun kan sove 2 timer i vs uden flaske - så er det mystisk at hun ikke kan sove længere hjemme. Så ville høre vs ad hvordan de bærer sig af...

Som en anden nævner, så giv hende en kiks - lidt frugt eller yoghurt istedet for...

Anmeld

20. marts 2012

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Min datter på snart 1½ år får stadig flaske - er dette okay??

Når hun er i vuggestue: sover UDEN flaske

Når hun er hjemme/weekenden: får lille flaske ingen lur (ellers vil hun ikke sove) og så får hun stor flaske til natten..

synes det er helt okay.. min den ælste var over år før han kom af med sin natflaske.. 

Anmeld

20. marts 2012

Pinkrose

Anonym skriver:

Min datter på snart 1½ år får stadig flaske - er dette okay??

Når hun er i vuggestue: sover UDEN flaske

Når hun er hjemme/weekenden: får lille flaske ingen lur (ellers vil hun ikke sove) og så får hun stor flaske til natten..

Altså så vidt jeg ved er modermælkserstatnig ikke det bedste for deres små bisser. Og den er jo bestemt ikke nødvendig. 

Og hvis det er noget der giver hende tryghed ville jeg kigge efter andre putnings retualer i stedet for.

Anmeld

20. marts 2012

Savannah

Ja, det synes jeg er helt fint, så længe hun stadigvæk har brug for trygheden i den. Hvis den gør at hun sover godt, så synes jeg det er vigtigere end at vænne hende fra det fordi "hun er for gammel til det"

Men hvis VS får hende til at sove uden skulle du måske tage en snak med dem

Mvh Caroline.

Anmeld

20. marts 2012

Maja_4000

Krussedulle skriver:

Det gjorde jeg med min den store han fik gerne lidt øllebrød fx, kl 19-19.30 inden han blev lagt i seng det holdte ham mæt om natten, og han sov i hvert fald til 07-08. næste morgen

Det samme her

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Til alle:

Skriver lige en fælles

Hun får Nan pro 3 (fra 12 mdr.)

Da hun var 1 år (1 års undersøgelse) vejede hun lige knap 8,5 kg. (hun er lille af størrelse (født 9 dage før termin - og var lige knap 2500 gram)

Hun får IKKE flaske om natten - vist hun vågner putter vi hende i dynen og nusse og putter om hende, og så sover hun videre..

Ang. vuggestue: nogle gange sover hun 1 time, andre dage 3 timer i træk. Hun sover ude. Tror hun bliver kørt mere træt i vuggestuen..

Anmeld

20. marts 2012

chael

Det er jo uden tvivl noget du selv styre.

Men den var ikke gået herhjemme. 1 år er max.

Men det er jo så bare MIN mening

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.