Arv fra 'ukendt' bio far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.264 visninger
60 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Hej I kære damer

Hjælp lige.. Min datter kender ikke hende biofar.
Men sagen er den, hvis nu hendes bio far går bort, så arver hun da fra ham. Selvom de ikk har samvær.. ?

Han har så fortalt at han har testamenteret hans ting til to andre kvinder (den ene kvinde er hans x med han to andre børn) Men kan det virkelig passe der overhovedet ikke bliver noget til hans 3. barn? Altså min datter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

heaven

er der ikke noget tvangsarv, som det mindste?? det mener jeg helt bestemt at der er....

Jannie

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

heaven skriver:

er der ikke noget tvangsarv, som det mindste?? det mener jeg helt bestemt at der er....

Jannie

Han påstår hun intet får, men jeg er dælme sikker på jeg har læst det et eller andet sted. Da hun er hans bio datter..
Men han tror ikk på mig, så nu spørger jeg Jer herinde om råd

Anmeld

30. januar 2012

Bassemor<3

hvis han er registreret som hendes far, så er der altid et tvangsarvelod, tror nok det er 16% af hele boet/arven. Kan ikke huske om det er pr. barn han har eller om det er 16% der skal deles mellem børnene. Han kan som hendes registrede far ikke nægte hende tvangsarven. 

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

babyboy2012 skriver:

hvis han er registreret som hendes far, så er der altid et tvangsarvelod, tror nok det er 16% af hele boet/arven. Kan ikke huske om det er pr. barn han har eller om det er 16% der skal deles mellem børnene. Han kan som hendes registrede far ikke nægte hende tvangsarven. 

Jeg mente det dælme nok.. Jeg ku heller ikke lige forstå det andet.
Men han påstår hårnakket at han har givet 850kr for det gyldige stempel..
For hvis jeg laver et børnetestamente, altså hvor hun skal hen hvis jeg dør, så er det jo kun vejledende, og altså ikk lov..

Anmeld

30. januar 2012

AndreasMor84

Min svigermors mand havde en ukendt søn - eller han kendte til ham, men havde intet med ham at gøre og han arvede 1/3 af den samlede arv, altså tvangsarv. (jeg mener bestemt det var 1/3)

Anmeld

30. januar 2012

th

LouiseVous skriver:

Han påstår hun intet får, men jeg er dælme sikker på jeg har læst det et eller andet sted. Da hun er hans bio datter..
Men han tror ikk på mig, så nu spørger jeg Jer herinde om råd

efter den nye arvelov, kan han ikke fraskrive sig at ens børn ikke arver.

Der er en tvangsarv til det samlede bo, som så skal dele, men mener ikke det er ret meget. omkring 8% og så skal det deles lige mellem alle.

Men han kan ikke fraskrive sig helt.

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

th skriver:

efter den nye arvelov, kan han ikke fraskrive sig at ens børn ikke arver.

Der er en tvangsarv til det samlede bo, som så skal dele, men mener ikke det er ret meget. omkring 8% og så skal det deles lige mellem alle.

Men han kan ikke fraskrive sig helt.

Jeg synes nok at have læst det..

Var også ved at fortælle om det men han nægtede..

Anmeld

30. januar 2012

raca

sådan som jeg forstår avereglerne kan han båndligge arven så din datter kun kan få udbetalt renterne.. eller først kan få den udbetalt når hun er over 25... måske aldrig.. er ikke helt sikker på jeg fordtod det rigtigt.. men tror han kan båndligge den i rart lang tid..

Anmeld

30. januar 2012

Bassemor<3

LouiseVous skriver:

Jeg mente det dælme nok.. Jeg ku heller ikke lige forstå det andet.
Men han påstår hårnakket at han har givet 850kr for det gyldige stempel..
For hvis jeg laver et børnetestamente, altså hvor hun skal hen hvis jeg dør, så er det jo kun vejledende, og altså ikk lov..

Tror bestemt ikke man bare kan afskrive tvangsarvelod! vi har lige fået lavet samlevertestamente og børnetestamente, hvor vi testementerer alt til hinanden fordi vi ikke er gift, så jeg ikke står uden hus hvis min kæreste skulle dø osv. Og der står at vi arver alt til hinanden undtagen de 16%tvangsarvelod til barnet. 

Men jeg er da ikke 100% sikker på at det ikke kan lade sig gøre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.