Buffet! Må jeg få jeres mening? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

Polkaprik

AalborgPigen skriver:

Du må da gerne lave mad til mig MUMS 

Det vil jeg da gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MariaE skriver:

Altså ikke for at disse menuen på nogen måde,men blev jeg invitere til barnedåb eller lign med den menu ville jeg sidde med en del rynkede næser omkring mig og folk der i hjønerne diskuterede maden:-)

Men nu er vi også i det kedelige midtjyske og der sætter man vist bare pris på en god steg i stedet for artiskokker pinjekerne og græskefrikadeller:-)Jep, kedeligt, men vile abre være nervæøs for at en del af gæsterne ikke rigtigt følte der var noget mad lige for dem.

Jeg er også midtjyde, og i min familie og omgangskreds i øvrigt ville der kun blive hvisket i hjørnerne, hvis vi serverede "kogekonemad" a la suppe, steg og is.

Det har intet med geografi at gøre, men med, hvad man er blevet opdraget med - min mormor på 90 spiser fx langt mere "moderne" mad end mange af de unge brugere herinde, kan jeg se.

Anmeld

12. februar 2012

Muffinmus

Mor og meget mere skriver:

Jeg er også midtjyde, og i min familie og omgangskreds i øvrigt ville der kun blive hvisket i hjørnerne, hvis vi serverede "kogekonemad" a la suppe, steg og is.

Det har intet med geografi at gøre, men med, hvad man er blevet opdraget med - min mormor på 90 spiser fx langt mere "moderne" mad end mange af de unge brugere herinde, kan jeg se.

jamen ok, så stort set alle mine veninder, min familie og hele min mands familie  osv osv ville i hvert fald ikke være super happy med en SÅ specielt menu. MEn det er jo heller ikke aktuelt, det er jo andres gæster der skal spise den her menu.

Kan selv lide en masse nyt mad, men til en fest hvor der skal være mad til alel må der for min skyld i hvert fald gerne være en del man VED folk kan lide og så lidt nyt, ikke alt sammen yt og eksotisk og så en ting eller to folk måske kan lide.

Men hvis parret vil have deres gøster skal smage noget nyt må de enten stole på at folk er søde o g spiser hvad der er  og kan lide det, eller at folk er søde og siger ingenting mens de tygger i et stykke brød med lidt kølle til.

Alt i alt smag og behag, men ville jo servere for mine gæsters skyld og ikke bare min egen og derfor ville jeg jo selv vælge noget der plejer at være super godt og så evt lidt nyt og spændende, så bliver ingen skuffede:-)

Anmeld

12. februar 2012

Mor og meget mere

Polkaprik skriver:

Det vil jeg da gerne

Jeg synes også, det ser lækkert ud - men jeg kan på ingen måde se, at det skulle være en særligt "nymodens" eller alternativ menu, sådan som flere antyder. Hvis alt, hvad der ligger ud over skinke, (skam)stegt oksesteg, flødekartofler og forsamlingshussalat (iceberg, agurk, tomat) er "nymodens" og alternativt - så må Thomas Helmig også være spritny i dansk musik 

Jeg synes, du rammer bredt - og ikke mindst sørger du for, at folk får noget at spise, som de ikke selv havde på menuen i forgårs. Jeg synes, det er SÅ kedeligt at få serveret mad, som man lige så godt selv kunne have lavet - det er da ikke særligt festligt at få hamburgerryg og flødekartofler?

Anmeld

12. februar 2012

Mor og meget mere

MariaE skriver:

jamen ok, så stort set alle mine veninder, min familie og hele min mands familie  osv osv ville i hvert fald ikke være super happy med en SÅ specielt menu. MEn det er jo heller ikke aktuelt, det er jo andres gæster der skal spise den her menu.

Kan selv lide en masse nyt mad, men til en fest hvor der skal være mad til alel må der for min skyld i hvert fald gerne være en del man VED folk kan lide og så lidt nyt, ikke alt sammen yt og eksotisk og så en ting eller to folk måske kan lide.

Men hvis parret vil have deres gøster skal smage noget nyt må de enten stole på at folk er søde o g spiser hvad der er  og kan lide det, eller at folk er søde og siger ingenting mens de tygger i et stykke brød med lidt kølle til.

Alt i alt smag og behag, men ville jo servere for mine gæsters skyld og ikke bare min egen og derfor ville jeg jo selv vælge noget der plejer at være super godt og så evt lidt nyt og spændende, så bliver ingen skuffede:-)

Ja, som vært kender man nok netop sine gæster - som i mit tilfælde ville undre sig, hvis der blev serveret mad som i 1980. Mon ikke også værterne her ved, om deres gæster er af den gamle skole eller er fulgt bare lidt med på madfronten?

Jeg kan slet ikke se, at der er så specielle eller eksotiske indslag, som du mener - det meste har da været på bordene og menukortene i mange år?

Anmeld

12. februar 2012

MamaLook

Jeg synes også, det ser lækkert ud - men jeg kan på ingen måde se, at det skulle være en særligt "nymodens" eller alternativ menu, sådan som flere antyder. Hvis alt, hvad der ligger ud over skinke, (skam)stegt oksesteg, flødekartofler og forsamlingshussalat (iceberg, agurk, tomat) er "nymodens" og alternativt - så må Thomas Helmig også være spritny i dansk musik 

Jeg synes, du rammer bredt - og ikke mindst sørger du for, at folk får noget at spise, som de ikke selv havde på menuen i forgårs. Jeg synes, det er SÅ kedeligt at få serveret mad, som man lige så godt selv kunne have lavet - det er da ikke særligt festligt at få hamburgerryg og flødekartofler?

Jeg er HELT ENIG!! 

Mine tænder løber i vand ved tanken om den menu, ts 

Anmeld

12. februar 2012

Polkaprik

Tusind tak for dit svar

Var nok også selv lidt overrasket over at det alt sammen kunne betragtes som eksotisk eller for anderledes. Men det var jo netop af den grund jeg smed mit indlæg herind så jeg kunne få folks meninger Jeg vil klart tage det hele med i mine overvejelser og så forhåbenlig træffe det rigtige valg til netop den fest

Anmeld

12. februar 2012

Polkaprik

MamaLook skriver:

Jeg er HELT ENIG!! 

Mine tænder løber i vand ved tanken om den menu, ts 

Tusind tak

Anmeld

13. februar 2012

Kristinasdk

Nu tager jeg lige arbejdsbrillerne på - Bruger godt nok  ikke briller men er uddannet inden for køkken

Jeg synes egentlig at menuen er fin men jeg synes måske at du skulle nøjes med et land. Først en tur til Italien med fridadellerne og mozarellaen, så grækenland med tzatziki og feta og guacamole fra mexico. Som køkkendame ville jeg nok studse lidt og finde menuen lidt rodet.

Anmeld

13. februar 2012

Sommerfugl86

dpb skriver:

Altså for en exeptionel kræsenpind for mig er der ikke meget jeg kunne spise så tror ikke jeg kunne blive ordentligt mæt...

Har noteret ud for de enkelte i dit indlæg som jeg har citeret...

Det jeg anser som det største problem mange gange ved en buffet, er at man ikke altid kan gennemskue hvad der er i og er jeg i tvivl om der kan være f.eks løg i så går jeg hellere udenom... for mig ville det være lykken hvis der var et lille skilt ved de forskellige retter, hvor der stod navn og ingredienser... men det er der bare ikke rigtig nogen steder der gør har kun oplevet det en enkelt gang

og en normal grøn salat form mig indeholder iceberg salat, tomat, agurk... det kan så evt., supleres med peanuts, bønnespirer, peberfrugt, babyspinat eller lign.... bryder mig nemlig ikke om ruccola og andre typer salat end iceberg

ej, heller kan jeg lide dressing, så rør det heller ikke hvis der f.eks i en rejecoktail er kommet dressing på...

Alt i alt når det kommer til mad er jeg nok temmelig besværlig

Syntes det er super at du gerne vil gøre det lidt anderledes når nu det er det dine venner også er til... syntes bare det ville være bedre at lave en blandning af klassiske og så det nye præcis hvordan du skulle gøre det, ved jeg ikke da jeg kunne læse mig til i et andet indlæg at jeg også ville gå uden om flødekartoflerne med den måde du laver dem

Men super sødt er det altså at du har sagt ja til at hjælpe dine venner syntes jeg Og håber ikke mit indlæg tager modet fra dig... ville bare lige komme med mit besyv også, fordi jeg netop er så kræsen som jeg er og også syntes den side skulle med...

Qnuz

Hihiii vi 2 kunne sagtens spise sammen, så kræsne vi er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.