Det er da synd for barnet at fuldamme ham, til han er 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

RiUL

Fru Skovrup skriver:

BLW er også fantastisk!
Det er det samme vi bruger herhjemme

Ih hvor skønt at høre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

RiUL

kvinde84 skriver:

Synes det er meget synd, at noget så naturligt som at amme, skal være blevet så tabubelagt. Det alene, tror jeg, gør at flere vælger det fra fordi det føles "underligt". Det er jo meget synd, da det jo er den bedste ernæring en mor kan tilbyde sit barn. Al respekt for, at der er situationer hvor mælken virkelig ikke strækker til, så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Jeg selv har planer om at fuldamme til 6 mdr, hvis alt går godt. Så det bliver spændende at høre om folk har nogle kommentarer til det  

Lige præcis!

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Katte87 skriver:

Benjamin får ikke mme - kun babs og grød hehe. 

Vi tænker nok lidt forskelligt med hensyn til amning Men derfor kan jeg stadig godt forstå dine frustrationer. Jeg synes generelt, at man blander sig for meget i hinandens ting. Og ja, det gælder da også en selv - man skal nogle gange bare holde sin mening for sig selv hehe. Eller i hvert fald acceptere at man er uenige
Jeg har ikke tænkt mig at amme, når Benjamin er over et år - lige meget om han har lyst eller ej. Men det handler for mig om, at fast føde i sidste ende er vejen frem og at jeg ikke mener, at det er nødvendigt for børn at få mælk i den alder. Derudover synes jeg bare ikke det er synderligt spændende, at amme et barn der har tænder! (læs: der bider)

Men ja, det er jo siiindssygt så tabubelagt amning er!  Og apropos restauranterne, så er de forargede som regel også dem der glor mest!!! (SÅ KIG DOG DEN ANDEN VEJ.)

Av av, glæder mig ikke til Oliver får tænder :p

- men gummer kan nu også bide hårdt

Og nu vi er ved alt det her amning, så tror jeg at Oliver er nået til 26 ugers spring, for nu vil han bestemt IKKE spise noget som helst, og brokker sig som en gal når jeg ligger hsm til, og ham som ellers spiser ofte  

Og undskyld, havde fået den tro at du supplerede med mme, men dejligt at han endelig bliver mæt Og fedt at du nogle gange holder "grød-fri", det er da også let hvis man skal ud med den lille, så man ikke skal tænke på grød

Hehe, ja - folk må gerne glo på mine "madpakker", de skal bare ikke blande sig i at jeg giver mit barn mad, offentligt

Anmeld

1. marts 2012

Månelys

Synes det er en skam du har valgt ikke at svare på det ellers gode svar omkring, at du så selv vælger at kritisere det faktum, at nogen starter tidligt på grød..

Kan godt forstå dine frustrationer, men synes nu du selv er temmelig unfair med sin sidste kommentar.

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Månelys skriver:

Synes det er en skam du har valgt ikke at svare på det ellers gode svar omkring, at du så selv vælger at kritisere det faktum, at nogen starter tidligt på grød..

Kan godt forstå dine frustrationer, men synes nu du selv er temmelig unfair med sin sidste kommentar.

Synes ikke at jeg er unfair, de der har svaret, skriver at de er startet på grød da deres børn var yngre end 6 måneder fordi der var behov for det, fordi de skulle tage på i vægt, eller ikke blev mætte af mm/ mme - og det er jo ikke det jeg kritiserer i mit indlæg. Synes det er godt at forældre kan " læse" deres barn, og se at barnet har brug For mere end bare mm/ mme  

Det jeg kritiserer er forældre der starter på grød/mos fordi de synes det er sjovt at give barnet andet mad, selvom barnets tarme måske ikke er klar til fastere føde. 

Anmeld

1. marts 2012

Røverdatter

RiUL skriver:

Ja, det var hvad jeg fik at vide i dag!!! 

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Ja, jeg ammer også min søn fuldt ud, han er 5 måneder på mandag

Vi vil, ligesom jer, også starte med BLW - har faktisk prøvet at give ham et par 'sticks' af agurk, klementin, banan og ananas - det er et stort hit! Men venter med at gøre det dagligt til han når de 6-7 måneder

Min søn er også en meget stor dreng, men jeg synes mere at jeg har mødt folk som har syntes godt om at jeg stadig kan fuldamme ham pga. størrelsen. Nogle i min mødregruppe (hænger ikke nogen ud!) begyndte at give deres børn grød/mos da de næsten lige var blevet 3 måneder. Det synes jeg er tidligt. Især når børnene umiddelbart virker til at trives fint på flasken... Men ja, hver sin tilgang til føden

Keep up what you are doing!  

Anmeld

1. marts 2012

***S***

Fedt du stadig kan amme ham fuldt ud smukke!!  De er da bare pisse misundelige, dem der kommer med sådan en kommentar!

William fik flaske fuldt ud til han var 5 måneder, så kunne det ikke mætte ham mere.. Så han får grød ca. 2 gange om dagen og vælling i sin godnat flaske!  Han er os en stor dreng nu!! 6 måneder, 73 cm og 9,1 kg!

Håber I har det godt!

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

Himmelsmil skriver:

Ja, jeg ammer også min søn fuldt ud, han er 5 måneder på mandag

Vi vil, ligesom jer, også starte med BLW - har faktisk prøvet at give ham et par 'sticks' af agurk, klementin, banan og ananas - det er et stort hit! Men venter med at gøre det dagligt til han når de 6-7 måneder

Min søn er også en meget stor dreng, men jeg synes mere at jeg har mødt folk som har syntes godt om at jeg stadig kan fuldamme ham pga. størrelsen. Nogle i min mødregruppe (hænger ikke nogen ud!) begyndte at give deres børn grød/mos da de næsten lige var blevet 3 måneder. Det synes jeg er tidligt. Især når børnene umiddelbart virker til at trives fint på flasken... Men ja, hver sin tilgang til føden

Keep up what you are doing!  

Ih hvor fedt at I også vil starte på Blw, så skal vi da lige holde hinanden opdateret, når vi starter rigtigt

Her får Oliver også lov at smage, og han er virkelig godt til broccoli - figenstang Kastede han dog op  

Men det er da fedt at du kan mætte din søn med din mælk, når han er stor

Anmeld

1. marts 2012

RiUL

***S*** skriver:

Fedt du stadig kan amme ham fuldt ud smukke!!  De er da bare pisse misundelige, dem der kommer med sådan en kommentar!

William fik flaske fuldt ud til han var 5 måneder, så kunne det ikke mætte ham mere.. Så han får grød ca. 2 gange om dagen og vælling i sin godnat flaske!  Han er os en stor dreng nu!! 6 måneder, 73 cm og 9,1 kg!

Håber I har det godt!

Så kan jeg da godt forstå han havde brug for noget mere mættende, for hold da op en kamp vægt

Av mine arme siger jeg bare ;P hehe

Vi har det godt, tak - hvad med jer?

Anmeld

1. marts 2012

MortilCilas

RiUL skriver:

Ja, det var hvad jeg fik at vide i dag!!! 

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Hvis barnet bliver mæt og du synes det er helt okay, så kan andre  tænke deres! Min søn blev fuldammet til han var 5 måneder, for så kunne min mælk ikke mætte ham nok, og han var helt vild efter min mad. Men min plan var at fuldamme ham så længe jeg kunne.
Jeg stopped så med at amme da han var 13 måneder først, hvor det kun var om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.