Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Jibbe

Fru Skovrup skriver:

jeg vil lige slå fast, at Sundhedsstyrelsen anbefaler: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/Amning.aspx

fuldamning til 6 mdr

Supplerende til 1 år.

World health organisation anbefaler: http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

fuld amning til 6 mdr

supplerende til 2 år

herhjemme går vi efter at amme til den lille er to år, hvis alt går vel.

Jeg synes det er ærgeligt at amning er noget der bliver set på som noget ulækkert, og som noget der er forbundet med noget sexuelt, jeg synes det er helt naturligt som noget kan være.

Det jo ikke fordi man bare lige skal hive op i det hele så hele verden kan se herligheden, det kan gøres diskret.

kan ikke se det perverse i at amme sit barn når det er ældre end 1 år!
Vi er alle blevet ammet længe hjemme hos os og vi alle har ammet vores børn min. 1 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Mortiltodrenge

Fru Skovrup skriver:

jeg vil lige slå fast, at Sundhedsstyrelsen anbefaler: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/Amning.aspx

fuldamning til 6 mdr

Supplerende til 1 år.

World health organisation anbefaler: http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

fuld amning til 6 mdr

supplerende til 2 år

herhjemme går vi efter at amme til den lille er to år, hvis alt går vel.

Jeg synes det er ærgeligt at amning er noget der bliver set på som noget ulækkert, og som noget der er forbundet med noget sexuelt, jeg synes det er helt naturligt som noget kan være.

Det jo ikke fordi man bare lige skal hive op i det hele så hele verden kan se herligheden, det kan gøres diskret.

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Der er vi så forskellige, og det er hvad jeg synes og det står jeg ved ...

Er da os ret sikker på det er sådan det er ment i hver fald hvis man ska lytte til sundhedsplejerske osv også

Anmeld

14. februar 2012

132319

Wimmie skriver:

"Am så længe du lyster søster!"

Med andre ord; det er helt op til folk selv hvad de synes er rigtigt. Min egen personlige grænse går nok omkring 1-års alderen (måske ændrer det sig med tiden), men hvis andre vil amme længere skal de så sandelig gøre det; jeg tror ikke det skader - og så længe barnet stadig vil  

Min holdning var inden jeg fik min datter, ligesom din.

Nu er hun så 17 måneder og er på ingen måde klar til at give slip på babserne 

Jeg vil gerne stoppe fordi jeg ekstremt gerne vil tabe mig, fedtet sidder ligesom "fast" så længe jeg ammer men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at stoppe når hun er så glad for det, mit lille bitte pus 

Anmeld

14. februar 2012

132319

Jeg vil lige tilføje at det ikke er MIT behov at amme min datter selvom hun snart er halvandet år.

Hun er SÅ glad for at blive ammet og jeg så mig faktisk helst fri og ville gerne stoppe men hun bliver dybt ulykkelig når hun ikke får lov.

Jeg har sagt til max 2 år.

Anmeld

15. februar 2012

Wimmie

132319 skriver:

Min holdning var inden jeg fik min datter, ligesom din.

Nu er hun så 17 måneder og er på ingen måde klar til at give slip på babserne 

Jeg vil gerne stoppe fordi jeg ekstremt gerne vil tabe mig, fedtet sidder ligesom "fast" så længe jeg ammer men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at stoppe når hun er så glad for det, mit lille bitte pus 

Ja, det kan sagtens være at jeg gerne vil amme længere når det kommer til stykke - i princippet vil jeg sådan set gerne, men jeg har allerede nu en meget lav mælkeproduktion og deltidsammer kun 

Så jeg ved slet ikke hvor længe jeg vil være i stand til det...

Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor amning oftere og oftere gøres til noget "ulækkert" og tabulagt i dag... 

Helt ærligt, hvis man kan se det ulækre og perverse i at amme børn der er ældre end 1 år, så vil jeg vove og påstå at det er ens egen tankegang der er ulækker og pervers.

Mælk via brysterne er den allermest naturlige måde vi kan give vores børn mad på; det er brysternes primære funktion - alt det seksuelle i bryster er sekundært.

Jeg synes det er skræmmende og trist 

Naturligvis har jeg også selv en grænse for hvor længe man skal amme... Jeg har bare ikke helt fundet ud af hvor jeg mener den går 

Anmeld

15. februar 2012

morethanperfect

Det er svært ..

Jeg syns ALDIRG det er ulækkert at amme lige gyldigt hvor gammel barnet er .. 

Men når det kommer helt op i 4-5 års alderen , kan jeg slet slet ikke forstå det længere ??

Personligt syns jeg det er okay indtil de er 1 , 2 , MÅSKE 3 år ..
Men så syns jeg heller ikke den går længere .. Men igen , det er op til folk selv .. Jeg vil i hvert fald ikke se ned på nogle , bare fordi de vælge at amme deres 2 årige ..  

Anmeld

15. februar 2012

Zeus

Jeg har set en pige på over 2 år blive ammet, og ærlig talt, så rørte det mig ikke

Jeg kunne også sagtens have ammet Cajsa endnu, såfremt vi stadig gjorde det, uden at det ville få mig til at føle mig ulækker

Anmeld

15. februar 2012

Savannah

Jeg synes det er for meget når barnet selv hiver babserne frem! Der går min grænse. Men det har jo ikke så meget med alderen at gøre - Mere hvordan det foregår.
Jeg kan da slet ikke have noget imod at mor og barn har en privat hyggestund som ovenikøbet er så nærende som noget kan være. Jeg er sikker på at moderen vil stoppe når det nærmer sig hendes grænse.  
Jeg håber selv jeg vil være i stand til at amme mine børn/barn til min. 12 måneder.. Men nu må vi se.

Anmeld

16. februar 2012

Angelspot

Hvor er det vildt i mine øjne, at mange tror, at så længe barnet er over 1-2 år, så vil det automatisk 'hive op i mors bluse og patte løs'.... 

I min verden er amning helt naturligt og jeg ammer stadig, Oliver fylder 1 år om en uge. Men det er tidlig morgen når vi ligger i sengen og hyggevågner og det er som et putteritual om aftenen når det er sengetid og han skal falde til ro. Jeg ammer ikke som måltid mere, men som supplement og kun når vi er selv. Og det vil jeg gøre lidt endnu, hvornår jeg stopper ved jeg ikke, men lige nu fungerer det bare SUPER godt og så kan folk da sige hvad de vil!

Noget helt andet er min overbevisning om at han får mange gode antistoffer fra den mælk han får fra mig. Ja, vi har god sund mad herhjemme, men der er forskellige stoffer i mælken som gør barnet godt. Feks. er jeg overbevist om at det er pga mælken at Oliver først i en alder af 11 mdr er blevet syg for allerførste gang i sit liv. 

Og at sst og who også anbefaler det, gør det da endnu mere ok i min verden. I øvrigt er amning en naturlig ting, helt tilbage fra den allerførste baby i verden. At nogen i dag kan pive over at det er ulækkert og perverst, synes jeg er totalt sippet, men hver sin mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.