Det er da synd for barnet at fuldamme ham, til han er 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

A&F

Sara. skriver:

Synes den går lidt to vejs det du skriver

For det første; Nej ingen skal da blande sig i hvor meget / hvor lang tid du vælger at amme dit barn.
Hvis det fungere for dig og især din dreng at amme helt, og din dreng er 6 mdr, så er det jo bare sådan i gør

Men samtidig så skal du lige have med at du bliver en smule forarget over forældre som starter tidligt med grød, fordi de synes det er sjovt.

Det er i min verden lidt det samme du siger til folk der starter tidligt, som der er nogen der har sagt til dig.... Og hvis man gerne vil have lov til at gøre som man gør, uden at der bliver stillet kritiske øjne, hvorfor så selv stille de øjne også?

Når det så er sagt så har jeg prøvet begge dele.

Mit første barn, en pige, blev ammet, fuldt, til hun var 9 mdr. Jeg ammede bevidst fuldt til hun var 6 mdr og ville så have hende over på mad, men hun ville slet slet ikke.

Mit andet barn, en dreng, ammede jeg til han var 6 uger (har siden fundet ud af hvorfor han ikke kunne amme) han kom på flaske, men det var slet ikke noget hit, + en masse gylp, så han kom tidligt igang med grød...

Så har prøvet at få stillet spørgsmålene på begge barn, og det jeg er kommet frem til er at alle børn er forskellige, ligesom mødre gør en masse forskelligt, og der er ikke altid noget der behøver være bedre end andet, da det virkelig afhænger af barnet!

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Christine

RiUL skriver:

Ja, det var hvad jeg fik at vide i dag!!! 

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Det er da det dummeste jeg længe har hørt! Hvem har dog sagt det?! Sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning til 6 måneder.
Begge mine drenge er blevet ammet 100% til 6 måneder og har altid været perfekt med udviklingsmæssigt mht. ALT.

Jeg har også hørt den skrøne med at ammebørn bliver kræsne hvis de får mad "sent", men det har da ikke passet her eller hos andre jeg har hørt om.

Måske har vedkommende der sagde det været misundelig? Jeg synes personligt at du gør det bedste for dit barn.

Synes desværre også at der er nogle der starter grød alt, alt for tidligt fordi de synes det er spændende (eller nemmest).

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

Slet ikke synd! Super for din søn og dig.

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Mira0911 skriver:

Vi blev anbefalet at starte på grød da Lina blev 4 måneder da hun skulle op i vægt... Nu ammer jeg så heller ikke... Hun får kun flaske nu da jeg valgte at stoppe med grød pga problemer... 

Det er noget fis det der... Der sker ikke noget ved at amme til de 6 mdr, det er jo det der bliver anbefalet.... 

Synes det er fint at man tilbyder grød hvis det taler for det, som I jeres tilfælde

Og synes tilgengæld at det er flot at I så vælger at stoppe igen, fordi I kan se på Lina at det bare ikke duer endnu  

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Zafir skriver:

Slet ikke synd! Super for din søn og dig.

Han sulter i hvert fald ikke uden grød

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Christine skriver:

Det er da det dummeste jeg længe har hørt! Hvem har dog sagt det?! Sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning til 6 måneder.
Begge mine drenge er blevet ammet 100% til 6 måneder og har altid været perfekt med udviklingsmæssigt mht. ALT.

Jeg har også hørt den skrøne med at ammebørn bliver kræsne hvis de får mad "sent", men det har da ikke passet her eller hos andre jeg har hørt om.

Måske har vedkommende der sagde det været misundelig? Jeg synes personligt at du gør det bedste for dit barn.

Synes desværre også at der er nogle der starter grød alt, alt for tidligt fordi de synes det er spændende (eller nemmest).

Lige præcis

Det var min tante der sagde det, som om han sultede uden grød - men det ved hun jo ingenting om, når hun i forvejen slet ikke kender min søn. Og kun har mødt ham til barnedåben, hvor hun forresten også udtalte sig "han spiser da alt for længe ved dit bryst!" 

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Katte87 skriver:

Jeg synes ikke det er synd, men det er vildt, at du gider! ....altså, det siger jeg jo, fordi jeg har en dreng der er aaalt for sulten til "kun" at få bryst heh. 

Jeg startede på grød, udelukkende fordi han ikke blev mæt længe nok og spiste og spiste og spiste og vågnede 1000 gange om natten. Det var for hårdt at have en dreng der hele tiden var træt og ked af det.

Men nogle dage holder jeg også pause fra grøden og fuldammer ham - for hans maves skyld.

Jeg er dog meget overrasket over, at det kommer  bag for folk, at jeg stadig ammer! Oplever du også det? Altså, han er jo kun 6 måneder gammel Jeg forstår ingenting hehe

Kan godt forstå at du bliver nødt til at supplere med mme og grød, og havde da også gjort det, hvis Oliver havde brug for det - for vil jo ikke sulte ham, bare fordi JEG ønsker at fuldamme til han er 6 mdr

- Er bare glad for jeg kan "nøjes" med at gi babs stadig

Ja, synes det er noget pjat at det kommer bag på folk, men der er altså mange der har en underlig holdning til amning.. Ligesom jeg slet ikke kan forstå at amning bliver forbudt på diverse restauranter  

Og jeg har da også tænkt mig at amme ham ligeså længe han vil, om han så overskrider 1 år, og mange synes det er klamt og at moderen kun gør det for sin egen skyld

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

twinny skriver:

Folk har da bare p*sse ondt bag i

Nu har jeg ikk ammet selv, da jeg ikk kunne få det op og kører med dobbelt amming og hvis jeg skulle amme en af gangen, havde jeg ikk lavet andet. Og jeg havde kun mælk til dem i 5 uger via udmalkning...

Så jaah er da også misundelig...  Gid jeg havde haft lidt mere mælk. hehe...

Men ska lige siges at jeg er super glad for flasken, så far kan hjælpe til med, når der er to...

Ja!

Ej, kan virkelig godt forstå at I valgte flasken til jeres tvillinge drenge Det må da også være sindssygt at amme tvillinger fuldt ud, så kunne man sidde og amme konstant hehe - puhaaa

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

RiUL skriver:

Han sulter i hvert fald ikke uden grød

Du skal bare tænke på, når han skal igang med mad, så er det ikke sikkert at grød er sagen.

Idun er også fuldammet i 6 mrd (Frigg ville have MAD, så hun startede lidt før ) men da jeg så startede, så ville hun IKKE have grød. Hun flippede helt ud og jeg var virkelig i vildrede. Jeg troede at man SKULLE starte med grød og de skulle igennem det, for at lære at spise...

Da hun så var ca 7 mrd og stadig ikke ville spise grød og KUN mig og avocado Så gik jeg til lægen (Da vi ikke havde nogen SP). Så sagde hun til mig, at så længe hun var mere end 6 mrd, så måtte hun spise alting Så det var bare at gå igang fra en ende af

Da hun så fik det samme mad som os andre - SÅ spiste hun Hun er dog en småtspiser stadig, men det har ikke noget med amingen at gøre, det er mere hendes temperament.

Så bare husk det, hvis han ikke vil have grød, når I starter med det. Giv ham hvad han vil have. Så skal han nok spise.

Og så længe han bliver mæt, så er der jo INGEN lov om at du SKAL starte på hans 6 mrds fødselsag. Start når han har lyst Så går det allerbedst.

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

RiUL skriver:

Kan godt forstå at du bliver nødt til at supplere med mme og grød, og havde da også gjort det, hvis Oliver havde brug for det - for vil jo ikke sulte ham, bare fordi JEG ønsker at fuldamme til han er 6 mdr

- Er bare glad for jeg kan "nøjes" med at gi babs stadig

Ja, synes det er noget pjat at det kommer bag på folk, men der er altså mange der har en underlig holdning til amning.. Ligesom jeg slet ikke kan forstå at amning bliver forbudt på diverse restauranter  

Og jeg har da også tænkt mig at amme ham ligeså længe han vil, om han så overskrider 1 år, og mange synes det er klamt og at moderen kun gør det for sin egen skyld

Idun fik en tår indimellem til hun var 3½ Jeg har hørt rigtig mange ting.

Frigg får stadig lidt - meget lidt, men hun er ikke så vild efter det, så det stopper på et tidspunkt - Højst sansynligt ikke om en evighed

Det vigtigste er at det stadig er rart, for både mor og barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.