Anonym skriver:
Som overskriften siger, så kan jeg blive rigtig sur/irriteret på baby, hvad gør i når det sker ?
Bliver nogle gange ked af det for han kan rive tænder ud så meget at man kan blive så sur at man råber af ham....
Hjælp mig hvad jeg kan gøre ...
Har du styr på hans træthedstegn? Lige så snart han gaber, skal han ligges ind.. Helst inden det 3. gab. Det samme hvis han gnider sig i øjnene, eller gør andre tegn på, at han er ved at blive træt. Der skal han være klar til at blive puttet, dvs det er ikke der du skal først skal skifte ham, eller vaske ham, eller give ham andet tøj på, han skal puttes med det samme.. Og så selv om det kun er en time siden han vågnede sidst, han skal bare ind og sove..
Har han en sovebamse/sovepude/nusseklud?
Nogen gange hjalp det hvis vi strøg Cajsa mellem øjnene, der på næseryggen, op og ned i stille rolige bevægelser..
Gør det på samme måde hver gang..
Når han bliver omkring de 4 mdr, så er det en god idé at begynde på cirklen. Dvs, gøre de samme ting, dagen lang. Når han vågner, så skal der leges. Når han ikke gider det mere, så skal der spises. Når han ikke gider det mere, så skal han sove. På den måde, finder man hurtigt ud af, hvad de gerne vil, og hvad de ikke gider mere.. Vi gjorde det i det små med Cajsa da hun var omkring de 3 mdr, og det hjalp lynhurtigt med at få en god rytme, og vi blev bedre til at aflæse hendes signaler..
Anmeld