raca skriver:
tanken om at kun de stærkeste og bedst overleveses egnede får børn er jo fin nok...
men barnløshed er jo ikke bare barnløshed.. det er rimelig komplekst
jeg har det fint med man går ind og kræver folk stopper med at ryge og drikke og taber sig hvis de ikke kan få børn.. da jeg mener kroppen selv stopper sin reproduktion hvis opgaven bliver for stor for den...også må man jo rette op på det inden man går igang
jeg mener det er fint man fravælger børn, el. vælger doner til hvis man ved man bære af en sygdom der nedarves med stor sansynlighed.. Og så er det mit spørgsmål er om infertilitet også burde være et af de tilfælde hvor man skulle overveje ikke at vælge at videreføre generne. Hvis det vel og mærke er genetikkn der spiller ind...
der er jo stor forskel på barnsløshedsbehanlig, så der kan man ikke bare skære alle over en kam.. Det synes jeg nu heller ikke jeg gør. Det har hvert fald ikke været min mening. Eller jeg misforstår dig måske?
donersæd er jo fin fin sæd.. uden bære af nogle af de problemer som eks sæd efter micro ins har.. så jeg mener donersæd er at foretrække frem for at skulle udhænte sædceller og placere dem i ægget... da jeg mener den naturlige celektion falder væk der, og den er der nok af en grund.. Her er jeg meget enig! Selvom det er en anden problematik 
jeg er ikke sikker på at grunde til barnløsheden er grundigt nok kortlagt til man kan gå ind og sige hvor nøjagtig problemet er... og hvor meget milijøet påvirker efterfølgende.. Jeg kan huske at min forelæser kom med et meget konkret eksempel hvor man vidste at det var arveligt (ikke nødvendigvis hvordan og hvorledes). Mon ikke der også er andre? Og man skal jo starte et sted...
eks syntes jeg at det er forkert man hjælper et barn i gang i en stræk forurenet krop, hvor moren har røget, spist junk food og smøre sig ind i parabener skidt og stas..altså hvor gift mængden i kroppen stor.
måske er barnløshed en måde for kroppen at sige.. det her milijø er simpelt hen for giftigt, til der kan komme et sundt barn ud af det.. Det kan sagtens være at barnløshed i nogle tilfælde er naturens måde at stoppe en skidt start.
.