Hvor er det vildt i mine øjne, at mange tror, at så længe barnet er over 1-2 år, så vil det automatisk 'hive op i mors bluse og patte løs'....
I min verden er amning helt naturligt og jeg ammer stadig, Oliver fylder 1 år om en uge. Men det er tidlig morgen når vi ligger i sengen og hyggevågner og det er som et putteritual om aftenen når det er sengetid og han skal falde til ro. Jeg ammer ikke som måltid mere, men som supplement og kun når vi er selv. Og det vil jeg gøre lidt endnu, hvornår jeg stopper ved jeg ikke, men lige nu fungerer det bare SUPER godt og så kan folk da sige hvad de vil!
Noget helt andet er min overbevisning om at han får mange gode antistoffer fra den mælk han får fra mig. Ja, vi har god sund mad herhjemme, men der er forskellige stoffer i mælken som gør barnet godt. Feks. er jeg overbevist om at det er pga mælken at Oliver først i en alder af 11 mdr er blevet syg for allerførste gang i sit liv.
Og at sst og who også anbefaler det, gør det da endnu mere ok i min verden. I øvrigt er amning en naturlig ting, helt tilbage fra den allerførste baby i verden. At nogen i dag kan pive over at det er ulækkert og perverst, synes jeg er totalt sippet, men hver sin mening 
Anmeld