Irriteret på baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så kan jeg blive rigtig sur/irriteret på baby, hvad gør i når det sker ?

Bliver nogle gange ked af det for han kan rive tænder ud så meget at man kan blive så sur at man råber af ham....

Hjælp mig hvad jeg kan gøre ...

Har du styr på hans træthedstegn? Lige så snart han gaber, skal han ligges ind.. Helst inden det 3. gab. Det samme hvis han gnider sig i øjnene, eller gør andre tegn på, at han er ved at blive træt. Der skal han være klar til at blive puttet, dvs det er ikke der du skal først skal skifte ham, eller vaske ham, eller give ham andet tøj på, han skal puttes med det samme.. Og så selv om det kun er en time siden han vågnede sidst, han skal bare ind og sove..

Har han en sovebamse/sovepude/nusseklud?

Nogen gange hjalp det hvis vi strøg Cajsa mellem øjnene, der på næseryggen, op og ned i stille rolige bevægelser..

Gør det på samme måde hver gang..

Når han bliver omkring de 4 mdr, så er det en god idé at begynde på cirklen. Dvs, gøre de samme ting, dagen lang. Når han vågner, så skal der leges. Når han ikke gider det mere, så skal der spises. Når han ikke gider det mere, så skal han sove. På den måde, finder man hurtigt ud af, hvad de gerne vil, og hvad de ikke gider mere.. Vi gjorde det i det små med Cajsa da hun var omkring de 3 mdr, og det hjalp lynhurtigt med at få en god rytme, og vi blev bedre til at aflæse hendes signaler..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Gaia

Zeus skriver:

Nej, men når det er sovesituationerne der er trælse, så er det jo nærliggende at tro, at det er fordi han er blevet overtræt, af at have været vågen i 4 timer

Her må jeg være enig med dig. Ville sige han skulle forsøges puttet omkring kl. 9.30 og så måske han kun sover/ hviler i begyndelsen i 30 min. Men det gør stadig en mega forskel. Vores datter hav også svært ved at sove indtil vi vænne hende til de faste soverytmer. Børn skal også nogle gange lære at sove.  

Anmeld

30. januar 2012

Gaia

Zeus skriver:

Har du styr på hans træthedstegn? Lige så snart han gaber, skal han ligges ind.. Helst inden det 3. gab. Det samme hvis han gnider sig i øjnene, eller gør andre tegn på, at han er ved at blive træt. Der skal han være klar til at blive puttet, dvs det er ikke der du skal først skal skifte ham, eller vaske ham, eller give ham andet tøj på, han skal puttes med det samme.. Og så selv om det kun er en time siden han vågnede sidst, han skal bare ind og sove..

Har han en sovebamse/sovepude/nusseklud?

Nogen gange hjalp det hvis vi strøg Cajsa mellem øjnene, der på næseryggen, op og ned i stille rolige bevægelser..

Gør det på samme måde hver gang..

Når han bliver omkring de 4 mdr, så er det en god idé at begynde på cirklen. Dvs, gøre de samme ting, dagen lang. Når han vågner, så skal der leges. Når han ikke gider det mere, så skal der spises. Når han ikke gider det mere, så skal han sove. På den måde, finder man hurtigt ud af, hvad de gerne vil, og hvad de ikke gider mere.. Vi gjorde det i det små med Cajsa da hun var omkring de 3 mdr, og det hjalp lynhurtigt med at få en god rytme, og vi blev bedre til at aflæse hendes signaler..

Godt råd. 

Anmeld

30. januar 2012

Zeus

Gaia skriver:

Her må jeg være enig med dig. Ville sige han skulle forsøges puttet omkring kl. 9.30 og så måske han kun sover/ hviler i begyndelsen i 30 min. Men det gør stadig en mega forskel. Vores datter hav også svært ved at sove indtil vi vænne hende til de faste soverytmer. Børn skal også nogle gange lære at sove.  

Tit var Cajsa formiddagslur også kun på de 30 min, nogen gange kun 20 min, men det gjorde virkelig alverdens til forskel

Anmeld

30. januar 2012

Månelys

Maja88 skriver:

altså han har ikke sovet mellem 8 og 12???????

en baby på 3,5 måned skal maks være vågen 1½ time ad gangen..

og siger det bare for at hjælpe dig.. for ellers vil jeg sige grunden til han er hys er at han er overtræt

Det kan man altså ikke sige som facit! Jeg er enig i, at 4 vågne timer er meget, men at sige MAX 1,5 time kan man altså ikke, for der er forskel på børn! Min datter er stadig super frisk efter 1,5 time. Vi skal op på mellem 2-3 vågne timer, før hun bliver træt.

Anmeld

30. januar 2012

Maja88

Månelys skriver:

Det kan man altså ikke sige som facit! Jeg er enig i, at 4 vågne timer er meget, men at sige MAX 1,5 time kan man altså ikke, for der er forskel på børn! Min datter er stadig super frisk efter 1,5 time. Vi skal op på mellem 2-3 vågne timer, før hun bliver træt.

min datter er også oppe på 2 timer... og hun går ud som et lys når hun bliver puttet = træthed.. men hun kan sagtens holde sig vågen i længere tid.. derfor er det min opgave som forældre at fortælle hende at nu er det sovetid...

men hun er også 11 måneder...

vil sige 2 timer er maks til et barn på 3,5 måned

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

altså han har ikke sovet mellem 8 og 12???????

en baby på 3,5 måned skal maks være vågen 1½ time ad gangen..

og siger det bare for at hjælpe dig.. for ellers vil jeg sige grunden til han er hys er at han er overtræt

det ved jeg, men han vil ikke sove

Anmeld

30. januar 2012

Maja88

Anonym skriver:

det ved jeg, men han vil ikke sove

har du prøvet at svøbe ham... give en stof ble ved hovedet.. et spille dyr eller noget....

du skal udstråle at han skal sove.. du må ikke gå ind med en øv følelse inden.. det kan han mærke....selvom det er svært at lade være

men tror vis du putter ham 1½ -2 timer efter han er vågnet i en uge... så skal han nok forstå pointen

Anmeld

30. januar 2012

Månelys

Maja88 skriver:

min datter er også oppe på 2 timer... og hun går ud som et lys når hun bliver puttet = træthed.. men hun kan sagtens holde sig vågen i længere tid.. derfor er det min opgave som forældre at fortælle hende at nu er det sovetid...

men hun er også 11 måneder...

vil sige 2 timer er maks til et barn på 3,5 måned

Jeg kan simpelthen stadig ikke forstå, at du mener at sådan er det bare. Hvem har fastsat det facit? Er det fordi dit barn og nogle andre børn er sådan, at så er virkeligheden bare på den måde? Der er forskel på børn. Der er en grund til man siger, at spædbørn kan sove mellem 14-22 timer i døgnet. Netop fordi nogen har brug for lidt søvn og andre har brug for meget søvn. Der er forskel, og derfor kan man ikke bare sige, at alle spædbørn bør puttes efter 1,5 time. 

Anmeld

30. januar 2012

Maja88

Månelys skriver:

Jeg kan simpelthen stadig ikke forstå, at du mener at sådan er det bare. Hvem har fastsat det facit? Er det fordi dit barn og nogle andre børn er sådan, at så er virkeligheden bare på den måde? Der er forskel på børn. Der er en grund til man siger, at spædbørn kan sove mellem 14-22 timer i døgnet. Netop fordi nogen har brug for lidt søvn og andre har brug for meget søvn. Der er forskel, og derfor kan man ikke bare sige, at alle spædbørn bør puttes efter 1,5 time. 

når de er så små så har deres søvn jo betyding for deres udvikling.....og det er jo vores fornemmeste opgave at støtte deres udvikling

og denne tidsramme er sat af en del læger og SP... og det er ikke kun MIG som har fået det at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.