Buffet! Må jeg få jeres mening? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

Polkaprik

MariaE skriver:

lidt for meget en hurlumhej blandingtil mig. Alt for meget rodet sammen med utraditionelt mad. Folk kan godt lide at smage lidt nyt, men alle disse sammensætninger ville kalrt blive for meget for mine smagsløg.

Synes det er fedt at udvide sin madhorisont, emn lige akt det her på en gang er for meget synes jeg, måske en enkelt eller to friske nyheder og så elers noget man ved folk rent faktisk kan lide.... jeg ville ret sikkert ikke kunne lide det halve af det du har skrevet ned, mest pga sammensætningen og ved en del andre heller ikke ville.

Men hvis det er den mad DU vil spise må du jo håbe andre kan lide det samme som dig og ellers må de jo spise brød og frikadeller...hvis de ellers kan lide den udgave som ikke lige er e min favorit men som jeg dog godt kan spise.

Hmmm jeg er ikke lige helt sikker på hvad du mener med rodet sammen. Altså mener du at de forskelige ting ikke passer sammen?

Jeg har primært valgt en masse utraditionelt da det er et ønske fødselsdagsparret  har

Men ønsker jo heller ikke at folk går sultne derfra!

tusind tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Muffin_girl

Polkaprik skriver:

Godaften de damer

Håber på jeg lige kan få jeres mening.

Jeg har sagt ja til at lave mad for vores rigtig gode venner til deres fælles 30 års fødselsdag her til sommer. Vi er blevet enige om at det skal være en buffet da jeg ikke kan lave a la carte ene mand til så mange mennesker

Så jeg er gået i tænkeboks og jeg er indtil videre kommet frem til dette:

Italienske frikadeller
Lammekølle
Oksesteg
Pastasalat med cremefraiche, friske krydderurter, bacon og artiskokker
Grøn salat med jordbær, brøndkarse, pinjekerner, basilikum, mozerella og rosenblade
Vandmelonsalat med saltede mandler og gedefeta
Grøn bønnesalat med ristet bacon og hvidløg
Små saltbagte kartofler
Rødbede tzatziki
Fyldte champignons
Syltede hvidløg
Hjemmelavet pesto
Oliven
Guacamole
Valnødde flutes
Rustikke ciabatta flutes

Ser det fornuftigt ud? Er der nok? Er det en ordenlig sammensætning? Er der nok at vælge imellem? Og kommer det smagsmæssigt til at ramme bredt nok?

Jamen i det hele taget. Ville I være tilfredse med denne menu/buffet?

Håber at få en masse svar.

Michelle

PS: Til dessert laver jeg en af mine kager

Det ser meget lækkert ud Og et dejligt stort udvalg ... Er du uddannet kok eller sådan ?

Anmeld

12. februar 2012

Sommerfugl86

Jeg bryder mig ikke om menuen, men er også EKSTREMT kræsen.
I din buffet, kan jeg kun lide oksesteg og salte kartofler
MEN er vant til at der kun er få ting jeg spiser, så husk masser af brød til de kræsne

Anmeld

12. februar 2012

Sommerfugl86

Ciabatta brød, kan jeg da også lide
Havde lige overset dit brød

Anmeld

12. februar 2012

Muffin_girl

Polkaprik skriver:

Det er nok bare fordi jeg eeeeeelsker at lave mad og har så svært ved at begrænse mig

Her er et par billeder fra nytårsaften hvor jeg også lavede mad.... til 4 voksne og 1 barn

EJ DET SER GODT UD !!!!!!!!!!!!!!!!  

Anmeld

12. februar 2012

Polkaprik

morethanperfect skriver:

Lækkert , lækkert

Men syns der er rigtig mange salater , og ikke så meget kartoffel / Pasta / Ris , altså tilbehør til kødet  

Men lækkert er det !! 

Den er taget til efterretning. Tænker man kan lave noget med bulgur

Tusind tak for dit svar

Anmeld

12. februar 2012

Polkaprik

AalborgPigen skriver:

Det ser meget lækkert ud Og et dejligt stort udvalg ... Er du uddannet kok eller sådan ?

Nej slet ikke. Elsker bare at lave mad

Anmeld

12. februar 2012

sandorff

Polkaprik skriver:

Der er også de saltbagte kartofler Men overvejede også om der burde være en ting mere.

Tusind tak for dit svar

ja, så det godt efter jeg havde sendt svaret
men som du selv siger, en til af den slags ville ikke gøre noget.
det kunne være man skulle booke dig til at lave maden til alea`s konfirmation.

Anmeld

12. februar 2012

dpb

Godaften de damer

Håber på jeg lige kan få jeres mening.

Jeg har sagt ja til at lave mad for vores rigtig gode venner til deres fælles 30 års fødselsdag her til sommer. Vi er blevet enige om at det skal være en buffet da jeg ikke kan lave a la carte ene mand til så mange mennesker

Så jeg er gået i tænkeboks og jeg er indtil videre kommet frem til dette:

Italienske frikadeller (   kan slet ikke lide frikadeller )
  Lammekølle ( måske)
Oksesteg
Pastasalat med cremefraiche, friske krydderurter, bacon og artiskokker ( kan ikke lide hverken cremefraiche eller artiskokker)
  Grøn salat med jordbær, brøndkarse, pinjekerner, basilikum, mozerella og rosenblade (  nej tak, til alt)
  Vandmelonsalat med saltede mandler og gedefeta ( uden feta ville det nok være ok)
Grøn bønnesalat med ristet bacon og hvidløg ( måske uden hvidløg... kan godt lide knust hvidløg i f.eks. flødekartofler, men ikke i en salat/ eller i det hele taget hele hvidløg)
  Små saltbagte kartofler
Rødbede tzatziki ( hvad er der i udover rødbede??)
  Fyldte champignons ( kommer an på hvad der er i, for kan godt lide champignoner)
  Syltede hvidløg ( nej tak)
Hjemmelavet pesto ( nej tak)
Oliven ( nej tak)
Guacamole ( nej tak)
Valnødde flutes
Rustikke ciabatta flutes

Ser det fornuftigt ud? Er der nok? Er det en ordenlig sammensætning? Er der nok at vælge imellem? Og kommer det smagsmæssigt til at ramme bredt nok?

Jamen i det hele taget. Ville I være tilfredse med denne menu/buffet?

Håber at få en masse svar.

Michelle

PS: Til dessert laver jeg en af mine kager

Altså for en exeptionel kræsenpind for mig er der ikke meget jeg kunne spise så tror ikke jeg kunne blive ordentligt mæt...

Har noteret ud for de enkelte i dit indlæg som jeg har citeret...

Det jeg anser som det største problem mange gange ved en buffet, er at man ikke altid kan gennemskue hvad der er i og er jeg i tvivl om der kan være f.eks løg i så går jeg hellere udenom... for mig ville det være lykken hvis der var et lille skilt ved de forskellige retter, hvor der stod navn og ingredienser... men det er der bare ikke rigtig nogen steder der gør har kun oplevet det en enkelt gang

og en normal grøn salat form mig indeholder iceberg salat, tomat, agurk... det kan så evt., supleres med peanuts, bønnespirer, peberfrugt, babyspinat eller lign.... bryder mig nemlig ikke om ruccola og andre typer salat end iceberg

ej, heller kan jeg lide dressing, så rør det heller ikke hvis der f.eks i en rejecoktail er kommet dressing på...

Alt i alt når det kommer til mad er jeg nok temmelig besværlig

Syntes det er super at du gerne vil gøre det lidt anderledes når nu det er det dine venner også er til... syntes bare det ville være bedre at lave en blandning af klassiske og så det nye præcis hvordan du skulle gøre det, ved jeg ikke da jeg kunne læse mig til i et andet indlæg at jeg også ville gå uden om flødekartoflerne med den måde du laver dem

Men super sødt er det altså at du har sagt ja til at hjælpe dine venner syntes jeg Og håber ikke mit indlæg tager modet fra dig... ville bare lige komme med mit besyv også, fordi jeg netop er så kræsen som jeg er og også syntes den side skulle med...

Qnuz

Anmeld

12. februar 2012

Polkaprik

Sommerfugl86 skriver:

Jeg bryder mig ikke om menuen, men er også EKSTREMT kræsen.
I din buffet, kan jeg kun lide oksesteg og salte kartofler
MEN er vant til at der kun er få ting jeg spiser, så husk masser af brød til de kræsne

Hehe... ja så er det ikke nemt. Jeg sidder også til til fester og må springe forretten over da jeg ikke spiser noget fra havet

Og så er det heldigvis godt der næsten er brød til det meste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.