4kløver skriver:
En at de grunde at jeg ikke skriver så meget herinde. Da jeg ikke gider at blive "banket" ned vis der er stave fejl..
Har en dejlig veninde som ser igemmen fingeren med mine stavefejl vis alle gjorde det herinde tror jeg at flere ville skrive.. 
Jeg er meget ked af, at du tror, at jeg med dette indlæg har til hensigt, at banke nogen oven i hovedet - det er overhovedet ikke min hensigt! Jeg beklager, at du føler det sådan. Jeg har heller aldrig nogensinde rettet nogen for deres stavefejl i et indlæg, det er jo totalt irrelevant - andet end tråden handlede om, at hjælpe vedkommende med at stave
- Hvilket jeg dog ikke mindes nogensinde er sket.
Jeg synes det er et reelt spørgsmål (som ikke er henvendt til ordblinde eller lign), da jeg f.eks. tænker meget over hvordan min søn lære at stave i skolen. Det bekymrer mig, at så mange ikke er blevet rettet for deres stavefejl i skolen, når de ikke har øvrige problemer med, at stave. Lige såvel synes jeg det er et stort brist i det danske skolesystem, at elever får lavere karaktere pga deres stavefejl, når læreren er underrettet om, at eleven er ordblind.
Min søn er farveblind, og nej, det er ikke det samme, men det har skabt ham problemer i f.eks. matematikopgaver, hvor de skulle farve alt der gav 4 rødt, eller alt der gav 5 grønt. Han kan f.eks. ofte ikke se brun og lilla fra hinanden, og har meget svært ved at se farver fra hinanden, hvis de begge er lyse eller begge er mørke. Men nogen gange kan han sagtens se farverne. Det er lidt spøjst med farveblinde - det er ikke altid de er det.
Men igen - Jeg spørger af nysgerrighed - ikke med løftet pegefinger 
Anmeld