Unge mødre( ikke dum)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

men hvad er jeres holdning

Man skal vende den om, synes jeg, og huske, at 15-årige netop er børn, og at det faktisk kræver modenhed at tænke langsigtet og overveje konsekvenserne af noget, der her og nu virker ideelt, spændende og eventyragtigt.

Måske er det - set i det lys - heldigt, at det trods alt er så få, der bliver gravide så unge.

Jeg tænker lidt på samme måde, når folk siger, at "Er man moden nok til at have sex, så er man også moden nok til at tage konsekvenserne af det" - med andre ord få barnet. Nej da, ikke nødvendigvis. Når man IKKE er moden nok til at beskytte sig, er man måske HELLER ikke moden nok til at blive mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Mor og meget mere

sne190810 skriver:

De bliver 'forsørget' af kommunen, da den dag de føder bliver forsørgere. Så de ryger på kontanten, og ellers så SU hvis de vælger at få en uddannelse.

Det var netop min pointe - de forsørger IKKE selv barnet...

Anmeld

3. februar 2012

sne190810

Mor og meget mere skriver:

Det var netop min pointe - de forsørger IKKE selv barnet...

Nåååår .. Jeg troede du undrede dig over HVORDAN de ville forsørge barnet.

My bad

Anmeld

3. februar 2012

Guldimaven

Jeg er selv 18 år gammel, 19 når jeg bliver mor.. Og du støder i hvert fald ikke mig..

Jeg er helt enig, syntes også det virker så forkert at en 15 årig pige skal være mor.. Jeg syntes at man som minimum skal være myndig, når man vælger at blive forældre. Og at det er planlagt for en 15 årlig pige, syntes jeg lyder fuldstændig grotesk! Det burde slet ikke være noget man planlagde i den alder.. 

Anmeld

3. februar 2012

FrkLarsen

babyboy2012 skriver:

Jeg synes det er uhyggeligt at der er nogle BØRN der planlægger BØRN ! og jeg håber såsandelig at hun har et godt bagland til at hjælpe hende. Tragisk hvis du spørger mig . . .

Må jeg have lov til at spørge hvornår man ikke er barn mere i dine øjne? 

Jeg selv tænker de 18 år, og det endda stadig tidligt. 

Anmeld

3. februar 2012

Mor og meget mere

sne190810 skriver:

Nåååår .. Jeg troede du undrede dig over HVORDAN de ville forsørge barnet.

My bad

Helt i orden

Anmeld

3. februar 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Maja88 skriver:

Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....

Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!! og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er  jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.

¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....

Jeg mener at 15 er for ungt til at få børn.

Jeg ved godt at jeg selv kun var 19 da jeg fik min søn, en 15 er for tidligt - især hvis barnet er planlagt....

Anmeld

3. februar 2012

come2

Maja88 skriver:

Min veninde fik barn da hun var 15 år. Hun blev gravid ved et uheld.

Hun er idag 23 og hendes søn er 7 år. Jeg må sige at jeg var meget skeptisk, men hun har overrasket mig meget positivt.

drengen har aldrig manglet kærlighed eller andre matrielle ting.

Men det er tidligt. MEGET tidligt.

Anmeld

3. februar 2012

Muffin_girl

babyboy2012 skriver:

Jeg synes det er uhyggeligt at der er nogle BØRN der planlægger BØRN ! og jeg håber såsandelig at hun har et godt bagland til at hjælpe hende. Tragisk hvis du spørger mig . . .

Enig

Anmeld

3. februar 2012

Father

Det lyder jo vanvittigt.

Mit indtryk er, at mange der vælger at få børn tidligt, hungrer efter at give deres børn, den barndom de aldrig selv oplevede(og for, at opleve det familieliv, de desuden heller ikke oplevede). Desværre er det svært at bryde disse mønstre, specielt som et ungt uerfarent menneske.

Om man så er 15 eller 19 år er bare en detalje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.