Det er da synd for barnet at fuldamme ham, til han er 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.329 visninger
67 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

RiUL

Ja, det var hvad jeg fik at vide i dag!!! 

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

kiwilouise

RiUL skriver:

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

jeg ammer stadig min datter næsten fultid og hun fylder 7 måneder den 12 april. hun er først lige begyndt på grød 1 gang om dagen. hvem sagde det til dig?

Anmeld

29. februar 2012

TrineMine86

RiUL skriver:

sikke noget pjat at sige, sundhedsstyrelsen ANBEFALER at de bliver fuldammet til de er 6 mdr, så jeg synes det er super flot at du kan blive ved med at mætte ham

vær du stolt at det, og lad være med at tænke mere over den latterlige kommentar

Anmeld

29. februar 2012

RiUL

kiwilouise skriver:

jeg ammer stadig min datter næsten fultid og hun fylder 7 måneder den 12 april. hun er først lige begyndt på grød 1 gang om dagen. hvem sagde det til dig?

Sådan bliver det også her

Min tante, som selv har to børn. Hun mente bestemt at det var synd for ham, at vi ikke havde tilbudt ham grød endnu..

Anmeld

29. februar 2012

RiUL

TrineMine86 skriver:

sikke noget pjat at sige, sundhedsstyrelsen ANBEFALER at de bliver fuldammet til de er 6 mdr, så jeg synes det er super flot at du kan blive ved med at mætte ham

vær du stolt at det, og lad være med at tænke mere over den latterlige kommentar

Anmeld

29. februar 2012

kiwilouise

RiUL skriver:

Sådan bliver det også her

Min tante, som selv har to børn. Hun mente bestemt at det var synd for ham, at vi ikke havde tilbudt ham grød endnu..

har læst alle steder at det sundeste er at amme til de er 6 måneder. hun er bare misundelig 

Anmeld

29. februar 2012

RiUL

kiwilouise skriver:

har læst alle steder at det sundeste er at amme til de er 6 måneder. hun er bare misundelig 

Haha, ja det er hun nok Griner..

Anmeld

29. februar 2012

Sara.

RiUL skriver:

Synes den går lidt to vejs det du skriver

For det første; Nej ingen skal da blande sig i hvor meget / hvor lang tid du vælger at amme dit barn.
Hvis det fungere for dig og især din dreng at amme helt, og din dreng er 6 mdr, så er det jo bare sådan i gør

Men samtidig så skal du lige have med at du bliver en smule forarget over forældre som starter tidligt med grød, fordi de synes det er sjovt.

Det er i min verden lidt det samme du siger til folk der starter tidligt, som der er nogen der har sagt til dig.... Og hvis man gerne vil have lov til at gøre som man gør, uden at der bliver stillet kritiske øjne, hvorfor så selv stille de øjne også?

Når det så er sagt så har jeg prøvet begge dele.

Mit første barn, en pige, blev ammet, fuldt, til hun var 9 mdr. Jeg ammede bevidst fuldt til hun var 6 mdr og ville så have hende over på mad, men hun ville slet slet ikke.

Mit andet barn, en dreng, ammede jeg til han var 6 uger (har siden fundet ud af hvorfor han ikke kunne amme) han kom på flaske, men det var slet ikke noget hit, + en masse gylp, så han kom tidligt igang med grød...

Så har prøvet at få stillet spørgsmålene på begge barn, og det jeg er kommet frem til er at alle børn er forskellige, ligesom mødre gør en masse forskelligt, og der er ikke altid noget der behøver være bedre end andet, da det virkelig afhænger af barnet!

Anmeld

29. februar 2012

Ellie79

Tjaa har fuldammet til min søn var 7 mdr. Han blev tilbudt grød men har intet ville have før nu. Ammer stadig nærmest fuldt ud. Det er da bestemt ikke synd, findes der noget bedre end at putte hos mor og spise

Anmeld

29. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Den kender jeg godt den der.... Jeg fuldammet min søn til 8 mdr og hørte meget til det! Men jeg har fundet ud af at der er MANGE meninger om det at amme sit barn, både fuldamning og bare det at amme.

Men den måde jeg har "overlevet" på er at lade være med at komme med argumenter for amning men bare sige sådan gør vi PUNKTUM og kun hvis der er nogen der spørger eller kommentere.

ud over det vil jeg sige at det er MEGET flot du har kunne amme i de 6 mdr det er meget flot og jeg bliver så glad når jeg høre nogen der ammer de fulde 6 mdr som er anbefalet af sundhedsstyrelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.