støttede i indsamlingen igår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Kris89

mor:) skriver:

Hvorfor?

jeg sender penge til u-landene gennem min skat...

skulle jeg støtte noget skulle det være udsatte unge i DK, ældre, skole eller lign. i DK...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

twinny

Ansemusen skriver:

Danmarksindsamlingen er netop den sikreste måde at støtte på. Der er man sikker på at pengene går til det de er bestemt for

Okay. Men det sagde hun ikk. Og udover det betaler vi via vores skat... det synes jeg er rigeligt

Anmeld

5. februar 2012

Ansemusen

twinny skriver:

Okay. Men det sagde hun ikk. Og udover det betaler vi via vores skat... det synes jeg er rigeligt

Tja...det er jo hvordan man ser på det! Når jeg ser de stakkels børn, og selv er Mor, kan jeg ppå ingen måde vende det blinde øje til.

Anmeld

5. februar 2012

twinny

Ansemusen skriver:

Tja...det er jo hvordan man ser på det! Når jeg ser de stakkels børn, og selv er Mor, kan jeg ppå ingen måde vende det blinde øje til.

Ja mennesker er ikke ens.
God søndag...

Anmeld

5. februar 2012

Lone Jakobsen

ja det gjorde jeg.

både personligt og gennem projekt cupcakes for Afrika, hvor mine dagplejebørn og jeg, lavde og solgte cupcakes

billeder kan ses her:

https://www.facebook.com/groups/164842433555521/

Anmeld

5. februar 2012

twinboys

Lone Jakobsen skriver:

ja det gjorde jeg.

både personligt og gennem projekt cupcakes for Afrika, hvor mine dagplejebørn og jeg, lavde og solgte cupcakes

billeder kan ses her:

https://www.facebook.com/groups/164842433555521/

Anmeld

5. februar 2012

Stumpen

Toffi skriver:

INGEN børn (eller voksne) bør have det så hårdt som de har det dernede. At mene andet, tolker jeg som en vestlig arrogance, man kun kan have, fordi vi rent faktisk lever i et velfærdssamfund.

Støt eller lad være. Det rører mig når folk støtter, men det genere mig ikke hvis folk ikke gør. Det kan der være mange grunde til.

Men argumentet med, red vores egne først falder bare til jorden med et brag når sammenligningen står mellem et land som Afrika og DK. Netop fordi at i forhold til Afrika, er vores problemer luksus problemer. For os er det store problemer der bestemt skal tages seriøst, for det er jo en vigtig del af vores liv, men jeg donere også ret mange af mine penge til det hver måned (skatten). Vores problem er at finde de personer vi mener kan forvalte vores penge, så de går til de rigtige formål. Og så mener jeg at vi DK er så forvente at noget af det der bliver set som et problem, måske slet ikke er et problem, hvis bare man selv gjorde noget. For os handler det om videreudvikling af et velfærdssamfund. For Afrika handler det om overlevelse.

Nej vi kan nok ikke hjælpe alle, men for dem der får hjælpen er det guld værd. Det må man ikke negligere.

Ydermere mener jeg faktisk at civile i DK er rigtig gode til at tage hånd om de mere udsatte. Der bliver da blandt andet samlet tæpper og lign ind til både hjemløse og deres hunde. Kunne vi blive bedre? Det kunne vi måske, men her bliver der da også hjulpet. Jeg føler mig meget priviligeret over at være født og bo i et land som DK.

Så støt eller lad være, men sammelign ikke DK med Afrika.

Anmeld

5. februar 2012

Malthes mor

Father skriver:

Det da overhovedet ikke tankevækkende.

Kræftforskning betaler vi via skat, det samme med behandlingen.

ffs!!!!!

Du tager ganske fejl!!!! Ulandsbistand betaler vi via skattebilletten. Hvad med at begynde at samle ind til vores børnehaver, hvor nomeringen bliver ringere hvert år, vores ældre som får rengøring hver 3.uge, de handicappede osv osv. Her er rigeligt at tage fat på herhjemme.

Og mht til Kræftens bekæmpelse, nu hvor det lige er dem, som nævnes. De får ikke en øre fra det offentlige. De er helt og aldelse afhængig af private sponsorater. Og efter som hver 3. rammes af kræft, om det er en selv eller det er en pårørende. Så her fejler du min ven!

Anmeld

5. februar 2012

Muffin_girl

Father skriver:

Kan du give os et indblik i disse grunde....?

Det selvfølgelig fair nok, jeg gider personligt ikke støøte udkantsdanmark hvor du bor sååå.......

Nej gider jeg ikke.. Specielt ikke med den kommentar du skriver nedenunder.. Hvornår er Aalborg blevet til udkants danmark ? det er da en hel anden diskution.. Og jeg blander mig ikke i hvad du støtter... 

Anmeld

5. februar 2012

Muffin_girl

lori11 skriver:

Problemmet er lidt at du IKKE VIL forstå at andre har en anden holdning end dig.. men sådan er verden heldigvis skruet sammen, vi er ikke alle ens..

Jeg skrev at jeg ikke ville føle mig "snydt" til at støtte en sag, igennem en pose, når det er en sags jeg ikke har lyst til at støtte, og NEJ det har ikke noget af gøre med at jeg ikke synes det er synd for de stakkels børn i afrika, men jeg har andre ting jeg støtter lige nu, som jeg personligt synes er vigtigere for mig.. feks. børn i danmark der har det svært.. men igen det er vel et lukusproblem for dig... men igen igen vi er heldigvis forskellige..

Jeg skrev at jeg ikke ville føle mig "snydt" til at støtte en sag, igennem en pose, når det er en sags jeg ikke har lyst til at støtte, og NEJ det har ikke noget af gøre med at jeg ikke synes det er synd for de stakkels børn i afrika, men jeg har andre ting jeg støtter lige nu, 

ENIG I DETTE 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.