Irriteret på baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

begge dele forskelligt. vi vil gerne han kommer ind ved 20 tiden men det er ikke altid muligt, og så vågner han også på forskellige tidspunkter... men for det meste ved 7-8 tiden

Det lyder jo ganske normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

annec

mrs X skriver:

Det er i orden at køre træt i det og i orden at melde det ud MEN det er ikke i orden at lade den frustration gå ud over et så lille barn! Der må du være den voksne at sige "jeg har brug for hjælp og aflastning".

Så ligesom de andre siger - få hjælp men vend det også med din sp. Hun er der for at hjælpe dig! Særlig i situationer som er ude af kontrol - som lige dette er.

- og se lige at få tjekket hans ører. Det kunne sagtens være det som driller. Men et barn er grænsesøgende og overskridende. Og du bliver nødt til at finde en bedre metode at klare det element af moderskab end at råbe. Så se at få hjælp!

Kh Kirsten

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Og ved godt det begynder at lyde som noget af en floskel det her, men har i været forbi en kiropraktor? For han kan sagtens have noget i klemme, der gør at det gør ondt på ham, når han skal sove..?

Nej det har vi ikke.... men det må vi da snakke med sp om idag hvis det hjælper på hans søvn ville det være dejligt...

Anmeld

30. januar 2012

Tulle28

Zeus skriver:

Har du styr på hans træthedstegn? Lige så snart han gaber, skal han ligges ind.. Helst inden det 3. gab. Det samme hvis han gnider sig i øjnene, eller gør andre tegn på, at han er ved at blive træt. Der skal han være klar til at blive puttet, dvs det er ikke der du skal først skal skifte ham, eller vaske ham, eller give ham andet tøj på, han skal puttes med det samme.. Og så selv om det kun er en time siden han vågnede sidst, han skal bare ind og sove..

Har han en sovebamse/sovepude/nusseklud?

Nogen gange hjalp det hvis vi strøg Cajsa mellem øjnene, der på næseryggen, op og ned i stille rolige bevægelser..

Gør det på samme måde hver gang..

Når han bliver omkring de 4 mdr, så er det en god idé at begynde på cirklen. Dvs, gøre de samme ting, dagen lang. Når han vågner, så skal der leges. Når han ikke gider det mere, så skal der spises. Når han ikke gider det mere, så skal han sove. På den måde, finder man hurtigt ud af, hvad de gerne vil, og hvad de ikke gider mere.. Vi gjorde det i det små med Cajsa da hun var omkring de 3 mdr, og det hjalp lynhurtigt med at få en god rytme, og vi blev bedre til at aflæse hendes signaler..

Jeg er helt enig, den model kørte vi også efter herhjemme de mange første måneder. Min datter kunne MAX holde sig vågen 45 min ad gangen, overskredet vi den grænse blev hun overtræt og dybt ulykkelig og virkelig svær at få til at sove.

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg kender en som fik et super godt råd af SP. Jeg har selv brugt og  nu vil jeg give det videre

Når baby bare græder og græder, eller er 'hysterisk' eller noget andet, så kan vi holde ud af høre på det et kort stykke tid, men så 'gider/orker' vi ikke mere. For så at komme igennem det, lukker vi af, vi lukker så at sige vores hjerte i, og når det sker, så er det at vi kan blive sure, vrede, irriterede på vores børn/babyer. Så det handler om at få åbnet sit hjerte igen.

Gå væk fra barnet i nogle få sekunder, trækvejret dybt, mærk hvordan DU har det. Så vender du dig om, går tilbage til barnet og SER barnet: Hvordan har han det? Hvordan føles det at være ham ligenu? Hvordan er det at være så ked af det? Være så frustreret? Led efter din kærlighed til dit barn i dig selv. Mærk kærligheden bruse igennem dig (hvis du har nogle særlig stjernestunder I har haft sammen, så tænk på dem nu) mærk din overvælende kærlighed til barnet, og mærk hvor dybt ulykkelig dit barn er. Nå man mærker de to ting samtidig, så vil jeg godt love dig at du ikke kan blive vred/irriteret på dit barn i den situationen. Så kan der selvfølgelig opstå en anden situation en anden dag, men så skal man bare gør det igen. Barnet kan mærke den kærlighed du føler for det, og jo mere plads du giver kærligheden, jo mere vil barnet føle sig omsluttet af kærlighed.

Den med at tage væk fra sit barn og få det passet af nogle andre, synes jeg mere er som at tisse i bukserne for at holde varmen. Ja, det er skønt lige i mens man har fri, men 2 timer efter jeg er kommet hjem fra en 'hygge om mig mig og kun mig- tur', så kan jeg da sagtens blive irriteret på mit barn alligevel, -eller dagen efter eller to dage efter jeg har haft et pusterum. Hos mig holder pusterummet ihvertfald ikke ret længe.

Håber du finder en løsning der passer på dig!

Tak for råd, det vil jeg prøve

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Årh det var da godt Ikke at i har fået ny, men at hun kommer idag

Ja vi er rigtig heldige

Anmeld

30. januar 2012

sarahjylland

Anonym skriver:

ja det hjællper hvert fald ... synes bare det er slemt når han skriger for hans skrig lyder som en stukket gris når han virkelig bliver sur og det bliver jeg selv rigtig ked af at høre på...

Også tager den dårlige samvittighed over.... Men det er kun godt for så BURDE du ikke være sur mere. Men der er altså ikke noget at gøre ved det. Det er ok at blive små irreteret men hvis det er noget der sker tit så ville jeg snakke med ssp om det for du kunne evt have en depression

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

sarahjylland skriver:

Også tager den dårlige samvittighed over.... Men det er kun godt for så BURDE du ikke være sur mere. Men der er altså ikke noget at gøre ved det. Det er ok at blive små irreteret men hvis det er noget der sker tit så ville jeg snakke med ssp om det for du kunne evt have en depression

okay.-.. havde ikke tænkt en depression ?

Anmeld

31. januar 2012

Fruhansen

Jeg kan også blive rigtig irriteret på min datter, men så går jeg ud og trækker lidt luft, tramper i græsset osv og det virker det kan være noget så ualmindeligt hårdt at være mor og være på hele tiden, og det trækker på ressourcerne.

Så hvis du ikke har nogen der lige umiddelbart kan aflaste dig lidt engang imellem så læg babyen på gulvet og tramp udenfor

Anmeld

31. januar 2012

Anonym trådstarter

Fruhansen skriver:

Jeg kan også blive rigtig irriteret på min datter, men så går jeg ud og trækker lidt luft, tramper i græsset osv og det virker det kan være noget så ualmindeligt hårdt at være mor og være på hele tiden, og det trækker på ressourcerne.

Så hvis du ikke har nogen der lige umiddelbart kan aflaste dig lidt engang imellem så læg babyen på gulvet og tramp udenfor

Idag gik dagen meget bedre  tror det var fordi det var første gang han har været så sur i så lang tid, og at jeg var alene med ham, men idag lagde jeg ham ud og selvfølgelig var der lidt pib fra ham nogle gange så trak jeg vejret nogle gange ( tændte for hans børnemusik når han skreg indenfor eller sang selv) og så begyndte han at pludre i stedet, så det havde da en virkning på ham  og så at han gad sove godt idag var alletiders, han sov først fra 10.00 til 11.40 så var han lige lidt vågen men var så træt igen så kom ud igen fra 12.15- 14.30 og så sov han fra 17.00- 17.45 så det var skønt, nu prøver vi så at få ham til at komme i seng siden kl 20 men han vil ikke endnu også selvom han er træt, men vi bliver ved for kl 21 er senest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.