Flaske når man er 1½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.360 visninger
63 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

Anonym trådstarter

Min datter på snart 1½ år får stadig flaske - er dette okay??

Når hun er i vuggestue: sover UDEN flaske

Når hun er hjemme/weekenden: får lille flaske ingen lur (ellers vil hun ikke sove) og så får hun stor flaske til natten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Når hun er hjemme/weekenden: får lille flaske ingen lur (ellers vil hun ikke sove) og så får hun stor flaske til natten..

Så længe hun ikke render rundt med den synes jeg faktisk det er helt iorden..

Min dreng fik en flaske til natten indtil omkring august/september sidste år og han er fra april 2010 så han har også været omkring halvandet år inden han selv valgte den fra..
Her valgte jeg at han selv måtte sige fra når han ikke ville have den mere, og det har fungeret så godt.. jeg snakkede med læge og SP om det, og de sagde at det var smart nok fra min side, for så længe han spurgte efter den betød det at han stadig havde brug for den ekstra tryghed den gav ham..

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Så længe hun ikke render rundt med den synes jeg faktisk det er helt iorden..

Min dreng fik en flaske til natten indtil omkring august/september sidste år og han er fra april 2010 så han har også været omkring halvandet år inden han selv valgte den fra..
Her valgte jeg at han selv måtte sige fra når han ikke ville have den mere, og det har fungeret så godt.. jeg snakkede med læge og SP om det, og de sagde at det var smart nok fra min side, for så længe han spurgte efter den betød det at han stadig havde brug for den ekstra tryghed den gav ham..

Kan nemlig mærke den giver hende tryghed

Anmeld

20. marts 2012

Koen.

Anonym skriver:

JMin datter på snart 1½ år får stadig flaske - er dette okay??

Ja det synes jeg, men jeg har os en datter der bliver 2 i næste mdr og stadig får en natflaske

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

tanja. skriver:

Ja det synes jeg, men jeg har os en datter der bliver 2 i næste mdr og stadig får en natflaske

Anmeld

20. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Kan nemlig mærke den giver hende tryghed

Så fortsæt endelig med den..

Hun skal nok selv sige fra når hun ikke har brug for den mere.. Jeg vil gå så langt som til at sige at du skal ignorere dem der siger at det ikke er godt for hende..

Min SP (som var en gammel madame der kørte efter gamle regler med det meste) var stor fortaler for at man med nogen ting lod barnet vælge selv, så længe det ikke blev overdrevet..

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Så fortsæt endelig med den..

Hun skal nok selv sige fra når hun ikke har brug for den mere.. Jeg vil gå så langt som til at sige at du skal ignorere dem der siger at det ikke er godt for hende..

Min SP (som var en gammel madame der kørte efter gamle regler med det meste) var stor fortaler for at man med nogen ting lod barnet vælge selv, så længe det ikke blev overdrevet..

Hun er faldt i søvn uden flaske en gang - hun sov fra kl. 19-02.. Når hun får flaske sover hun kl. 19-06.30 (vågner dog engang imellem)

Anmeld

20. marts 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Det er vel okay, men langt fra nødvendig mere ... Jeg ville da nok prøve om ikke hun kunne vænnes fra at få den. Erstat den evt med en portion grød eller A38 med lidt frugt, i hvert fald til natten..

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Det er vel okay, men langt fra nødvendig mere ... Jeg ville da nok prøve om ikke hun kunne vænnes fra at få den. Erstat den evt med en portion grød eller A38 med lidt frugt, i hvert fald til natten..

Skal hun så have grød eller A38 efter aftensmad?? Vi spiser imellem kl. 17-17.30 (og hun får nattøj og natflaske omkring kl. 18.30)

Anmeld

20. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

det er en smags sag for alle, tror jeg..

Jeg ville nok ikke gøre det, en falsk tryghed og det at forbinde mad med søvn...

Hun kan jo sagtens klare den uden i vs, så hvorfor skal hun have den derhjemme..?

Med mindre hun har behov for det ekstra måltid, tænker hvis hun er lille af vækst mm.

Men igen der er også mødre der hygge ammer til deres børn er 1½-2 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.