Maja88 skriver:
Jeg havde egentlig overvejet at skrive det her indlæg som anonym. men jeg vil sku stå ved mine holdninger og meninger....
Jeg står ved bussen i går morges og ved siden mig står der en 15 årig pige som er gravid... 15 år!!!!!
og sørme om jeg så ikke hører i dag om det var planglagt og de havde prøvet snart i et år

Hvad er det der får 13/14 årige til at planlægge et barn... de er jo selv kun lige blevet teenagere..(de har hele deres ungdom foran dem). jeg synes ærlig talt det er synd for de kommende forældre samt barnet som bliver sat i verden... Når du er 15 har du blandt andet ingen økonomisk mulighed for at finansere det, det koster at have et barn....Der er selvfølgelig også manglende livserfaring osv.
¨Kan godt forstå jeg støder folk. Men synes faktisk det er forkasteligt at unge bare kan tænke... IIIIh det kunne være hyggeligt med et lille barn.. mor og far betaler nok eller gør samfundet....
men hvad er jeres holdning
Man skal vende den om, synes jeg, og huske, at 15-årige netop er børn, og at det faktisk kræver modenhed at tænke langsigtet og overveje konsekvenserne af noget, der her og nu virker ideelt, spændende og eventyragtigt.
Måske er det - set i det lys - heldigt, at det trods alt er så få, der bliver gravide så unge.
Jeg tænker lidt på samme måde, når folk siger, at "Er man moden nok til at have sex, så er man også moden nok til at tage konsekvenserne af det" - med andre ord få barnet. Nej da, ikke nødvendigvis. Når man IKKE er moden nok til at beskytte sig, er man måske HELLER ikke moden nok til at blive mor.
Anmeld