Unge mødre( ikke dum)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

isabellasmor

Maja88 skriver:

nej er skam ikke kune byture jeg tænker på.....

nej er ikke alderen som afgør om man er en god mor eller ej...

men må jeg spørge hvordan du forsøger dit barn????

Lige nu er jeg på barsel og derefter afslutter jeg min uddannelse min kæreste arbejder som it-medarbejder, og tjener hvad der svarer til en pædagogs løn gange 2 sådan forsøger vi vores datter (brugte pædagog som eksempel, da det er det min udd går ud på). Men ville nu ikke diskutere indkomst,ville bare lige komme med min mening  

God fredag aften til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Maja88

isabellasmor skriver:

Lige nu er jeg på barsel og derefter afslutter jeg min uddannelse min kæreste arbejder som it-medarbejder, og tjener hvad der svarer til en pædagogs løn gange 2 sådan forsøger vi vores datter (brugte pædagog som eksempel, da det er det min udd går ud på). Men ville nu ikke diskutere indkomst,ville bare lige komme med min mening  

God fredag aften til jer alle

nårh nej men en af de ting vi diskuterede var, hvordan barnet blev forsørget..

Anmeld

3. februar 2012

JH12

15 år ?  Også er det planlagt, endnu mere  ..

De har ingen livserfaring, de har ingen økonomisk "forstand", de har ingen uddannelse, de har jo ingenting, udover forhåbentligt et SUPER godt bagland..

Jeg kan 'forstå' dem der bliver gravide ved et uheld, og ikke vil have en abort, men ligefrem at planlægge et barn, når man stadigvæk selv er et? ... Hun / de får aldrig en ungdom, ihvertfald ikke som vi andre havde det..

Anmeld

3. februar 2012

Maja88

Joyce skriver:

15 år ?  Også er det planlagt, endnu mere  ..

De har ingen livserfaring, de har ingen økonomisk "forstand", de har ingen uddannelse, de har jo ingenting, udover forhåbentligt et SUPER godt bagland..

Jeg kan 'forstå' dem der bliver gravide ved et uheld, og ikke vil have en abort, men ligefrem at planlægge et barn, når man stadigvæk selv er et? ... Hun / de får aldrig en ungdom, ihvertfald ikke som vi andre havde det..

hørt

Anmeld

3. februar 2012

miinimeal

altså jeg fødte selv en måned før jeg blev 17, uplanlagt,,,

men når man hører en på 15 er gravid og endda har planlagt det ja så bliver jeg lidt harm,,,

men altså det med at gå glip af ting er vel som man ser på det, jeg føler ikke jeg har gået glip af noget det 1½ år jeg har  været mor, jeg fester ikke og har endelig aldrig gjort det og er faktisk meget gammeldas(:

og jeg syntes heller ikke det har været hårdt at blive mor,  men alle er jo forskellige,

men håber dælme hende der har noget støtte og en røvfuld hjælp i baglommen

Anmeld

6. februar 2012

Camilla..

Maja88 skriver:

jeg er selv 23 og ser ikke mig selv som en ung mor selvom jeg nok er det...

men aldrig i mit liv om jeg planlagde barn da jeg var 15... synes ikke man burde få børn før man ihvertfald er blevet 18.. for det er man MYNDIG.,....

jeg har da heller ikke penge at smide omkring med selvom jeg er 23. men jeg forsørger selv mit barn... eller undskyld vi gør.... det er ikke mine forældre eller kontanthjælp....

jeg har gjort mig erfaringer gennem livet og selvom jeg var moden som 15/16 årig er jeg da endnu mere moden nu, samt jeg har en anden tilgang til livet.....

hendes her jeg snakker om.... der var faderen også 15.....

men dig på 16???? kan godt være jeg dømmer og støder... men hvorfor ventede i ikke med at få børn... du er jo kun selv et barn.. og kan godt være nu man sidder og siger.. jamen jeg er ikke gået glip af noget.. men JO det er du og det ville du også kunne se senere hen i livet...

Går ud fra du mener mig

Vores søn var heller ikke planlagt, men absolut et ønske barn. Og jeg var ikke for ung til at få et barn.. og NEJ, jeg er ikke gået glip af noget som helst.. jeg startede meget tidligt med at lave en masse ting.. byen, fester, rejser osv osv.. det har jeg oplevede..

Anmeld

6. februar 2012

MariaKyedDK

Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

men hvad er jeres holdning

jamen min Holdning er ikke meget anderledes, de ved nemlig ikke hvad de går ind til ( de 14 - 15 årige ) og jeg kan blive så sur over det, for hvor er det synd for de børn som bliver sat til verden, for at blive kastet rundt i systemet, eller ikke bliver passet ordenligt på! 

Anmeld

6. februar 2012

lio

Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

men hvad er jeres holdning

lyder til vi er lidt enige.

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

15 år  Det er jo vildt .

Da jeg var 15 år , tænkte jeg jo ik engang på drenge endnu

Ej , jeg syns godt nok det er vildt og tænke på ..  
Jeg tror der er mange der ikke aner hvad de går ind til ..

14-15 år ?? Har aldrig hørt om nogle så unge ..

Har tit hørt om 16-årige , så det chokerer mig ik helt så meget som 14-15 årige .. Og så planlagt ?? Holda op .. Er helt chokket .  

Anmeld

6. februar 2012

marius' mor

Ej jeg tror ikke su støder nogen. 15 år er helt klar for tideligt. Det kan godt være at nogen er mere modne end andre, men bare alene den kendsgerning at de ikke vil have mulighed for at tage det økonomiske ansvar for barnet gør at det er for tidligt.

Helt enig!! Også vil jeg lige tilføje at når man er 14 til 15 år går man i 9.klasse! Altså FOLKESKOLE!

jeg tror aldrig at jeg har mødt en elev i 9.klasse, som var moden nok til, at blive mor eller far for den sags skyld..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.