støttede i indsamlingen igår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

lori11

Mimic skriver:

Jeg gjorde, men var ikke oplyst om det, hvilket faktisk gør mig gal,

vi har handlet ind i Fakta i sidste uge og da jeg kommer hjem, ser jeg at vores indkøbspose har kostet 5 kr, og lige under står der at 2 (TO)  kroner går til DK indsamlingen, ja det er ikke ret meget at gi, men når man ikke er oplyst om det, så er det sgu irriterende, især når det ikke er noget man ønsker at støtte.

(får sikkert høvl for det)

Hehe.. min kæreste fik direkte skæld ud da han kom hjem med en af de poser efter at ha været ude og handle  stakkels mand...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mimic skriver:

jeg synes der er mange andre ting herhjemme der kunne bruge en hånd, samles der ind til de hjemløse i DK eller kræftens bekæmpelse bliver der ikke ret meget samlet ind, men går de til afrika som, efter min mening, i realiteten er et bundløst hul, så kan folk sagtens komme til lommerne.

jeg er nok bare blevet meget harm efter at have læst en artikel i metroekspres, hvor der stod at vi i vesten er for sløsede til at hjælpe børn i Afrika og ikke tager ansvar nok for dem, hmm er det os der skal tage ansvar for dem??, samler de ind til os hvis det er nødvendigt?? vi har ganske vist en ok velfærd i DK, men mange herhjemme kunne sagtens bruge de penge...

De har jo ikke midlerne til at hjælpe DK, så ville vi nok ikke skulle hjælpe dem.

Hjemløse i Danmark er oftest misbrugere eller psykisk syge. Og så er der nogle som ikke kan finde ud af at håndtere egen økonomi.

Det er trist at læse indlæg som dine, der er fyldt med uvidenhed og en masse fordomme.

Anmeld

5. februar 2012

lori11

Jeg støttede ikke denne gang, og det er forskelligt om jeg gør til de forskelligt indsamling..

Så det var ikke fordi at jeg ikke lige ville støtte denne sags, men synes bare jeg er virkelig ved at ha fået nok af de forskellig indsamlinger, og har en mening om vi har nogle ting der skal på plads i Danmark først..

Kæreste fik købt en af de poser til 5 kr, og der blev jeg sku også lidt gal... jeg støtter når jeg vil, vil ikke føle mig "snydt" til at ha støttet en sag, og det følte jeg virkelig man blev med de poser...

Anmeld

5. februar 2012

lori11 skriver:

Jeg støttede ikke denne gang, og det er forskelligt om jeg gør til de forskelligt indsamling..

Så det var ikke fordi at jeg ikke lige ville støtte denne sags, men synes bare jeg er virkelig ved at ha fået nok af de forskellig indsamlinger, og har en mening om vi har nogle ting der skal på plads i Danmark først..

Kæreste fik købt en af de poser til 5 kr, og der blev jeg sku også lidt gal... jeg støtter når jeg vil, vil ikke føle mig "snydt" til at ha støttet en sag, og det følte jeg virkelig man blev med de poser...

Du kan samle nok så meget ind til Danmark og der vil stadig være "problemer".

Du skriver "ting der skal på plads i DK" - hvis det er hjemløse du hentyder til så vil de altid være der, da der altid vil være misbrugere, psykisk syge, folk som ikke kan finde ud af at håndtere egen økonomi.

Er det kræftens bekæmpelse du hentyder til...så bliver det betalt via skattepengene til forksning, men der kommer jo ikke en kur på 2 minutter bare fordi der er flere penge til forskning. 

Nogle ting kan man løse i Dk ved at bruge skattepengene anderledes, men hvad er det du synes, skal på plads i DK?

Anmeld

5. februar 2012

lori11

mor:) skriver:

De har jo ikke midlerne til at hjælpe DK, så ville vi nok ikke skulle hjælpe dem.

Hjemløse i Danmark er oftest misbrugere eller psykisk syge. Og så er der nogle som ikke kan finde ud af at håndtere egen økonomi.

Det er trist at læse indlæg som dine, der er fyldt med uvidenhed og en masse fordomme.

Så danske hjemløs fortjener ikke hjælp, til komme ud af deres misbrug, få et hjem, og få hjælp til at styre ders økonomi, fordi de selv er skyld i de er endt sådan?????????  Så burde Afrika vel heller ikke få hjælp, efter som de bliver ved at føde børn, de ikke har råd til, så de er vel også selv skyld i det????

Sjovt nok, så synes jeg faktisk du er ligeså fyldt med uvidenhed og en masse fordomme, set fra din tidligere kommentar..

Anmeld

5. februar 2012

lori11 skriver:

Så danske hjemløs fortjener ikke hjælp, til komme ud af deres misbrug, få et hjem, og få hjælp til at styre ders økonomi, fordi de selv er skyld i de er endt sådan?????????  Så burde Afrika vel heller ikke få hjælp, efter som de bliver ved at føde børn, de ikke har råd til, så de er vel også selv skyld i det????

Sjovt nok, så synes jeg faktisk du er ligeså fyldt med uvidenhed og en masse fordomme, set fra din tidligere kommentar..

hahaha. Har ikke på noget tidspunkt sagt at hjemløse ikke skal have hjælp og de får det skam også. Men ikke alle misbrugere vil have hjælp. Boligløse som ikke kan håndterer egen økonomi får også hjælp.

Men synes dit indlæg og andres virker som om at i forventer at Danmark skal blive "problemfrit" før man kan tillade sig at hjælpe andre lande og og prøver bare at sige at det bare ikke kan lade sig gøre.

Men igen...hvad er det du synes der skal på plads før du ikke bliver sur over de to kroner din kæreste fik brugt?

Anmeld

5. februar 2012

lori11

Du kan samle nok så meget ind til Danmark og der vil stadig være "problemer".

Du skriver "ting der skal på plads i DK" - hvis det er hjemløse du hentyder til så vil de altid være der, da der altid vil være misbrugere, psykisk syge, folk som ikke kan finde ud af at håndtere egen økonomi.

Er det kræftens bekæmpelse du hentyder til...så bliver det betalt via skattepengene til forksning, men der kommer jo ikke en kur på 2 minutter bare fordi der er flere penge til forskning. 

Nogle ting kan man løse i Dk ved at bruge skattepengene anderledes, men hvad er det du synes, skal på plads i DK?

Jeg synes der er mange ting der skal styre på i Danmark, alt for mange til at nævne her..

Men synes blandt andet at vi skulle få styr på vores egen økonomiske krise.. folk mister job hver dag, må gå fra hus og hjem... ja det er et lukus problem, men hvis der ikke bliver gjort noget ved det, så kan det ende meget værre..

Og ja det er nok kun udkantsdanmark er hårdest ramt, men der er sku også folk der skal kunne leve der..

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre folk de støtter og ikke støtter... det må de virkelig selv om..

Jeg støtter "bare" kun danmark for tiden.. og når vi så er på bedre fod, støtter jeg andre ting igen, som jeg har gjort før...

Ja igen, det er nok lukus problemmer for dig at vi har hjemløse i danmark, og du føler det er deres egen skyld.. men så lad være med at støtte deres sag, som jeg lod være med at støtte afrika, hvor jeg tilgengæld, støtter vores hjemløse..

Vi er alle forskellige..

Anmeld

5. februar 2012

lori11 skriver:

Jeg synes der er mange ting der skal styre på i Danmark, alt for mange til at nævne her..

Men synes blandt andet at vi skulle få styr på vores egen økonomiske krise.. folk mister job hver dag, må gå fra hus og hjem... ja det er et lukus problem, men hvis der ikke bliver gjort noget ved det, så kan det ende meget værre..

Og ja det er nok kun udkantsdanmark er hårdest ramt, men der er sku også folk der skal kunne leve der..

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre folk de støtter og ikke støtter... det må de virkelig selv om..

Jeg støtter "bare" kun danmark for tiden.. og når vi så er på bedre fod, støtter jeg andre ting igen, som jeg har gjort før...

Ja igen, det er nok lukus problemmer for dig at vi har hjemløse i danmark, og du føler det er deres egen skyld.. men så lad være med at støtte deres sag, som jeg lod være med at støtte afrika, hvor jeg tilgengæld, støtter vores hjemløse..

Vi er alle forskellige..

Jeg støtter hjemløse hver måned ved at købe hjemløse avisen. Igen siger jeg ikke at de ikke skal hjælpes. Men du forstår jo ingenting.

Dansk økonomisk krise???? Det er en verdensomspændende finanskrise. Det hele hænger jo sammen.

Anmeld

5. februar 2012

lori11

hahaha. Har ikke på noget tidspunkt sagt at hjemløse ikke skal have hjælp og de får det skam også. Men ikke alle misbrugere vil have hjælp. Boligløse som ikke kan håndterer egen økonomi får også hjælp.

Men synes dit indlæg og andres virker som om at i forventer at Danmark skal blive "problemfrit" før man kan tillade sig at hjælpe andre lande og og prøver bare at sige at det bare ikke kan lade sig gøre.

Men igen...hvad er det du synes der skal på plads før du ikke bliver sur over de to kroner din kæreste fik brugt?

Problemmet er lidt at du IKKE VIL forstå at andre har en anden holdning end dig.. men sådan er verden heldigvis skruet sammen, vi er ikke alle ens..

Jeg skrev at jeg ikke ville føle mig "snydt" til at støtte en sag, igennem en pose, når det er en sags jeg ikke har lyst til at støtte, og NEJ det har ikke noget af gøre med at jeg ikke synes det er synd for de stakkels børn i afrika, men jeg har andre ting jeg støtter lige nu, som jeg personligt synes er vigtigere for mig.. feks. børn i danmark der har det svært.. men igen det er vel et lukusproblem for dig... men igen igen vi er heldigvis forskellige..

Anmeld

5. februar 2012

lori11

og en stor grund til jeg ikke har støttet sagen, er at jeg desværre tror at en størstedel af pengene ikke kommer i de rette hænder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.