Kære TS. Jeg tror der er mange oppe i slut 30´erne der måske har haft de tanker du tumler rundt med, hvis de ikke har har en kæreste. Som jeg kan læse ud fra svarene er folk mest uforstående fordi du kun er 23.
Det som jeg sidder og tænker på lige nu er, at du måske tager udgangspunkt i hvordan dig og din ven har det lige nu. At I ofte spiser sammen, at I tit ses osv. og det jo ville være rigtig hyggeligt at fortætte med. Men lur mig om han ikke på et eller andet tidspunkt (måske mens du er gravid måske efter barnet er født) møder en kæreste- måske den han skal dele livet med. Pludselig har I ikke længere det sammen som I har nu. For forståeligt nok vil det jo så være hende som han ses med, spiser aftensmad med, som svigermoderen elsker osv osv og din barn vil så "kun" se ham de dage som I eller Statsforvaltingen finder ud af. Selvfølgelig mener jeg ikke, at fordi han får en kæreste så kan I aldrig ses mere, for det ville I jo højst sandsynligt, men bare ikke på den måde I gør nu.
Du siger du ikke ønsker en kæreste/alm. kernefamilie. Hvorfor egentlig ikke (er bare nysgerrig) ? tænker at det optimale for børn jo er både en far og en mor. Selvfølgelig er der massere af børn der får en god barndom som skilsmisse børn, men det er jo ofte ikke med forældrenes gode vilje, men oftes fordi der er problemer mellem mor og far og skilsmisse derfor er uendgåeligt.
Hvis du alligevel beslutter dig at gå videre med projektet, så rigtig meget held og lykke, for selvfølgelig er der altid en chance for, at det kommer til at gå lige så godt som du håber.

Anmeld