Anonym skriver:
Som overskriften siger, så kan jeg blive rigtig sur/irriteret på baby, hvad gør i når det sker ?
Bliver nogle gange ked af det for han kan rive tænder ud så meget at man kan blive så sur at man råber af ham....
Hjælp mig hvad jeg kan gøre ...
Hej :0)
Jeg vil lige fortælle min historie i kort version..
Da jeg ENDELIG fik min dreng ud, meldte faderen ud efter 4 uger at han ikke magtede baby - han havde fået en efterfødselsreaktion. Jeg kunne nu bedre forstå at jeg havde været så alene om baby, og han aldrig havde tilbudt at hjælpe.
Baby kom på flaske da han havde suget mine bryster i stykker, og fik som så mange andre babyer maveproblemer i forbindelse med dette. Ogven i har han aldrig været god til at sove, så mor her var kørt godt og grundigt træt. Ungen kunne skrige 5-8 timer i løbet af en dag, så han blev helt gasblå i hovedet. Det var smadder synd for ham, og jeg følte mig så magtesløs, for jeg synes jo ikke jeg kunne trøste min baby.
I virkeligheden er det eneste der hjælper på små børn at man tager det roligt. Babyer kan ikke selv berolige deres system, så det skal vi hjælpe dem med. Problemet med detter er jo så bare at vi er programeret til at reagere på den der hjerteskærende gråd.
Én gang var jeg så frustreret at jeg kom til at tage ham lidt for hårdhændet op - det hjalp jo slet ikke og jeg fik den sorteste samvittighed. Derefter gik jeg ud og købte mig nogle ørepropper. Jeg kunne stadig høre skrigeriget, men nu var det knap så højt og derfor lettere at håndtere og bevare roen...
Jeg kan kun anbefale at købe ørepropper/høreværn. Der er intet galt i dette, enhver der har hørt et lille barn skrige uden at nogen trøst virker, vil kunne forstå at man kan være nød til at ty til sådanne midler for at overleve...
Nu ved jeg ikke om det er skrigeri der er dit problem (har ikke læst hele indlægget), men ellers så kom lidt ud og få en pause...
Har forøvrigt læst et sted at søvn er som et tog - man skal sørge for at stå på inden det kører, ellers må man vene de 20-40 min der går før bebse er træt igen... Det virker herhjemme, og jeg kan dælme hurtigt få smidt ungen ind i seng nå han viser træthedstegn. <Som regel falder han i søvn med det samme