Det er da synd for barnet at fuldamme ham, til han er 6 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

RiUL

Fru Skovrup skriver:

der er mange meninger og holdninger, men jeg tror kunsten er at holde det for sig selv i situationer hvor det ikke vil være konstruktivt at melde ud.

jeg har det ligesom dig mht grød og vælling, jeg bryder virkelig ikke om at folk har SÅ travl med at proppe det i halsen på deres børn under et halvt år fordi de "bare" har et appetitspring og derfor efterspørger brystet mere men det er nok mere uvidenhed og usikkerhed der gør at mødrene gør som de gør, for alle ønsker det bedst for deres børn.

ud over det udtrykker jeg ALDRIG min mening og holdning til det at mødre vælger at give deres børn vælling eller grød før de 6 mdr KUN hvis de selv spørger til min direkte holdning til det.

Men det er trist at se den generalle holdning til amning er som den er blevet.

men synes du skal kigge forbi slyngebarn.dk på det forum er der en masse mødre som interessere sig for amning, langtidsamning, at bære sit barn i vikle eller slyng og mange andre ting i denne retning. Der er jeg også mere eller mindre fuld tid

Du har så meget ret

Kan godt se det er lidt "farligt" at  udtale sig om det mht for tidlig start af grød Herinde

Tak for det, smutter ind på siden og kigger med det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
RiUL skriver:

Du har så meget ret

Kan godt se det er lidt "farligt" at  udtale sig om det mht for tidlig start af grød Herinde

Tak for det, smutter ind på siden og kigger med det samme

hvis du opretter dig derinde, så skriv en tråd her:

http://slyngebarn.amandur.dk/forum/forumdisplay.ph p?f=34

Anmeld

29. februar 2012

Clisolka

TrineMine86 skriver:

sikke noget pjat at sige, sundhedsstyrelsen ANBEFALER at de bliver fuldammet til de er 6 mdr, så jeg synes det er super flot at du kan blive ved med at mætte ham

vær du stolt at det, og lad være med at tænke mere over den latterlige kommentar

Kan ikke være mere enig i det skrevne 

Anmeld

29. februar 2012

modesty

RiUL skriver:

Ja, det var hvad jeg fik at vide i dag!!! 

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Jeg synes det er rigtigt fint at fuldamme til 6 mdr. Min dreng er selv 4,5 mdr. og klarer sig fint på min mælk indtil videre.

Min SP fortalte mig dog noget i dag som jeg blev lidt overrasket over:

Modermælkens sammensætning ændrer sig ved 6 mdr., så den ikke længere indeholder de vitaminer der er nødvendige for barnet. Derfor er det vigtigt at barnet spiser mindst et, gerne to måltider om dagen ved de 6 mdr. Hun foreslog mig at starte i det små med smagsprøver omkring 5 mdr. For nogle børn nægter at gå i gang med grød/mos når man introducerer det. Og hvis man starter ved de 5 mdr. med at introducere, har man "tid" til at tage en pause på et par uger hvis barnet ikke er klar.

Så det har jeg tænkt mig at gøre.

Anmeld

29. februar 2012

lukasmor

Sara. skriver:

Synes den går lidt to vejs det du skriver

For det første; Nej ingen skal da blande sig i hvor meget / hvor lang tid du vælger at amme dit barn.
Hvis det fungere for dig og især din dreng at amme helt, og din dreng er 6 mdr, så er det jo bare sådan i gør

Men samtidig så skal du lige have med at du bliver en smule forarget over forældre som starter tidligt med grød, fordi de synes det er sjovt.

Det er i min verden lidt det samme du siger til folk der starter tidligt, som der er nogen der har sagt til dig.... Og hvis man gerne vil have lov til at gøre som man gør, uden at der bliver stillet kritiske øjne, hvorfor så selv stille de øjne også?

Når det så er sagt så har jeg prøvet begge dele.

Mit første barn, en pige, blev ammet, fuldt, til hun var 9 mdr. Jeg ammede bevidst fuldt til hun var 6 mdr og ville så have hende over på mad, men hun ville slet slet ikke.

Mit andet barn, en dreng, ammede jeg til han var 6 uger (har siden fundet ud af hvorfor han ikke kunne amme) han kom på flaske, men det var slet ikke noget hit, + en masse gylp, så han kom tidligt igang med grød...

Så har prøvet at få stillet spørgsmålene på begge barn, og det jeg er kommet frem til er at alle børn er forskellige, ligesom mødre gør en masse forskelligt, og der er ikke altid noget der behøver være bedre end andet, da det virkelig afhænger af barnet!

Anmeld

29. februar 2012

K&S

Sara. skriver:

Synes den går lidt to vejs det du skriver

For det første; Nej ingen skal da blande sig i hvor meget / hvor lang tid du vælger at amme dit barn.
Hvis det fungere for dig og især din dreng at amme helt, og din dreng er 6 mdr, så er det jo bare sådan i gør

Men samtidig så skal du lige have med at du bliver en smule forarget over forældre som starter tidligt med grød, fordi de synes det er sjovt.

Det er i min verden lidt det samme du siger til folk der starter tidligt, som der er nogen der har sagt til dig.... Og hvis man gerne vil have lov til at gøre som man gør, uden at der bliver stillet kritiske øjne, hvorfor så selv stille de øjne også?

Når det så er sagt så har jeg prøvet begge dele.

Mit første barn, en pige, blev ammet, fuldt, til hun var 9 mdr. Jeg ammede bevidst fuldt til hun var 6 mdr og ville så have hende over på mad, men hun ville slet slet ikke.

Mit andet barn, en dreng, ammede jeg til han var 6 uger (har siden fundet ud af hvorfor han ikke kunne amme) han kom på flaske, men det var slet ikke noget hit, + en masse gylp, så han kom tidligt igang med grød...

Så har prøvet at få stillet spørgsmålene på begge barn, og det jeg er kommet frem til er at alle børn er forskellige, ligesom mødre gør en masse forskelligt, og der er ikke altid noget der behøver være bedre end andet, da det virkelig afhænger af barnet!

enig enig

Anmeld

29. februar 2012

Mira0911

RiUL skriver:

Hvorfor i al verden er det synd for min baby at han bliver fuldammet til han er 6 mdr???

Han fylder 6 mdr, den 11. marts, han er en dejlig tyk dreng, og han bliver mæt af min mælk, så hvorfor tilbyde ham andet, når han trives med at blive ammet?

Jeg synes godt nok det er noget pjat, og bliver en smule forarget over folk der starter alt for tidligt på grød til de små, fordi forældrene synes det er sjovt.

Vi blev anbefalet at starte på grød da Lina blev 4 måneder da hun skulle op i vægt... Nu ammer jeg så heller ikke... Hun får kun flaske nu da jeg valgte at stoppe med grød pga problemer... 

Det er noget fis det der... Der sker ikke noget ved at amme til de 6 mdr, det er jo det der bliver anbefalet.... 

Anmeld

29. februar 2012

Kløver

Rådet på sygehuset hedder fuld amning til 6 mdr, og delvis amning til 12 mdr. Nogle starter smagsprøver eller grød op før, af forskellige årsager. Jeg måtte desværre gå fra amning til flaske da min søn var 3 mdr, og da han var 4 mdr korrigeret alder, fik han langsom opstart på vælling og opstartsgrø efter anbefaling fra sp
Synes da på ingen måde det er synd man skal jo gøre hvad der passer bedst for en selv og ens børn, om det er at amme fuldt længere tid eller starte tidligt op på grød

Anmeld

29. februar 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Jeg synes ikke det er synd, men det er vildt, at du gider! ....altså, det siger jeg jo, fordi jeg har en dreng der er aaalt for sulten til "kun" at få bryst heh. 

Jeg startede på grød, udelukkende fordi han ikke blev mæt længe nok og spiste og spiste og spiste og vågnede 1000 gange om natten. Det var for hårdt at have en dreng der hele tiden var træt og ked af det.

Men nogle dage holder jeg også pause fra grøden og fuldammer ham - for hans maves skyld.

Jeg er dog meget overrasket over, at det kommer  bag for folk, at jeg stadig ammer! Oplever du også det? Altså, han er jo kun 6 måneder gammel Jeg forstår ingenting hehe

Anmeld

29. februar 2012

twinny

Folk har da bare p*sse ondt bag i

Nu har jeg ikk ammet selv, da jeg ikk kunne få det op og kører med dobbelt amming og hvis jeg skulle amme en af gangen, havde jeg ikk lavet andet. Og jeg havde kun mælk til dem i 5 uger via udmalkning...

Så jaah er da også misundelig...  Gid jeg havde haft lidt mere mælk. hehe...

Men ska lige siges at jeg er super glad for flasken, så far kan hjælpe til med, når der er to...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.