Toffi skriver:
INGEN børn (eller voksne) bør have det så hårdt som de har det dernede. At mene andet, tolker jeg som en vestlig arrogance, man kun kan have, fordi vi rent faktisk lever i et velfærdssamfund.
Støt eller lad være. Det rører mig når folk støtter, men det genere mig ikke hvis folk ikke gør. Det kan der være mange grunde til.
Men argumentet med, red vores egne først falder bare til jorden med et brag når sammenligningen står mellem et land som Afrika og DK. Netop fordi at i forhold til Afrika, er vores problemer luksus problemer. For os er det store problemer der bestemt skal tages seriøst, for det er jo en vigtig del af vores liv, men jeg donere også ret mange af mine penge til det hver måned (skatten). Vores problem er at finde de personer vi mener kan forvalte vores penge, så de går til de rigtige formål. Og så mener jeg at vi DK er så forvente at noget af det der bliver set som et problem, måske slet ikke er et problem, hvis bare man selv gjorde noget. For os handler det om videreudvikling af et velfærdssamfund. For Afrika handler det om overlevelse.
Nej vi kan nok ikke hjælpe alle, men for dem der får hjælpen er det guld værd. Det må man ikke negligere.
Ydermere mener jeg faktisk at civile i DK er rigtig gode til at tage hånd om de mere udsatte. Der bliver da blandt andet samlet tæpper og lign ind til både hjemløse og deres hunde. Kunne vi blive bedre? Det kunne vi måske, men her bliver der da også hjulpet. Jeg føler mig meget priviligeret over at være født og bo i et land som DK.
Så støt eller lad være, men sammelign ikke DK med Afrika.