Flaske når man er 1½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

raca

Tullen85 skriver:

Det er jo helt op til jer at vurdere hvad der er bedst for datter.. Men hvis hun får flaske efter tandbørstning ville jeg nok personligt overveje at begyndte at fortynde mælken med vand for tilsidst at hun få vand i flasken, for at passe på bisserne.

det er være at børste tænderne just efter indtage af i hverfald juise ol.. s det er bedre at børste grundigt først, så tænderne er glatte så skittet falder af..

hvis man børste bagefter børster man rundt i emaljen mens den stadig er blød efter væske.. men ved ikke om dette kun gælder syreholdige drikke eller er generelt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

SHERO

raca skriver:

det er være at børste tænderne just efter indtage af i hverfald juise ol.. s det er bedre at børste grundigt først, så tænderne er glatte så skittet falder af..

hvis man børste bagefter børster man rundt i emaljen mens den stadig er blød efter væske.. men ved ikke om dette kun gælder syreholdige drikke eller er generelt

Jahh man skal lige skylde efter med vand inden man børster.. :-)

Anmeld

21. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

raca skriver:

ja man skal vælge sine kampe med omhu.. og særligt hvis det er en af dem man skønner vil skande barnet mere end det gaver.. nå jeg kæmper nu ikke med mine børn jeg lytter til dem...

, hvad forkert er der i at en 1.5 årig ammens inden søvn til middagslur og aftens

Hun spurgte om en folks mening...

Det er smag og behag... Man ser blot flere 1½ årige med flaske, end med et bryst i munden...

Vi har ingen kampe haft, da vores ikke var flaske barn - men begge hans fætre fra samme årgang har været flaskebørn. Dertil sov vores igennem på 2. dagen, så jeg har aldrig været oppe om natten. Sutten smed han også helt af sig selv den ene aften, da han hørte at de skader tænderne. Så dagen efter kom de alle ned på suttetræet.

Anmeld

21. marts 2012

chael

raca skriver:

jammen det anbefales man suplere til de er 1 år..

nu er udviklingen ved mine børn ikke sket den dag de fyldte år, men løbende og sådan er det jo også med flaske... nogle er klar til og undvære ved 10 mdr og andre er 2 år... børn er jo helidgvis forskellige...

Det ved jeg

Har 3 unger, hvoraf de 2 er flaskebørn

*Camilla

Anmeld

21. marts 2012

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

fordi det for nogle er nemmere at give flasken, end at tage kampen op...

det vil jo svare til at et 1½ årigt barn fik bryst til middags lur og til aften...

Så det kan være lige så meget en dårlig vane med den flaske, som at det er mangel på tryghed... Hun burde jo netop ikke behøve flasken hjemme, da det er der hun burde være tryg...

Muligt det er en skræk historie, men tror ikke vores fætter er den eneste... Han er stadig en robust dreng den dag idag.

At hun vælger at give flaske er hendes helt eget valg og hun spurgte til hvordan vi andre så på dét... Og heldigvis har vi ikke alle samme mening om det.

Vores datter er bestemt tryg herhjemme - hun sover bare ikke lige så godt uden som med flasken..

Hun får ikke flaske vist hun vågner om natten.

Hun får nattøj på, putter i dynen med bamse - drikker omkring 100 ml. nan og så siger hun godnat..

Nogle gange kræver det lidt mere nan, men hun falder i søvn på 30 min.

Anmeld

21. marts 2012

132319

Da min datter stadig får babs (Hun er også 1½ år) synes jeg naturligvis at det også er ok at give flaske -Andet ville være dobbeltmoralsk

Anmeld

22. marts 2012

MariaJ

tanja. skriver:

Det er os vores plan her i huset, at hun selv stopper med at ville have den engang

Jeg har i hvert fald aldrig hørt om en voksen, der stadig tager sig en mælkeflaske med i seng, så mon ikke vi trygt kan regne med at de vokser fra det

Anmeld

22. marts 2012

Lilje82

Min søn er 14 måneder og får sødmælk inden sengetid om aftenen, og han får det stadig i sin sutteflaske, da det stadig der det der fungerer bedst. Har prøvet at komme det i en tudekop, men den kaster han bare fra sig.

Anmeld

22. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Giver ikke min datter vitaminpille - har ikke godt med at give hende en pille hun skal tygge..

Det behøver du heller ikke.

Min datter får Livol til børn og den kan du bare knuse mellem to skeer og så røre pulveret i noget youghurt fx og give hende det.

Jeg gør det at jeg rører det sammen med hendes fiskeolie (Eskimo 3-6-9) og så giver hende det samlet

Anmeld

22. marts 2012

Tulle28

Hvis du synes det er ok, så er det ok. Ingen andre kan afgøre, hvad der er godt for jeres familie:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.