Det er da synd for barnet at fuldamme ham, til han er 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Kan godt forstå at du bliver nødt til at supplere med mme og grød, og havde da også gjort det, hvis Oliver havde brug for det - for vil jo ikke sulte ham, bare fordi JEG ønsker at fuldamme til han er 6 mdr

- Er bare glad for jeg kan "nøjes" med at gi babs stadig

Ja, synes det er noget pjat at det kommer bag på folk, men der er altså mange der har en underlig holdning til amning.. Ligesom jeg slet ikke kan forstå at amning bliver forbudt på diverse restauranter  

Og jeg har da også tænkt mig at amme ham ligeså længe han vil, om han så overskrider 1 år, og mange synes det er klamt og at moderen kun gør det for sin egen skyld

Benjamin får ikke mme - kun babs og grød hehe. 

Vi tænker nok lidt forskelligt med hensyn til amning Men derfor kan jeg stadig godt forstå dine frustrationer. Jeg synes generelt, at man blander sig for meget i hinandens ting. Og ja, det gælder da også en selv - man skal nogle gange bare holde sin mening for sig selv hehe. Eller i hvert fald acceptere at man er uenige
Jeg har ikke tænkt mig at amme, når Benjamin er over et år - lige meget om han har lyst eller ej. Men det handler for mig om, at fast føde i sidste ende er vejen frem og at jeg ikke mener, at det er nødvendigt for børn at få mælk i den alder. Derudover synes jeg bare ikke det er synderligt spændende, at amme et barn der har tænder! (læs: der bider)

Men ja, det er jo siiindssygt så tabubelagt amning er!  Og apropos restauranterne, så er de forargede som regel også dem der glor mest!!! (SÅ KIG DOG DEN ANDEN VEJ.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja ja "gamle" damer og alle deres gode råd... Som andre også skriver, så er det det Sundhedsstyrelsen anbefaler at man gør, hvis man ka. Jeg ammede da også fuldt ud til thea var 6 mdr og jeg fortsatte med at amme hende til hun var 11 mdr, bare fordi jeg KUNNE!! Har da i hvert fald også tænkt mig at amme alt det jeg ka denne gang, hvis det bare fungere lige så godt som sidst.  Vh stine

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Zafir skriver:

Du skal bare tænke på, når han skal igang med mad, så er det ikke sikkert at grød er sagen.

Idun er også fuldammet i 6 mrd (Frigg ville have MAD, så hun startede lidt før ) men da jeg så startede, så ville hun IKKE have grød. Hun flippede helt ud og jeg var virkelig i vildrede. Jeg troede at man SKULLE starte med grød og de skulle igennem det, for at lære at spise...

Da hun så var ca 7 mrd og stadig ikke ville spise grød og KUN mig og avocado Så gik jeg til lægen (Da vi ikke havde nogen SP). Så sagde hun til mig, at så længe hun var mere end 6 mrd, så måtte hun spise alting Så det var bare at gå igang fra en ende af

Da hun så fik det samme mad som os andre - SÅ spiste hun Hun er dog en småtspiser stadig, men det har ikke noget med amingen at gøre, det er mere hendes temperament.

Så bare husk det, hvis han ikke vil have grød, når I starter med det. Giv ham hvad han vil have. Så skal han nok spise.

Og så længe han bliver mæt, så er der jo INGEN lov om at du SKAL starte på hans 6 mrds fødselsag. Start når han har lyst Så går det allerbedst.

Oliver skal slet ikke ha grød og mos som en overgangsfase, vi starter også med rigtig mad Baby led weaning hedder det vidst

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

RiUL skriver:

Oliver skal slet ikke ha grød og mos som en overgangsfase, vi starter også med rigtig mad Baby led weaning hedder det vidst

Hehe sjovt at det hedder noget. Det anede jeg ikke.

Jeg vidste faktisk ingenting og havde ikke taget stilling til andet, end jeg at jeg VILLE amme fuldt så længe som muligt.

Jeg er sikker på at det går rigtig godt.

Anmeld

1. marts 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
RiUL skriver:

BLW er også fantastisk!
Det er det samme vi bruger herhjemme

Anmeld

1. marts 2012

Levi&LilysMor

RiUL skriver:

Ja, det var hvad jeg fik at vide i dag!!! 

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Synes faktisk det er utroligt at folk tror de kan sige hvad de har lyst til, de skal da blande sig helt udenom, når det ikke er deres barn...

Jeg ammer også og min søn er på tirsdag 5 mdr og bliver skam ved til han er 6 mdr og trapper ned derfra

Min søn er så også på grød, men ammer fuldtud stadig

Anmeld

1. marts 2012

katrineoerum

RiUL skriver:

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Det er vel kun synd at fuldt ud amme dem hvis de er sultne

Anmeld

1. marts 2012

HeidiØ

RiUL skriver:

Hva?! Det er GODT nok noget fis! Jeg ville ønske det var sådan her, det kunne bare være så dejligt!

Du skal være glad og stolt over han blir mæt hos dig! Ja, jeg er ihvertfald misundelig!

Anmeld

1. marts 2012

baby012

Jeg synes det er sejt at du stadig ammer, jeg har også tænkt mig at amme så længe, så det syns jeg bestemt ikke er synd for den bette, det er jo bare super sundt .. så det skal du ikke lade dig gå på af 

Anmeld

1. marts 2012

kvinde84

Synes det er meget synd, at noget så naturligt som at amme, skal være blevet så tabubelagt. Det alene, tror jeg, gør at flere vælger det fra fordi det føles "underligt". Det er jo meget synd, da det jo er den bedste ernæring en mor kan tilbyde sit barn. Al respekt for, at der er situationer hvor mælken virkelig ikke strækker til, så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Jeg selv har planer om at fuldamme til 6 mdr, hvis alt går godt. Så det bliver spændende at høre om folk har nogle kommentarer til det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.