Godaften de damer
Håber på jeg lige kan få jeres mening.
Jeg har sagt ja til at lave mad for vores rigtig gode venner til deres fælles 30 års fødselsdag her til sommer. Vi er blevet enige om at det skal være en buffet da jeg ikke kan lave a la carte ene mand til så mange mennesker
Så jeg er gået i tænkeboks og jeg er indtil videre kommet frem til dette:
Italienske frikadeller ( kan slet ikke lide frikadeller )
Lammekølle ( måske)
Oksesteg
Pastasalat med cremefraiche, friske krydderurter, bacon og artiskokker ( kan ikke lide hverken cremefraiche eller artiskokker)
Grøn salat med jordbær, brøndkarse, pinjekerner, basilikum, mozerella og rosenblade ( nej tak, til alt)
Vandmelonsalat med saltede mandler og gedefeta ( uden feta ville det nok være ok)
Grøn bønnesalat med ristet bacon og hvidløg ( måske uden hvidløg... kan godt lide knust hvidløg i f.eks. flødekartofler, men ikke i en salat/ eller i det hele taget hele hvidløg)
Små saltbagte kartofler
Rødbede tzatziki ( hvad er der i udover rødbede??)
Fyldte champignons ( kommer an på hvad der er i, for kan godt lide champignoner
)
Syltede hvidløg ( nej tak)
Hjemmelavet pesto ( nej tak)
Oliven ( nej tak)
Guacamole ( nej tak)
Valnødde flutes
Rustikke ciabatta flutes
Ser det fornuftigt ud? Er der nok? Er det en ordenlig sammensætning? Er der nok at vælge imellem? Og kommer det smagsmæssigt til at ramme bredt nok?
Jamen i det hele taget. Ville I være tilfredse med denne menu/buffet?
Håber at få en masse svar.
Michelle
PS: Til dessert laver jeg en af mine kager
Altså for en exeptionel kræsenpind for mig er der ikke meget jeg kunne spise
så tror ikke jeg kunne blive ordentligt mæt...
Har noteret ud for de enkelte i dit indlæg som jeg har citeret...
Det jeg anser som det største problem mange gange ved en buffet, er at man ikke altid kan gennemskue hvad der er i
og er jeg i tvivl om der kan være f.eks løg i så går jeg hellere udenom... for mig ville det være lykken hvis der var et lille skilt ved de forskellige retter, hvor der stod navn og ingredienser...
men det er der bare ikke rigtig nogen steder der gør
har kun oplevet det en enkelt gang
og en normal grøn salat form mig indeholder iceberg salat, tomat, agurk... det kan så evt., supleres med peanuts, bønnespirer, peberfrugt, babyspinat eller lign.... bryder mig nemlig ikke om ruccola og andre typer salat end iceberg
ej, heller kan jeg lide dressing, så rør det heller ikke hvis der f.eks i en rejecoktail er kommet dressing på...
Alt i alt når det kommer til mad er jeg nok temmelig besværlig
Syntes det er super at du gerne vil gøre det lidt anderledes når nu det er det dine venner også er til... syntes bare det ville være bedre at lave en blandning af klassiske og så det nye
præcis hvordan du skulle gøre det, ved jeg ikke da jeg kunne læse mig til i et andet indlæg at jeg også ville gå uden om flødekartoflerne med den måde du laver dem
Men super sødt er det altså at du har sagt ja til at hjælpe dine venner syntes jeg
Og håber ikke mit indlæg tager modet fra dig...
ville bare lige komme med mit besyv også, fordi jeg netop er så kræsen som jeg er og også syntes den side skulle med...
Qnuz