støttede i indsamlingen igår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lori11 skriver:

Problemmet er lidt at du IKKE VIL forstå at andre har en anden holdning end dig.. men sådan er verden heldigvis skruet sammen, vi er ikke alle ens..

Jeg skrev at jeg ikke ville føle mig "snydt" til at støtte en sag, igennem en pose, når det er en sags jeg ikke har lyst til at støtte, og NEJ det har ikke noget af gøre med at jeg ikke synes det er synd for de stakkels børn i afrika, men jeg har andre ting jeg støtter lige nu, som jeg personligt synes er vigtigere for mig.. feks. børn i danmark der har det svært.. men igen det er vel et lukusproblem for dig... men igen igen vi er heldigvis forskellige..

nu er det jo bare dumt det her. Der er ikke noget der hedder luksusproblem eller de og vi.

Men støt du hvad du vil. Ved ikke hvordan du støtter børn der har det svært?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

mor:) skriver:

nu er det jo bare dumt det her. Der er ikke noget der hedder luksusproblem eller de og vi.

Jeg VIL godt forstå hvorfor man ikke vil støtte andre lande, men synes ikke jeg har hørt nogle meningsfulde bud på det endnu.

Anmeld

5. februar 2012

lori11

Jeg støtter børn der har det svært, via børns vilkår og julehjemmet bl. andet....

Og med Danmarks krise, tænker jeg også på vores egen handicappet og psykisk syge på hjem og døgninstitutioner, som meget bliver overladt til sig selv, eller hvor de ansatte kører sig selv ned, pga de ikke føler de kan nå det hele, og er bare for at  blive fyret, fordi der KONSTANT for tiden er fyringsrunde, ved jeg da jeg selv arbejder sådan et sted, og vi har haft 2 fyringsrunder inden for 3 måneder, pga at nedskæringer, fordi Danmark skal sparer..

Du skriver:

Jeg VIL godt forstå hvorfor man ikke vil støtte andre lande, men synes ikke jeg har hørt nogle meningsfulde bud på det endnu.

NEJ NETOP, du SYNES ikke du har hørt nogle meningsfulde bud endnu.. og jeg SYNES  at lige meget hvad folk skriver deres grund er, så synes DU ikke den er god nok, og det synes JEG er fordømmede..

Men ligemeget hvad, så bliver vi 2 ikke enige, og det skal vi heller ikke blive, for det kan alle mennesker ikke blive, og så enkelt er det i MIN verden, vi har ALLE forskellige meninger.

Det er fint du støtter en sags, du går ind for, men det gør jeg bare ikke, og at du så ikke synes mine grunde er gode nok i dine øjne, jah undskyld mig, men det kan og vil jeg ikke tage mig af...

Anmeld

5. februar 2012

lori11 skriver:

Jeg støtter børn der har det svært, via børns vilkår og julehjemmet bl. andet....

Og med Danmarks krise, tænker jeg også på vores egen handicappet og psykisk syge på hjem og døgninstitutioner, som meget bliver overladt til sig selv, eller hvor de ansatte kører sig selv ned, pga de ikke føler de kan nå det hele, og er bare for at  blive fyret, fordi der KONSTANT for tiden er fyringsrunde, ved jeg da jeg selv arbejder sådan et sted, og vi har haft 2 fyringsrunder inden for 3 måneder, pga at nedskæringer, fordi Danmark skal sparer..

Du skriver:

NEJ NETOP, du SYNES ikke du har hørt nogle meningsfulde bud endnu.. og jeg SYNES  at lige meget hvad folk skriver deres grund er, så synes DU ikke den er god nok, og det synes JEG er fordømmede..

Men ligemeget hvad, så bliver vi 2 ikke enige, og det skal vi heller ikke blive, for det kan alle mennesker ikke blive, og så enkelt er det i MIN verden, vi har ALLE forskellige meninger.

Det er fint du støtter en sags, du går ind for, men det gør jeg bare ikke, og at du så ikke synes mine grunde er gode nok i dine øjne, jah undskyld mig, men det kan og vil jeg ikke tage mig af...

åh der er så meget der ikke giver mening i dit indlæg at jeg ikke ved hvor jeg skal starte, men tror jeg hellere vil lade være.

Men lige to hurtige spørgsmål...hvorfor tror du Danmark skal spare? Tror du det har noget med den verdensomspændende finanskrise at gøre?

Hvordan hjælper du dit fagområde ved ikke at støtte andre lande?

sorry but I just don't get it.

Men lad os stoppe den her og sige at vi to bliver enige på at vi er ueninge.

Anmeld

5. februar 2012

åh der er så meget der ikke giver mening i dit indlæg at jeg ikke ved hvor jeg skal starte, men tror jeg hellere vil lade være.

Men lige to hurtige spørgsmål...hvorfor tror du Danmark skal spare? Tror du det har noget med den verdensomspændende finanskrise at gøre?

Hvordan hjælper du dit fagområde ved ikke at støtte andre lande?

sorry but I just don't get it.

Men lad os stoppe den her og sige at vi to bliver enige på at vi er ueninge.

forresten synes jeg det er fair nok at man ikke kan støtte alt og alle og man derfor må vælge fra og til, men synes argumenterne herinde for at vælge fra er ringe.

Anmeld

5. februar 2012

anynom

SØS skriver:

Du kan da ikke sammenligne vores "problemer"i Dk med de seriøse udfordringer i Afrika?? Det handler altså om liv og død dernede...

Ja, det gør det - men det vil det altid gøre. Det er måske kynisk, men vi kan blive ved med at sende penge derned og det bliver ikke bedre. Så sent som i går sagde en eller anden gut i fjernsynet, at Afrika døjer med tørke igen. Det vil de jo gøre flere gange om året, kan det være rigtigt, at vi skal sende penge afsted hver gang?

Næh, private og virksomheder skulle i stedet donere pengene til daginstitutioner, sygehuse, plejehjem, psykiatrien etc. Dér kan de gøre gavn over længere tid!

Anmeld

5. februar 2012

anynom

Og er det ikke tankevækkende, at virksomhederne sparer og sparer og fyrer personale, når de så kan donere 100.000 kr og opefter? Nå jo! De kan trække det fra i skat. Og hvem betaler for det? Den medarbejder de lige har fyret.

Anmeld

5. februar 2012

LilleLene

JEg støtter faktisk ikke sådan nogle ting  

for det første... LIGE MEGET hvor mange penge vi giver dem, er det aldrig nok

og for det andet... Syntes jeg stadig der er ting i Danmark som ikke fungere optimalt, så ville jeg heller, at vi fik tingene til at falde på plads i Danmark, inden jeg hjælper andre

Anmeld

5. februar 2012

*Toffee*

INGEN børn (eller voksne) bør have det så hårdt som de har det dernede. At mene andet, tolker jeg som en vestlig arrogance, man kun kan have, fordi vi rent faktisk lever i et velfærdssamfund.

Støt eller lad være. Det rører mig når folk støtter, men det genere mig ikke hvis folk ikke gør. Det kan der være mange grunde til.

Men argumentet med, red vores egne først falder bare til jorden med et brag når sammenligningen står mellem et land som Afrika og DK. Netop fordi at i forhold til Afrika, er vores problemer luksus problemer. For os er det store problemer der bestemt skal tages seriøst, for det er jo en vigtig del af vores liv, men jeg donere også ret mange af mine penge til det hver måned (skatten). Vores problem er at finde de personer vi mener kan forvalte vores penge, så de går til de rigtige formål. Og så mener jeg at vi DK er så forvente at noget af det der bliver set som et problem, måske slet ikke er et problem, hvis bare man selv gjorde noget. For os handler det om videreudvikling af et velfærdssamfund. For Afrika handler det om overlevelse.

Nej vi kan nok ikke hjælpe alle, men for dem der får hjælpen er det guld værd. Det må man ikke negligere.

Ydermere mener jeg faktisk at civile i DK er rigtig gode til at tage hånd om de mere udsatte. Der bliver da blandt andet samlet tæpper og lign ind til både hjemløse og deres hunde. Kunne vi blive bedre? Det kunne vi måske, men her bliver der da også hjulpet. Jeg føler mig meget priviligeret over at være født og bo i et land som DK.

Så støt eller lad være, men sammelign ikke DK med Afrika.

Anmeld

5. februar 2012

twinboys

fedt initiativ

nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.