Irriteret på baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

ja det er de tegn han laver, men vi skifter ham inden for lægger ham ikke i seng med brugt ble¨... men der er mange gange vi har gået ind med ham når han er blevet træt og så har han enten vågnet efter rigtig kort tid eller skreget helt vildt og vi er ikke de slags forældre som lader baby græde i søvn, så det sker heller ikke...

Har du det godt med jeres sp? For jeg synes du skulle ringe til hende, og spørge om hun kan komme forbi til en snak om putning. Hun ved hvordan det er gået hidtil, hun kender dig, hun kender din dreng, hun vil kunne give langt bedre råd, end vi kan herinde.. Se om du kan få hende ud en dag omkring sovetid, så kan du evt. vise hende hvordan du/i gør nu, og hun vil kunne sige om det bare er det helt rigtige, eller om der skal nogen små ændringer til.

Jeg er bange for at han når at blive overstimuleret, hvis han er vågen i 4 timer, og det vil kun forværre hele puttesituationen. Han skal "tvinges" til at sove, evt gå en tur med ham i barnevognen omkring der kl.09.30, for det falder de fleste i søvn af. Gå så en tur igen når han skal have middagslur. Få de der helt faste soverytmer ind i ham.. Vi blev nødt til at gøre det med Cajsa da hun var lille, tror kun hun var omkring en måneds tid, måske halvanden, men det hjalp! Hver dag, i en uge eller 2, så gå med ham i barnevognen både formiddag og eftermiddag, indtil han finder ud af, at det ér sovetid på det tidspunkt.. Og ja det er hårdt, men det kan være nødvendigt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Hej :0)

Jeg vil lige fortælle min historie i kort version..

Da jeg ENDELIG fik min dreng ud, meldte faderen ud efter 4 uger at han ikke magtede baby - han havde fået en efterfødselsreaktion. Jeg kunne nu bedre forstå at jeg havde været så alene om baby, og han aldrig havde tilbudt at hjælpe. 

Baby kom på flaske da han havde suget mine bryster i stykker, og fik som så mange andre babyer maveproblemer i forbindelse med dette. Ogven i har han aldrig været god til at sove, så mor her var kørt godt og grundigt træt. Ungen kunne skrige 5-8 timer i løbet af en dag, så han blev helt gasblå i hovedet. Det var smadder synd for ham, og jeg følte mig så magtesløs, for jeg synes jo ikke jeg kunne trøste min baby.

I virkeligheden er det eneste der hjælper på små børn at man tager det roligt. Babyer kan ikke selv berolige deres system, så det skal vi hjælpe dem med. Problemet med detter er jo så bare at vi er programeret til at reagere på den der hjerteskærende gråd.

Én gang var jeg så frustreret at jeg kom til at tage ham lidt for hårdhændet op - det hjalp jo slet ikke og jeg fik den sorteste samvittighed. Derefter gik jeg ud og købte mig nogle ørepropper. Jeg kunne stadig høre skrigeriget, men nu var det knap så højt og derfor lettere at håndtere og bevare roen...

Jeg kan kun anbefale at købe ørepropper/høreværn. Der er intet galt i dette, enhver der har hørt et lille barn skrige uden at nogen trøst virker, vil kunne forstå at man kan være nød til at ty til sådanne midler for at overleve...

Nu ved jeg ikke om det er skrigeri der er dit problem (har ikke læst hele indlægget), men ellers så kom lidt ud og få en pause... 

Har forøvrigt læst et sted at søvn er som et tog - man skal sørge for at stå på inden det kører, ellers må man vene de 20-40 min der går før bebse er træt igen... Det virker herhjemme, og jeg kan dælme hurtigt få smidt ungen ind i seng nå han viser træthedstegn. <Som regel falder han i søvn med det samme 

Herhjemme er hans skrig også hjerteskærende , at jeg selv begynder at græde.  og det er så hårdt når de bliver ved... tør næsten ikke ligge ham fra mig hvis han skulle begynde igen

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Babyer i den alder, skal stadig sove 4-5 gange om dagen.. Hvor mange lure er han på nu?

2 gange max han gider ikke mere...

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

svøber i armene ind også..

det kan vi ikke her for så går hun helt besærk,..

ja det gjorde han igår... ellers plejer jeg at sidde med ham i armene og vugge ham når han er umulig...

Anmeld

30. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Hvordan sover han om natten? Altså hvad tid kommer han i seng, og hvad tid står han op?

Anmeld

30. januar 2012

Mumto3

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så kan jeg blive rigtig sur/irriteret på baby, hvad gør i når det sker ?

Bliver nogle gange ked af det for han kan rive tænder ud så meget at man kan blive så sur at man råber af ham....

Hjælp mig hvad jeg kan gøre ...

Jeg kender en som fik et super godt råd af SP. Jeg har selv brugt og  nu vil jeg give det videre

Når baby bare græder og græder, eller er 'hysterisk' eller noget andet, så kan vi holde ud af høre på det et kort stykke tid, men så 'gider/orker' vi ikke mere. For så at komme igennem det, lukker vi af, vi lukker så at sige vores hjerte i, og når det sker, så er det at vi kan blive sure, vrede, irriterede på vores børn/babyer. Så det handler om at få åbnet sit hjerte igen.

Gå væk fra barnet i nogle få sekunder, trækvejret dybt, mærk hvordan DU har det. Så vender du dig om, går tilbage til barnet og SER barnet: Hvordan har han det? Hvordan føles det at være ham ligenu? Hvordan er det at være så ked af det? Være så frustreret? Led efter din kærlighed til dit barn i dig selv. Mærk kærligheden bruse igennem dig (hvis du har nogle særlig stjernestunder I har haft sammen, så tænk på dem nu) mærk din overvælende kærlighed til barnet, og mærk hvor dybt ulykkelig dit barn er. Nå man mærker de to ting samtidig, så vil jeg godt love dig at du ikke kan blive vred/irriteret på dit barn i den situationen. Så kan der selvfølgelig opstå en anden situation en anden dag, men så skal man bare gør det igen. Barnet kan mærke den kærlighed du føler for det, og jo mere plads du giver kærligheden, jo mere vil barnet føle sig omsluttet af kærlighed.

Den med at tage væk fra sit barn og få det passet af nogle andre, synes jeg mere er som at tisse i bukserne for at holde varmen. Ja, det er skønt lige i mens man har fri, men 2 timer efter jeg er kommet hjem fra en 'hygge om mig mig og kun mig- tur', så kan jeg da sagtens blive irriteret på mit barn alligevel, -eller dagen efter eller to dage efter jeg har haft et pusterum. Hos mig holder pusterummet ihvertfald ikke ret længe.

Håber du finder en løsning der passer på dig!

Anmeld

30. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Og ved godt det begynder at lyde som noget af en floskel det her, men har i været forbi en kiropraktor? For han kan sagtens have noget i klemme, der gør at det gør ondt på ham, når han skal sove..?

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Har du det godt med jeres sp? For jeg synes du skulle ringe til hende, og spørge om hun kan komme forbi til en snak om putning. Hun ved hvordan det er gået hidtil, hun kender dig, hun kender din dreng, hun vil kunne give langt bedre råd, end vi kan herinde.. Se om du kan få hende ud en dag omkring sovetid, så kan du evt. vise hende hvordan du/i gør nu, og hun vil kunne sige om det bare er det helt rigtige, eller om der skal nogen små ændringer til.

Jeg er bange for at han når at blive overstimuleret, hvis han er vågen i 4 timer, og det vil kun forværre hele puttesituationen. Han skal "tvinges" til at sove, evt gå en tur med ham i barnevognen omkring der kl.09.30, for det falder de fleste i søvn af. Gå så en tur igen når han skal have middagslur. Få de der helt faste soverytmer ind i ham.. Vi blev nødt til at gøre det med Cajsa da hun var lille, tror kun hun var omkring en måneds tid, måske halvanden, men det hjalp! Hver dag, i en uge eller 2, så gå med ham i barnevognen både formiddag og eftermiddag, indtil han finder ud af, at det ér sovetid på det tidspunkt.. Og ja det er hårdt, men det kan være nødvendigt..

jeg havde det godt. har fået en ny da hende jeg startede med har skiftet område, og den nye kommer idag for første gang... men har søvn på programmet da vi begge synes det er ved at være træls...

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Hvordan sover han om natten? Altså hvad tid kommer han i seng, og hvad tid står han op?

begge dele forskelligt. vi vil gerne han kommer ind ved 20 tiden men det er ikke altid muligt, og så vågner han også på forskellige tidspunkter... men for det meste ved 7-8 tiden

Anmeld

30. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

jeg havde det godt. har fået en ny da hende jeg startede med har skiftet område, og den nye kommer idag for første gang... men har søvn på programmet da vi begge synes det er ved at være træls...

Årh det var da godt Ikke at i har fået ny, men at hun kommer idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.