Arv fra 'ukendt' bio far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

th

LouiseVous skriver:

Jeg synes nok at have læst det..

Var også ved at fortælle om det men han nægtede..

ville nok bare grine af ham og lade være med at diskutere for meget med ham, der kan jo være lavet nye arvelove 20 gange inden det sker, og alt efter hvornår han har lavet testamente kan det være det slet ikke er gyldigt til den tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

AnnaK89

Nu må du endelig ikke tage det negativt - men jeg bliver altså lidt nysgerrig

Hvorfor er det vigtigt for dig, at hun arver fra en mand hun ikke kender og sikkert ikke får noget med at gøre?

Hvis han heller ikke har del i hendes liv, så kan jeg godt forstå at han heller ikke testementere noget til hende - uanset om han selv har fravalgt samværd eller ej

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

babyboy2012 skriver:

Tror bestemt ikke man bare kan afskrive tvangsarvelod! vi har lige fået lavet samlevertestamente og børnetestamente, hvor vi testementerer alt til hinanden fordi vi ikke er gift, så jeg ikke står uden hus hvis min kæreste skulle dø osv. Og der står at vi arver alt til hinanden undtagen de 16%tvangsarvelod til barnet. 

Men jeg er da ikke 100% sikker på at det ikke kan lade sig gøre  

Det også helt i orden på den måde, men jeg mener bare at min datter også arve en lille smugle, et lille pengebeløb.
Fordi det er biologisk.. !

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AnnaKJ skriver:

Nu må du endelig ikke tage det negativt - men jeg bliver altså lidt nysgerrig

Hvorfor er det vigtigt for dig, at hun arver fra en mand hun ikke kender og sikkert ikke får noget med at gøre?

Hvis han heller ikke har del i hendes liv, så kan jeg godt forstå at han heller ikke testementere noget til hende - uanset om han selv har fravalgt samværd eller ej

Det lyder måske åndssvagt. Men jeg tror det handler lidt om kamp fra begges side.

Han har forsøgt at gøre mit valg af at jeg beholdte hende til et helvede. Og nægter kun at kendes ved hende fordi hans x ikk var tilfreds med at jeg sku have barn med ham ogs.

Så allerede fra start fik jeg at vide af ham, at min datter ikke ville få alt hva de andre har fået. Det vidste jeg jo godt. Men arv har man ret til uanset hvad, så den kan han ikke bare nægte.
Og det er altså HENDES biofar- det kan han ikk nægte sig ud af. Uanset hva både x og den nye kone mener!

Anmeld

30. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Man ka altid lave et testamente, så ens børn kun få det der hedder tvangsarv. Men man ka ik gøre så ens børn slet ik arver noget fra deres forældre! Ellers ka du jo altid ringe til en advokat og spørge hvor mange procent tvangsarv er på! Vh stine

Anmeld

30. januar 2012

Pige2009

Som de andre også skriver kan han ikke forhindre, Astrid og får en bid af kagen. Laura arver også Johnny

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

th skriver:

ville nok bare grine af ham og lade være med at diskutere for meget med ham, der kan jo være lavet nye arvelove 20 gange inden det sker, og alt efter hvornår han har lavet testamente kan det være det slet ikke er gyldigt til den tid.

Ja okay- jeg griner bare videre så

Synes snart alt hvad han siger mht hende er til grin. Han samlede sig en kæmp gæld pga han ikk skrev under på faderskab med det samme. Såå Det siger jo lidt..

Anmeld

30. januar 2012

AnnaK89

LouiseVous skriver:

Det lyder måske åndssvagt. Men jeg tror det handler lidt om kamp fra begges side.

Han har forsøgt at gøre mit valg af at jeg beholdte hende til et helvede. Og nægter kun at kendes ved hende fordi hans x ikk var tilfreds med at jeg sku have barn med ham ogs.

Så allerede fra start fik jeg at vide af ham, at min datter ikke ville få alt hva de andre har fået. Det vidste jeg jo godt. Men arv har man ret til uanset hvad, så den kan han ikke bare nægte.
Og det er altså HENDES biofar- det kan han ikk nægte sig ud af. Uanset hva både x og den nye kone mener!

Okay, det er også helt fair at du har det sådan, jeg var bare nysgerrig og nu kender jeg jo ikke alt det der ligger under

Personligt ville jeg nok føle det underligt at arve fra en jeg ikke kender, men vi har alle hver vores mening

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

StineW79 skriver:

Man ka altid lave et testamente, så ens børn kun få det der hedder tvangsarv. Men man ka ik gøre så ens børn slet ik arver noget fra deres forældre! Ellers ka du jo altid ringe til en advokat og spørge hvor mange procent tvangsarv er på! Vh stine

Jeg er pt lidt ligeglad med str på arven, blev bare lidt nys om jeg ikke godt nok havde ret. Så sidder og griner lidt for mig selv.
For at være helt ærlig er jeg lidt i tvivl om han overhovedet har fået det lavet.
Men skidt, jeg har jo min viden på det rene så.

Anmeld

30. januar 2012

th

LouiseVous skriver:

Ja okay- jeg griner bare videre så

Synes snart alt hvad han siger mht hende er til grin. Han samlede sig en kæmp gæld pga han ikk skrev under på faderskab med det samme. Såå Det siger jo lidt..

sådan er nogen mænd desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.