Unge mødre( ikke dum)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Anette&Sophia

Vil selv synes at 13-14-15 årige er for unge, nu blev jeg selv gravid som 18 årig, planlagt. og det var ikke bare fordi baby er så søde og bløde. jeg vidste udemærket godt hvad jeg gik ind til, og det er det bedste jeg nogensinde har gjort. Men hvis jeg skulle beskrive mig selv, ville jeg ikke beskrive mig som alle andre 18-19 årige. Jeg har også tit fået af vide ( efter jeg blev gravid og har født) at jeg ikke er som andre 18-19årige. Både min læge, sundhedsplejerske, mine forældre, veninder osv. siger at jeg gør det godt, og de var sikre på at jeg blev den bedste mor. Og så ved jeg med mig selv at min datter har det godt, og jeg har en god fornemmelse indeni.  

selvfølgelig rammer det mig at læse nedladende ting om unge mødre. men igen, jeg ved min datter har det godt, og jeg har en god mavefornemmelse. og når fagfolkene så har sagt at jeg gør det godt, så er det jo bare en ekstra bonus

ikke alle unge mødre er umodne og opføre sig som visse andre i den dersens kendte tv-serie, folk jo aldrig snakker om  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Frk. Himmelblå

Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

men hvad er jeres holdning

Selvfølgelig skal man ikke have børn/barn som 15-årig.

Men jeg forstår ikke rigtigt tonen i dit indlæg? Er det børne-forældrene eller deres forældre eller samfundet eller - hvem er det, du er forarget på? 

Jeg ved ikke helt, hvem jeg selv skal blive forarget på... Men tænker dog primært de 15-åriges forældre, - gad vide, om de selv er fyldt tredive??

Anmeld

6. februar 2012

isabellasmor

Vil selv synes at 13-14-15 årige er for unge, nu blev jeg selv gravid som 18 årig, planlagt. og det var ikke bare fordi baby er så søde og bløde. jeg vidste udemærket godt hvad jeg gik ind til, og det er det bedste jeg nogensinde har gjort. Men hvis jeg skulle beskrive mig selv, ville jeg ikke beskrive mig som alle andre 18-19 årige. Jeg har også tit fået af vide ( efter jeg blev gravid og har født) at jeg ikke er som andre 18-19årige. Både min læge, sundhedsplejerske, mine forældre, veninder osv. siger at jeg gør det godt, og de var sikre på at jeg blev den bedste mor. Og så ved jeg med mig selv at min datter har det godt, og jeg har en god fornemmelse indeni.  

selvfølgelig rammer det mig at læse nedladende ting om unge mødre. men igen, jeg ved min datter har det godt, og jeg har en god mavefornemmelse. og når fagfolkene så har sagt at jeg gør det godt, så er det jo bare en ekstra bonus

ikke alle unge mødre er umodne og opføre sig som visse andre i den dersens kendte tv-serie, folk jo aldrig snakker om  

Anmeld

6. februar 2012

henh01

Jeg fik min datter som 18-årig og hun er i dag 7 år. Jeg har efterfølgende uddannet mig, fået arbejde, et barn mere og sådan.. MEN!!!! Jeg er gået glip af SÅÅÅ meget.. Der hvor jeg burde rejse, udvikle mig selv, uddanne mig, fordybe mig, tage i byen osv sad jeg hjemme med min datter. Jeg prioriterede stabilitet, tryghed og genkendelighed hvilket betød at min datter blev puttet samme tid hver dag, i sin egen seng. Derfor kunne jeg ikke bare tage hende med.

At sige at man absolut ikke er gået glip af noget, tror jeg simpelthen ikke på Hold op jeg elsker min datter og ville ikek for noget i verdenen bytte hende væk, men jeg ville sørme da ønske jeg havde ventet og levet mit liv i en lidt anden rækkefølge. Jeg mistede mange, hvis ikek alle, mine veninder, jeg var ofte alene og havde ikke nogle jævnalderende at dele frustrationer og glæde med. Det er en skam!

Nu er jeg 26 og har en dreng på 1 år - verden har ændret sig koloenormt - fordi jeg er ældre, min omgangskreds er samme sted som jeg, samfundet hiver ikke længere i mig, jeg kan forsørge min familie, tilbyde mere end før, jeg har en livserfaring med mig, større tålmodighed, en bedre pædagogisk tilgang og forståelse og jeg kunne blive ved. At få et barn som 15 årig er sørgeligt!

Anmeld

6. februar 2012

.....

Når det nu er planlagt at hun er gravid som 15 årig, bliver jeg sådan lidt . Jeg kan "forstå" hvis hun blev gravid ved et uheld og ikke vil have abort..men kan ikke forstå at de nærmest har planlagt det! Der står jeg altså af

Dog dømmer jeg ikke hvis "unge" får børn når de er 17-18 årig...ikke alle er umodne, og hvis de alligevel snart afslutter uddannelse (eller afslutter efter barsel), og de føler at de har oplevet det de skal som ung, eller hvertfald fået løbet det af sig, så kan jeg ikke se noget problem i at de får et barn der, hvis de lyster og har økonomien til det

Anmeld

6. februar 2012

Muhmi

Ej undskyld mig, men 15 det er fandeme for åndsvagt!

Man kan absolut ikke forsørge dette barn og man bliver overvåget i hoved og røv!

Hvis man bliver gravid i den alder så er man simpelthen slet ikke moden nok! Og jeg mener at man sagtens kan være moden som 15 årig.. Men hvis man gør noget så dumt, som at blive gravid som 15 årig, så er man sku ikke moden!

Stakkels barn... Og nej her mener jeg ikke moren eller faren... Selvom de i mine øjne opfører sig som små forkælede møgunger, når de gør sådan noget!

Æv hvor er det træls...

Anmeld

6. februar 2012

FrkZier

hvorfor man som 14-årig vælger at begynde og planlægge en graviditet, er mig en gåde..

- at man ved et uheld bliver gravid som ung, og vælger at beholde barnet kan jeg bedre sætte mig ind i, da jeg altid selv har været i mod aborter..

men ligefrem at PLANLÆGGE et barn som 14årig, OMFG

Anmeld

6. februar 2012

Camilla..

Muhmi skriver:

Ej undskyld mig, men 15 det er fandeme for åndsvagt!

Man kan absolut ikke forsørge dette barn og man bliver overvåget i hoved og røv!

Hvis man bliver gravid i den alder så er man simpelthen slet ikke moden nok! Og jeg mener at man sagtens kan være moden som 15 årig.. Men hvis man gør noget så dumt, som at blive gravid som 15 årig, så er man sku ikke moden!

Stakkels barn... Og nej her mener jeg ikke moren eller faren... Selvom de i mine øjne opfører sig som små forkælede møgunger, når de gør sådan noget!

Æv hvor er det træls...

- jeg er aldrig blevet overvåget... vi forsøger os selv..

dog var vores søn ikke planlagt.. men, det er da noget lort du fyre af..

Anmeld

6. februar 2012

Dianaaa

jeg tænker lidt når man som 15 årig planlægger at blive gravid, så må der da være noget psykisk bag, jeg blev gravid første gang da jeg var 17 og tænkte at det her ville sikkert ''rede'' mig ud af det helvede jeg var i på det tidspunkt, og GUD hvor var det egoistisk, jeg valgte dog at få en abort, heldigvis for det, for på det tidspunkt (som godt nok kun er 3 år siden) var jeg ikke klar til at live mor ! jeg blev så gravid igen og er 20 nu og har en søn på knapt 6 måneder, og jeg er så glad for mit valgt,og jeg ved jeg er en god mor  !

men 15 år nogen må da kunne snakke pigebarnet til fornuft , hendes liv er kun lige begyndt  ?

Anmeld

6. februar 2012

christina92

Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

men hvad er jeres holdning

Jeg er enig! Synes det er utroligt at jeg som 19-årig faktisk skal føle at jeg bliver en "gammel" første gangsfødende! Vi har prøvet i et halvt år og ønsker meget det her barn, men mine klasse kammerater har da joket meget med at jeg kunne være med i DUM hvis jeg blev gravid, men er jo (ikke fordi jeg har lyst!!) næsten for gammel til det!!

Synes det virker hel bagvendt at børn for børn, for som 15 årig er man altså stadig et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.