RiUL skriver:
Ja, det var hvad jeg fik at vide i dag!!! 
Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???
Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?
Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.
Synes den går lidt to vejs det du skriver

For det første; Nej ingen skal da blande sig i hvor meget / hvor lang tid du vælger at amme dit barn.
Hvis det fungere for dig og især din dreng at amme helt, og din dreng er 6 mdr, så er det jo bare sådan i gør

Men samtidig så skal du lige have med at du bliver en smule forarget over forældre som starter tidligt med grød, fordi de synes det er sjovt.
Det er i min verden lidt det samme du siger til folk der starter tidligt, som der er nogen der har sagt til dig.... Og hvis man gerne vil have lov til at gøre som man gør, uden at der bliver stillet kritiske øjne, hvorfor så selv stille de øjne også?
Når det så er sagt så har jeg prøvet begge dele.
Mit første barn, en pige, blev ammet, fuldt, til hun var 9 mdr. Jeg ammede bevidst fuldt til hun var 6 mdr og ville så have hende over på mad, men hun ville slet slet ikke.
Mit andet barn, en dreng, ammede jeg til han var 6 uger (har siden fundet ud af hvorfor han ikke kunne amme) han kom på flaske, men det var slet ikke noget hit, + en masse gylp, så han kom tidligt igang med grød...
Så har prøvet at få stillet spørgsmålene på begge barn, og det jeg er kommet frem til er at alle børn er forskellige, ligesom mødre gør en masse forskelligt, og der er ikke altid noget der behøver være bedre end andet, da det virkelig afhænger af barnet!