Arv fra 'ukendt' bio far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LouiseVous skriver:

Hehe, har også med vilje holdt for mig selv. haha

Hmm det køre rigtig meget on and off.
Havde dog lavet et nytårs fortsæt som nonne, for at komme ud af alt det med gifte mænd og finde ud af hvad jeg vil.
Men faldt i 13 dage efter nytår, især fordi jeg bare går hjemme
Men han har da nu været HER 2 gange, to dage i streg Mega mærkeligt.

Det forstår jeg så ikke en lyd af. Mens du går og fryder dig ved tanken om de "positive" konsekvenser, det får for dit barn, når han dør, lukker du ham ind i dit hjem og er sammen med ham? Og han kan uden konsekvenser fortælle dig, at han bevidst stiler efter at snyde hende for den smule, hun dog har krav på fra ham?

Han nægter at være far for dit - og sit - barn, og det får dig ikke til at lukke ham ude af dit liv. Ville du kunne se din datter i øjnene, når hun bliver større, og fortælle hende, at du accepterede, han kun ville dig, men ikke hende? At du lod ham vælge dig i det omfang, han gad, mens han fravalgte hende?

Jeg synes, du skal passe rigtigt godt på dig selv - for mig at se pisser han på både dig og din datter, mens du ser passivt til og nøjes med at fryde dig over, at han også kommer til at lugte lidt. Dette er skrevet i den bedste mening - du risikerer, at din datter vil føle sig svigtet af jer begge to, hvis hun en dag får sandheden at vide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

lori11

Jeg mener at der er noget tvangsarv, men man kan gøre den noget mindre hvis man skriver testamente..

Men følger lige med da jeg også er intra i svar på dette spørgsmål

Anmeld

4. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

Det forstår jeg så ikke en lyd af. Mens du går og fryder dig ved tanken om de "positive" konsekvenser, det får for dit barn, når han dør, lukker du ham ind i dit hjem og er sammen med ham? Og han kan uden konsekvenser fortælle dig, at han bevidst stiler efter at snyde hende for den smule, hun dog har krav på fra ham?

Han nægter at være far for dit - og sit - barn, og det får dig ikke til at lukke ham ude af dit liv. Ville du kunne se din datter i øjnene, når hun bliver større, og fortælle hende, at du accepterede, han kun ville dig, men ikke hende? At du lod ham vælge dig i det omfang, han gad, mens han fravalgte hende?

Jeg synes, du skal passe rigtigt godt på dig selv - for mig at se pisser han på både dig og din datter, mens du ser passivt til og nøjes med at fryde dig over, at han også kommer til at lugte lidt. Dette er skrevet i den bedste mening - du risikerer, at din datter vil føle sig svigtet af jer begge to, hvis hun en dag får sandheden at vide.

Anmeld

4. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Mor og meget mere skriver:

Det svære i virkeligheden end at skrive. Sådan er det bare!!!

Anmeld

4. februar 2012

piadas

Ifølge den nye arvelov, har børn ret til tvangsarv. Man kan lave testamente, så man selv kan bestemme, hvem der skal have hvad, men man kan ikke komme udenom, at 1/8 af arven tilgår barnet/børnene. Hvis der så er to børn får de 1/16 del hver, 3 børn en 1/24 del hver osv.

Den nye arvelov blev lavet, så selve tvangsarv-delen blev gjort mindre, så man selv kunne bestemme over en større del af arven.

Dvs. hvis manden dør, kan man lave, så konen arver 7/8 dele. Jeg synes, det er godt, for det er langt bedre, at konen har råd til at blive boende i huset sammen med børnene, fremfor, at hun er tvunget til at sælge huset, for at få penge fri til at give børnene deres arv. Jeg er sikker på, at børnene også helst vil blive boende!

Det skal forståes sådan, at 1/4 = tvangarv, som deles mellem kone og børn, så de får 1/8 hver (hvis der er flere børn skal de så dele 1/8). De sidste 3/4-dele kan man lave testamente over - og dem vil man jo så typisk testamentere til ægtefællen/samleveren. 3/4+1/8 = 7/8.

Hvis man ikke er gift, kan man lave et udvidet samlevertestamente, som i arvemæssig forstand gør, at man sidestilles som havde man været gift.

Håber det gjorde dig lidt klogere - det blev vist lidt rodet!

Anmeld

5. februar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Hehe, har også med vilje holdt for mig selv. haha

Hmm det køre rigtig meget on and off.
Havde dog lavet et nytårs fortsæt som nonne, for at komme ud af alt det med gifte mænd og finde ud af hvad jeg vil.
Men faldt i 13 dage efter nytår, især fordi jeg bare går hjemme
Men han har da nu været HER 2 gange, to dage i streg Mega mærkeligt.

Hvorfor kom han?

Anmeld

5. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Baagøe skriver:

Hvorfor kom han?

Ser du, jeg ved det faktisk ikk 100%

Anmeld

6. februar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Ser du, jeg ved det faktisk ikk 100%

Men spurgte du ham ikke?!

Anmeld

6. februar 2012

Sofia

Nej, din datter får tvangsarven! Den kan han aldrig fratage hende!

Anmeld

6. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LouiseVous skriver:

Det svære i virkeligheden end at skrive. Sådan er det bare!!!

forstår ikke helt hvad der er svært at forklare.

Synes du skal tænke dig godt om. Du er sammen med en mand som ikke gider JERES barn, og som er gift og har børn med sin KONE.

Ikke nok med at du ikke tænker over dit barns følelser (selvom hun ikke er klar over det på nuværende tidspunkt) så tænker du heller ikke over dine egne.

Det ville være ærgeligt hvis det blev opdaget på en uheldig måde. Stop det og brug den tid du får på at finde en dejlig mand som både gider dig og din datter 100%.

Det er ikke for at være hård eller dømme dig, men jeg tror at hvis du sætter dig ned og tænker over det, så ved du selv at du nøjes i stedet for at være sammen med en som fortjener at være sammen med dig og din datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.