Unge mødre( ikke dum)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.274 visninger
74 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

Maja88

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

men hvad er jeres holdning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Bassemor<3

Jeg synes det er uhyggeligt at der er nogle BØRN der planlægger BØRN ! og jeg håber såsandelig at hun har et godt bagland til at hjælpe hende. Tragisk hvis du spørger mig . . .

Anmeld

3. februar 2012

Røverdatter

Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

Hmm, jeg kan se hvad du mener hvis man ser på den 'gruppe' af de 13-14 årige som tænker "Børn er så nuttet, jeg vil også ha et!" men en stor del af gruppen bliver gravid "ved uheld".. Ved ikke helt hvad jeg synes om nogle af delene, men jeg synes helt klart, ligesom dig, at det er synd de ikke får oplevet den totale ungdom.

Tror godt nok på at ungdom ingen alder har, da jeg tror at man kan opnå ungdommelighed på mange måder

Jeg er selv ung mor på 22 år, blev gravid uventet, men aldeles ikke uønsket! Har altid gerne ville være ung mor (ikke for ung!) og blev rigtig glad da jeg fandt ud af jeg var gravid. Folk kigger til tider på mig med det der "hun er godt nok ung!"-blik, men det rører mig ikke, for jeg ved at jeg har gjort det rigtige i at få min søn, elsker ham så højt!

Og tror da også de unge teenage-mødre vil elske deres barn, men jeg ville nok være ked af det hvis jeg som 15 årig blev gravid... Og du har ret i det med livserfaringen, den kommer jo gradvist..

Tja, ved ikke helt hvad jeg synes, men er ikke typen der dømmer folk - udadtil kan teenagepigerne virke umodne, men tror godt på at de kan forsørge et barn hvis de inderligt ønsker

Jeg er måske bare naiv?!

Anmeld

3. februar 2012

Krussedulle

Maja88 skriver:

15 år?!! Puha.. Må indrømme at jeg nok er lidt 'dobbeltmoralsk' på det område! .... jeg var selv 18, da jeg fødte min den første, men når jeg hører om unge piger på 15-18 som bliver gravide, så tænker jeg lidt ligesom dig! "åh ha, de ved jo ikke hvad de går ind til... Osv osv" har jo selv været der .,,.. så et eller andet sted føler jeg ikke at jeg kan 'tillade' mig at tænke at de er da for unge... Måske er det bare fordi jeg var/er så moden, og jeg måske sammenligner de der piger med min lillesøster (hun bliver 20) og hun opfører sig bare stadig, som jeg gjorde i 13-15 års alderen! .. Men jo, 15 år er sgu for tildlig en alder at planlægge barn i!

Anmeld

3. februar 2012

Lullaby

Børn skal ikke have børn. Jeg selv var 22 og anede faktisk ikke hvad jeg gik ind til. En 13-14 årig er slet slet ikke moden nok og jeg undrer mig over hvor de forældre er henne??

Anmeld

3. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Himmelsmil skriver:

- udadtil kan teenagepigerne virke umodne, men tror godt på at de kan forsørge et barn hvis de inderligt ønsker

Jeg kan ikke komme i tanker om, hvordan en 15-årig skulle kunne forsørge et barn - med mindre, barnets far er ældre og har en indtægt af en vis størrelse. Kan man som 15-årig både tage sig af et barn og tjene tilstrækkeligt til at forsørge det?

Anmeld

3. februar 2012

Fenja09

Uden at selv at have prøvet at være Så ung mor, så synes jeg lidt det er en skam, at børn vælger at få børn. Når jeg tænker på, hvad jeg lavede da jeg var 15, ja også ældre, så kan jeg godt tænke at de helt unge mødre virkelig går glip af en masse - deres ungdom. Den tid får man jo aldrig igen.

Er glad for at jeg har fået barn nu, for jeg har nået at skeje ud, feste, gå med drenge og hvad der nu ellers hører ungdommen til.

Man må da håbe, at de unge der vælger at få barn så tidligt har et godt forhold til deres forældre eller andre voksne, som kan hjælpe og støtte dem i deres valg.

/Fenja

Anmeld

3. februar 2012

katrineoerum

Ej jeg tror ikke su støder nogen. 15 år er helt klar for tideligt. Det kan godt være at nogen er mere modne end andre, men bare alene den kendsgerning at de ikke vil have mulighed for at tage det økonomiske ansvar for barnet gør at det er for tidligt.

Man kan måske klare at få et barn når man er 18 men jeg synes ikke man skal forsøge sig som forældre før. I hvertfald synes jeg ikke det er noget man skal planlægge. Det er selvfølgelig en anden historie hvis det ikke var bevist planlagt.

Anmeld

3. februar 2012

sne190810

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke komme i tanker om, hvordan en 15-årig skulle kunne forsørge et barn - med mindre, barnets far er ældre og har en indtægt af en vis størrelse. Kan man som 15-årig både tage sig af et barn og tjene tilstrækkeligt til at forsørge det?

De bliver 'forsørget' af kommunen, da den dag de føder bliver forsørgere. Så de ryger på kontanten, og ellers så SU hvis de vælger at få en uddannelse.

Anmeld

3. februar 2012

Clisolka

Maja88 skriver:

Har samme holdning som dig...

15 år er for ungt - og at have planlagt det i et år  Jo, selvfølgelig kan de være modne nok, men de mangler lidt erfaring på livet - og hvad med økonomi... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.