Unge mødre( ikke dum)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Bassemor<3

FrkLarsen skriver:

Må jeg have lov til at spørge hvornår man ikke er barn mere i dine øjne? 

Jeg selv tænker de 18 år, og det endda stadig tidligt. 

enig, synes ikke man er barn mere når man er 18, men ingen tvivl om at man er mere klar til børn senere end 18 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Røverdatter

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke komme i tanker om, hvordan en 15-årig skulle kunne forsørge et barn - med mindre, barnets far er ældre og har en indtægt af en vis størrelse. Kan man som 15-årig både tage sig af et barn og tjene tilstrækkeligt til at forsørge det?

Altså jeg giver dig ret i at størstedelen ikke ville kunne gøre begge dele på samme tid, og at de behøver hjælp til dette. Men hvis de får den rette hjælp (forældre, kæreste etc.) og har en stor kærlighed til barnet, så mener jeg ikke der er et problem.

Er glad for jeg ikke blev gravid som 15 årig, for der var jeg sgu ikke klar til det.

Men tror også på at alt sker af en grund.

Vil sige at jeg har det lidt dobbelt med det, for synes godt at jeg kan støde ind i piger som er mere modne end deres alder fortæller. Samtidig med at der er mange 15 årige der ikke er udviklingsmæssigt modne nok.

I forhold til økonomien har du ret, men hvis for eksempel moderen til den 15-årige hjælper til med praktiske ting og er der ligeså meget for barnet som den 15-årige er, synes jeg ikke det er galt.

Jeg tror på at kærligheden vil sejre, og hvis den unge mor har nok kærlighed og omsorg, så tror jeg ligeså meget på hende som den 30-årige mor...

Anmeld

3. februar 2012

Camilla..

Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

men hvad er jeres holdning

tja. jeg er ikke helt enig

jeg var 16 da jeg blev gravid.

min kæreste var 21 år og havde egen cafë, hans indkomst lå langt højre end en "alm" løn. Jeg arbejde også i cafen ' så det var ligesom vores sammen. Samt jeg gjorde rent på en masse firmaer og tjente også gode penge på det, trods min alder..

Vi har da klaret os selv, 100% og jeg ser da en masse på 20 og op efter som dårligt nok har råd til at købe nyt tøj til deres børn..

det jeg mener er, at du kan ikke sætte en alder på' og sige GUD,, 15.. hun klare det aldrig det er syndt for barnet osv.. For IGEN, læste da en masse " vi har ikke råd til noget til vores børn " tråde.. hvor alderen ofte er 25+

synes du er hurtig til at dømme

Anmeld

3. februar 2012

Maja88

jeg er selv 23 og ser ikke mig selv som en ung mor selvom jeg nok er det...

men aldrig i mit liv om jeg planlagde barn da jeg var 15... synes ikke man burde få børn før man ihvertfald er blevet 18.. for det er man MYNDIG.,....

jeg har da heller ikke penge at smide omkring med selvom jeg er 23. men jeg forsørger selv mit barn... eller undskyld vi gør.... det er ikke mine forældre eller kontanthjælp....

jeg har gjort mig erfaringer gennem livet og selvom jeg var moden som 15/16 årig er jeg da endnu mere moden nu, samt jeg har en anden tilgang til livet.....

hendes her jeg snakker om.... der var faderen også 15.....

men dig på 16???? kan godt være jeg dømmer og støder... men hvorfor ventede i ikke med at få børn... du er jo kun selv et barn.. og kan godt være nu man sidder og siger.. jamen jeg er ikke gået glip af noget.. men JO det er du og det ville du også kunne se senere hen i livet...

Anmeld

3. februar 2012

Timmner

Kan kun give dig ret. 15 år er for ungt.. det skulle man ikke have lov til synes jeg..

Anmeld

3. februar 2012

Maja88

Timmner skriver:

Kan kun give dig ret. 15 år er for ungt.. det skulle man ikke have lov til synes jeg..

nej måske den seksuelle lav alder skulle sættes op..

Anmeld

3. februar 2012

Christina :-)

kan godt se det selv om jeg fødte min søn to mdr efter jeg fyldte 17 når jeg høre om nogen på 15 der planlækker eller er gravide må jeg indrømme jeg ryster på hovdet... mange siger jemen jeg vil så gerne ha sådan en stor mave osv ja men barnet kommer altså ud óg er ikk en lille baby for altid.. min søn er ikk selv planlagt men valgte og få ham men 15 er godt nok ungt!

Anmeld

3. februar 2012

Maja88

mor-30/10/09:) skriver:

kan godt se det selv om jeg fødte min søn to mdr efter jeg fyldte 17 når jeg høre om nogen på 15 der planlækker eller er gravide må jeg indrømme jeg ryster på hovdet... mange siger jemen jeg vil så gerne ha sådan en stor mave osv ja men barnet kommer altså ud óg er ikk en lille baby for altid.. min søn er ikk selv planlagt men valgte og få ham men 15 er godt nok ungt!

nej men ville du selv have planlagt et barn med 16 år????

hvis man har lidt selv erkendelse, så kan vel godt se man går glip af lidt... du kan jo ikke ændre på du blev ups gravid...

men jeg kan da se selv som 23 år går man glip af noget og ens hverdag får en radikal ændring... også selvom jeg aldrig har været en festabe

Anmeld

3. februar 2012

Christina :-)

Maja88 skriver:

nej men ville du selv have planlagt et barn med 16 år????

hvis man har lidt selv erkendelse, så kan vel godt se man går glip af lidt... du kan jo ikke ændre på du blev ups gravid...

men jeg kan da se selv som 23 år går man glip af noget og ens hverdag får en radikal ændring... også selvom jeg aldrig har været en festabe

min søn er en upser så meget som han kan være jeg var 11 uger henne da jeg fant ud af jeg var gravid så havede en uge til og vælge abort men nej jeg ku aldrig finde på og planlække det aldrig.. jeg er gået glip af så meget nu jeg også alene med min søn og har altid vært da faren skred da jeg fant ud af jeg var gravid og min ungsom røg helt jeg elsker min søn og vil ikk undvære ham for noget men og blive ung mor er sgu virkelig noget man skal tænke over og mange kontakter mig fordi de jo kan se jeg er ung mor og må ærligt indrømme jeg siger VENT VENT VENT for guds skyld! og nyd jers ungdom

Anmeld

3. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Jeg blev gravid som 15 årig det var uplanlagt og uønsket jeg valgte og tage en abort var ikke ked over og skulle tage den,, det er det klogeste jeg har gjort,, men nu hvor jeg er 19 bliver 20 til sommer vil jeg gerne snart have et barn, men bliver os helt paf og tænker hvorfor vil de det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.