Maja88 skriver:
Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....
Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!!
og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.
¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....
men hvad er jeres holdning
Hmm, jeg kan se hvad du mener hvis man ser på den 'gruppe' af de 13-14 årige som tænker "Børn er så nuttet, jeg vil også ha et!" men en stor del af gruppen bliver gravid "ved uheld".. Ved ikke helt hvad jeg synes om nogle af delene, men jeg synes helt klart, ligesom dig, at det er synd de ikke får oplevet den totale ungdom.
Tror godt nok på at ungdom ingen alder har, da jeg tror at man kan opnå ungdommelighed på mange måder 
Jeg er selv ung mor på 22 år, blev gravid uventet, men aldeles ikke uønsket! Har altid gerne ville være ung mor (ikke for ung!) og blev rigtig glad da jeg fandt ud af jeg var gravid. Folk kigger til tider på mig med det der "hun er godt nok ung!"-blik, men det rører mig ikke, for jeg ved at jeg har gjort det rigtige i at få min søn, elsker ham så højt!
Og tror da også de unge teenage-mødre vil elske deres barn, men jeg ville nok være ked af det hvis jeg som 15 årig blev gravid... Og du har ret i det med livserfaringen, den kommer jo gradvist..
Tja, ved ikke helt hvad jeg synes, men er ikke typen der dømmer folk - udadtil kan teenagepigerne virke umodne, men tror godt på at de kan forsørge et barn hvis de inderligt ønsker 
Jeg er måske bare naiv?!