Arv fra 'ukendt' bio far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2012

Mor-til-asta-09

LouiseVous skriver:

Hej I kære damer

Hjælp lige.. Min datter kender ikke hende biofar.
Men sagen er den, hvis nu hendes bio far går bort, så arver hun da fra ham. Selvom de ikk har samvær.. ?

Han har så fortalt at han har testamenteret hans ting til to andre kvinder (den ene kvinde er hans x med han to andre børn) Men kan det virkelig passe der overhovedet ikke bliver noget til hans 3. barn? Altså min datter..

For mig lyder det utroligt underligt at du går op i om hun arver noget fra sin bio far, hvis de alligevel ikke har samvær og hun ikke ser ham??

Bare en lille take herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

Mette.

LouiseVous skriver:

Hej I kære damer

Hjælp lige.. Min datter kender ikke hende biofar.
Men sagen er den, hvis nu hendes bio far går bort, så arver hun da fra ham. Selvom de ikk har samvær.. ?

Han har så fortalt at han har testamenteret hans ting til to andre kvinder (den ene kvinde er hans x med han to andre børn) Men kan det virkelig passe der overhovedet ikke bliver noget til hans 3. barn? Altså min datter..

Han kan aldrig nogensinde fraskrive sig at give sin bio datter tvangsarv - det vil sige 25% af arven fordelt på alle hans livsarvinger. Altså hvis han har 3 børn skal de dele de 25% ligeligt.

Han har ret til at testere alt andet til andre, men denne del er bestemt på forhånd. Den eneste måde han kan "slippe" for det, er hvis din datter bliver adopteret og han dermed ikke længere er hendes far, på papir i hvertfald.

Anmeld

2. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Mor-til-asta-09 skriver:

For mig lyder det utroligt underligt at du går op i om hun arver noget fra sin bio far, hvis de alligevel ikke har samvær og hun ikke ser ham??

Bare en lille take herfra

Går nok mere op i den end jeg brude, efter som han stadig vil noget med mig, men ikke med vores datter. Og mener nok derfor jeg synes det for billigt sluppet for bare at betale de månedtlige børnepenge..

Anmeld

2. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Mette. skriver:

Han kan aldrig nogensinde fraskrive sig at give sin bio datter tvangsarv - det vil sige 25% af arven fordelt på alle hans livsarvinger. Altså hvis han har 3 børn skal de dele de 25% ligeligt.

Han har ret til at testere alt andet til andre, men denne del er bestemt på forhånd. Den eneste måde han kan "slippe" for det, er hvis din datter bliver adopteret og han dermed ikke længere er hendes far, på papir i hvertfald.

Tak

Anmeld

2. februar 2012

Fanny Holbech

Tvangsarven til børnene er 1/16 af hans formue. Hvis han ejer på lige fod med hans nye kone er den altså 1/32 af deres fælles formue.

Tvangsarven skal deles ligeligt imellem de 3 børn, hvilket gør at der kun bliver 1/48 eller hvad der svarer til ca. 2% af hans formue, eller 1 % af ham og konens fælles formue (såfremt de ejer ligemeget)

Det betyder (med mindre han har en MEGET stor formue) at der i praksis er meget lidt (så godt som ingenting) til din datter, men helt fraskrive hende kan han dog ikke.

Anmeld

2. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Fanny Holbech skriver:

Tvangsarven til børnene er 1/16 af hans formue. Hvis han ejer på lige fod med hans nye kone er den altså 1/32 af deres fælles formue.

Tvangsarven skal deles ligeligt imellem de 3 børn, hvilket gør at der kun bliver 1/48 eller hvad der svarer til ca. 2% af hans formue, eller 1 % af ham og konens fælles formue (såfremt de ejer ligemeget)

Det betyder (med mindre han har en MEGET stor formue) at der i praksis er meget lidt (så godt som ingenting) til din datter, men helt fraskrive hende kan han dog ikke.

Jeg er lidt lige glad om der ingenting er.
Det var mere det med bare at kan fraskrive hende jeg ikke kunne forstå...

Har du meget forstand på det med fader sager? Fx ved bortfald a den ene forældre?

Anmeld

2. februar 2012

Skouboe

Hvis der er skrevet testamente til fordel for andre er tvangsarven efter den nye arvelov 1/8 af hans boslod (dvs. 1/16 del af det samlede bo hvis han er gift og der ikke er nogen former for særeje)

Anmeld

2. februar 2012

Skouboe

Fanny Holbech skriver:

Det er 1/8 del af hans boslod, og 1/16 del af det samlede bo.

Jeg ved det her fordi min stedfar døde i julen og advokaterne er pt. ved at gøre boet op. Min stedfar havde særbørn og testamente der efterlod mest muligt til min mor, og det er hvad hun skal udrede til hans arvinger.

Anmeld

3. februar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Ja, det er nok ikk meget..

Det ved man aldrig - lad os håbe der er noget at komme efter, så lad ham bare blive i troen om, at Astrid ikke får noget Jeg troede ikke længere I talte sammen

Anmeld

4. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Baagøe skriver:

Det ved man aldrig - lad os håbe der er noget at komme efter, så lad ham bare blive i troen om, at Astrid ikke får noget Jeg troede ikke længere I talte sammen

Hehe, har også med vilje holdt for mig selv. haha

Hmm det køre rigtig meget on and off.
Havde dog lavet et nytårs fortsæt som nonne, for at komme ud af alt det med gifte mænd og finde ud af hvad jeg vil.
Men faldt i 13 dage efter nytår, især fordi jeg bare går hjemme
Men han har da nu været HER 2 gange, to dage i streg Mega mærkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.