Irriteret på baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Hvor gammel er baby?

ville det måske være en ide at få barnet i dagpleje et par timer om dagen?

Han er kun 3,5 måned ... der er ingen fremmed der skal passe ham og hvis familien skal skal det være herhjemme da jeg ammer ham ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så kan jeg blive rigtig sur/irriteret på baby, hvad gør i når det sker ?

Bliver nogle gange ked af det for han kan rive tænder ud så meget at man kan blive så sur at man råber af ham....

Hjælp mig hvad jeg kan gøre ...

Er det når du skal ligge ham til at sove, at du bliver irriterede på ham?

Anmeld

30. januar 2012

AndreasMor84

Et eller andet sted tror jeg nu det er meget "normalt" at man ind imellem bliver vildt frustreret.. det er da også sket hos mig, hvis han har skreget og skreget og intet har hjulpet.. Når man ikke får sin nattesøvn og er alene om det hele om dagen, når manden er på job, kan det sgu ind imellem godt stige en til hovedet.

Jeg er i de pressede situationer gået væk fra ham, bare lige 30 sek og trukket vejret og så gået tilbage og staret på en frisk. Det er vigtigt at huske på, at han ikke bliver sur for at provokerer...

Synes det var en periode hvor det skete - nu sker det stort set ikke mere

Anmeld

30. januar 2012

Muhmi

En ting jeg gør, når jeg bliver kørt helt derop hvor jeg kan mærke at nu bliver jeg nok selv lidt tarvelig og uretfærdig... Så lader jeg Silas græde, mens jeg går ud og tager mig en halv smøg (Man kan jo bare trække frisk luft) ... Så står jeg og tænker over at det ikke er fair at jeg skal være sur, fordi han er utilfreds... Og så kommer jeg ind med fornyet kræfter og overskud til at putte ham ordenligt...

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Er det når du skal ligge ham til at sove, at du bliver irriterede på ham?

ja for det er der han er rigtig træls nogle gange

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

En ting jeg gør, når jeg bliver kørt helt derop hvor jeg kan mærke at nu bliver jeg nok selv lidt tarvelig og uretfærdig... Så lader jeg Silas græde, mens jeg går ud og tager mig en halv smøg (Man kan jo bare trække frisk luft) ... Så står jeg og tænker over at det ikke er fair at jeg skal være sur, fordi han er utilfreds... Og så kommer jeg ind med fornyet kræfter og overskud til at putte ham ordenligt...

tak, det må jeg prøve at gøre

Anmeld

30. januar 2012

<3

Det er i orden at køre træt i det og i orden at melde det ud MEN det er ikke i orden at lade den frustration gå ud over et så lille barn! Der må du være den voksne at sige "jeg har brug for hjælp og aflastning".

Så ligesom de andre siger - få hjælp men vend det også med din sp. Hun er der for at hjælpe dig! Særlig i situationer som er ude af kontrol - som lige dette er.

- og se lige at få tjekket hans ører. Det kunne sagtens være det som driller. Men et barn er grænsesøgende og overskridende. Og du bliver nødt til at finde en bedre metode at klare det element af moderskab end at råbe. Så se at få hjælp!

Kh Kirsten

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

AndreasMor2011 skriver:

Et eller andet sted tror jeg nu det er meget "normalt" at man ind imellem bliver vildt frustreret.. det er da også sket hos mig, hvis han har skreget og skreget og intet har hjulpet.. Når man ikke får sin nattesøvn og er alene om det hele om dagen, når manden er på job, kan det sgu ind imellem godt stige en til hovedet.

Jeg er i de pressede situationer gået væk fra ham, bare lige 30 sek og trukket vejret og så gået tilbage og staret på en frisk. Det er vigtigt at huske på, at han ikke bliver sur for at provokerer...

Synes det var en periode hvor det skete - nu sker det stort set ikke mere

ja det skal jeg huske nemlig... men må prøve at gå væk imens og så se om det virker , eller finde ud af hvad der gør...

Anmeld

30. januar 2012

Muhmi

Anonym skriver:

tak, det må jeg prøve at gøre

Det har i hvert fald hjulpet hver gang jeg har prøvet det.. Og babyen kan jo godt tåle at græde lidt mens man står og samler sig... Vil i hvert fald sige at det er sundere for barnet at græde end at have en sur mor Og det kan jo ske for os alle sammen i mere eller mindre grad... Det der bare er vigtigt er at kunne læse sig selv og sige.. "Puha, nu er jeg uretfærdig, ud og have frisk luft" Det vil hjælpe

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det har i hvert fald hjulpet hver gang jeg har prøvet det.. Og babyen kan jo godt tåle at græde lidt mens man står og samler sig... Vil i hvert fald sige at det er sundere for barnet at græde end at have en sur mor Og det kan jo ske for os alle sammen i mere eller mindre grad... Det der bare er vigtigt er at kunne læse sig selv og sige.. "Puha, nu er jeg uretfærdig, ud og have frisk luft" Det vil hjælpe

ja for jeg er klar over at jeg er uretfærdig, ellers ville jeg ikke blive ked af det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.