Irriteret på baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Jonatansmor

Det er i orden at køre træt i det og i orden at melde det ud MEN det er ikke i orden at lade den frustration gå ud over et så lille barn! Der må du være den voksne at sige "jeg har brug for hjælp og aflastning".

Så ligesom de andre siger - få hjælp men vend det også med din sp. Hun er der for at hjælpe dig! Særlig i situationer som er ude af kontrol - som lige dette er.

- og se lige at få tjekket hans ører. Det kunne sagtens være det som driller. Men et barn er grænsesøgende og overskridende. Og du bliver nødt til at finde en bedre metode at klare det element af moderskab end at råbe. Så se at få hjælp!

Kh Kirsten

TS - Husk, baby er et spejl af dine følelser. Starter du med nervøsiteten over at blive irriteret, mærker dit barn det omgående og reagerer på den eneste måde baby ved hvordan: Græde.

Jeg mindede mig selv på hvor forsvarsløs min lille dreng var (er). Jeg gjorde mig umage for at forsøge at forstå ham, selv da han ingen sprog havde, det vil sige at jeg lagde mærke til de bittesmå forskelle der var på ham fra når han var sulten, våd ble, behov for kys, behov for privatliv.. Måden hans gråd kunne springe fra at være nærmest kommanderende, til mere klynkende og hjerteknusende...

Du kender dit barn som ingen anden og du påvirker dit barn som ingen anden. Især nu hvor du er madstation! Så det er kun dig der kan ændre den spiral i to er inde i ligenu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Maja88

Anonym skriver:

ved 8 tiden stod vi op.., og så kan jeg se når han er træt ...

altså han har ikke sovet mellem 8 og 12???????

en baby på 3,5 måned skal maks være vågen 1½ time ad gangen..

og siger det bare for at hjælpe dig.. for ellers vil jeg sige grunden til han er hys er at han er overtræt

Anmeld

30. januar 2012

Zeus

Jeg synes du skal snakke med din sp om, hvordan du får nogen gode putterutiner ind, og hvad du skal gøre, når du bliver irriteret på ham.. Og så synes jeg også du skal bide din stolthed i dig, og spørge om der nogen der vil gå en tur med ham et par timer om ugen, hvor du får slappet lidt af.. Synes det er en lidt forfejlet taktik du har gang i, når du siger det på den måde, at ingen fremmed skal passe ham, og skal familie, så skal det være hjemme hos dig. Forstår ikke du vælger at være sur og irriteret på din søn, fremfor at nogen skal gå en tur med ham i barnevogn. Det kan passes ind med, at han skal have en lur alligevel, og tro mig det gør underværker, at man ikke skal lytte mens man selv prøver på at slappe lidt af i hovedet/kroppen. Og det behøver jo ikke at være hver dag, eller hver uge, men bare en gang imellem, det bliver du ikke en dårligere mor af!

Jeg tror langt de fleste har prøvet at være irriterede på de små, det er måden vi håndterer det på, der gør forskellen..

Anmeld

30. januar 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så kan jeg blive rigtig sur/irriteret på baby, hvad gør i når det sker ?

Bliver nogle gange ked af det for han kan rive tænder ud så meget at man kan blive så sur at man råber af ham....

Hjælp mig hvad jeg kan gøre ...

Hej :0)

Jeg vil lige fortælle min historie i kort version..

Da jeg ENDELIG fik min dreng ud, meldte faderen ud efter 4 uger at han ikke magtede baby - han havde fået en efterfødselsreaktion. Jeg kunne nu bedre forstå at jeg havde været så alene om baby, og han aldrig havde tilbudt at hjælpe. 

Baby kom på flaske da han havde suget mine bryster i stykker, og fik som så mange andre babyer maveproblemer i forbindelse med dette. Ogven i har han aldrig været god til at sove, så mor her var kørt godt og grundigt træt. Ungen kunne skrige 5-8 timer i løbet af en dag, så han blev helt gasblå i hovedet. Det var smadder synd for ham, og jeg følte mig så magtesløs, for jeg synes jo ikke jeg kunne trøste min baby.

I virkeligheden er det eneste der hjælper på små børn at man tager det roligt. Babyer kan ikke selv berolige deres system, så det skal vi hjælpe dem med. Problemet med detter er jo så bare at vi er programeret til at reagere på den der hjerteskærende gråd.

Én gang var jeg så frustreret at jeg kom til at tage ham lidt for hårdhændet op - det hjalp jo slet ikke og jeg fik den sorteste samvittighed. Derefter gik jeg ud og købte mig nogle ørepropper. Jeg kunne stadig høre skrigeriget, men nu var det knap så højt og derfor lettere at håndtere og bevare roen...

Jeg kan kun anbefale at købe ørepropper/høreværn. Der er intet galt i dette, enhver der har hørt et lille barn skrige uden at nogen trøst virker, vil kunne forstå at man kan være nød til at ty til sådanne midler for at overleve...

Nu ved jeg ikke om det er skrigeri der er dit problem (har ikke læst hele indlægget), men ellers så kom lidt ud og få en pause... 

Har forøvrigt læst et sted at søvn er som et tog - man skal sørge for at stå på inden det kører, ellers må man vene de 20-40 min der går før bebse er træt igen... Det virker herhjemme, og jeg kan dælme hurtigt få smidt ungen ind i seng nå han viser træthedstegn. <Som regel falder han i søvn med det samme 

Anmeld

30. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

plejer at putte ham ved en 12 tiden for at han lærer det, men jo han han lå også ude før men skreg helt vildt,

han bliver puttet ude hver dag.

Babyer i den alder, skal stadig sove 4-5 gange om dagen.. Hvor mange lure er han på nu?

Anmeld

30. januar 2012

Holbæktrunten

Maja88 skriver:

altså han har ikke sovet mellem 8 og 12???????

en baby på 3,5 måned skal maks være vågen 1½ time ad gangen..

og siger det bare for at hjælpe dig.. for ellers vil jeg sige grunden til han er hys er at han er overtræt

Det er så bare ikke lige alle babyer der har hørt om den regel - min søn inkluderet 

Anmeld

30. januar 2012

Zeus

Holbæktrunten skriver:

Det er så bare ikke lige alle babyer der har hørt om den regel - min søn inkluderet 

Nej, men når det er sovesituationerne der er trælse, så er det jo nærliggende at tro, at det er fordi han er blevet overtræt, af at have været vågen i 4 timer

Anmeld

30. januar 2012

Maja88

Holbæktrunten skriver:

det er sikkert ikke alle babyer som viser trætheds tegn efter halvanden time

men så skal de puttes og lære at falde i søvn selv...

jeg kan kun sige det giver et super fgodt sovemønster senere

Anmeld

30. januar 2012

Holbæktrunten

Zeus skriver:

Nej, men når det er sovesituationerne der er trælse, så er det jo nærliggende at tro, at det er fordi han er blevet overtræt, af at have været vågen i 4 timer

Korrekt  Som jeg har skrevet længere oppe er søv som et tog - man skal stå på når det holder ved stationen, ellers må man vente på det næste... Men det kræver jo også at man lærer hvornår baby er "grydeklar" 

Forøvrigt til TS: Jeg havde stor glæde af at lægge en stofble over øjnene på min søn når han var ved at dø af træthed og jeg havde lagt ham... Det var ganske enkelt fordi ungen var smadder nysgerrig og ville følge med i alting at han kæmpede sådan for at holde sig vågen... Kluden gjorde at der ikke var så meget stimuli, så han fik mulighed for at finde ro og sove... I dag (knap 5 mdr gammel) hiver han selv en stofble over hovedet hvis jeg har glemt det 

Anmeld

30. januar 2012

Holbæktrunten

Maja88 skriver:

det er sikkert ikke alle babyer som viser trætheds tegn efter halvanden time

men så skal de puttes og lære at falde i søvn selv...

jeg kan kun sige det giver et super fgodt sovemønster senere

Dér må vi så være enige om at være uenige  

-Jeg får intet godt ud af at putte min søn hvis ikke han er træt, og vi har den dag i dag ingen probleme med at få ham til at sove. Jeg ved hvornår han er træt, der bliver han puttet, og er resten af tiden en fantastisk og glad lille abekat 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.