Irriteret på baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Månelys

Maja88 skriver:

når de er så små så har deres søvn jo betyding for deres udvikling.....og det er jo vores fornemmeste opgave at støtte deres udvikling

og denne tidsramme er sat af en del læger og SP... og det er ikke kun MIG som har fået det at vide

Så du mener ikke man støtter sit barns udvikling, hvis barnet er vågent i 2,5 time? 

SP'er og læger siger, at børn skal sove efter behov ligesom de skal spise efter behov. Så hvis barnet ikke er træt på nogen måde efter 1 time, skal barnet heller ikke puttes efter en time. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

sarahjylland

Min sundhedsplejeske sagde til mig engang. Der vil altid komme et tidspunkt hvor man bare har lyst til at smide alt og smutte fordi baby enten græder eller er dur og utilfreds. Jeg havde det en gang. Men jeg har så også haft nogen til at tage Mikkel hver gang jeg skulle ride osv. Men op på hesten igen så at sige. Og hvis det er fordi den skriger jamen så lad den skrige i 5 min og gå lidt væk træk vejret og gå til bage med ny kraft. 5 min kan den godt klare også burde du være klar også

Anmeld

30. januar 2012

Maja88

Månelys skriver:

Så du mener ikke man støtter sit barns udvikling, hvis barnet er vågent i 2,5 time? 

SP'er og læger siger, at børn skal sove efter behov ligesom de skal spise efter behov. Så hvis barnet ikke er træt på nogen måde efter 1 time, skal barnet heller ikke puttes efter en time. 

nej det synes jeg ikke man gør når de er så små......

men jeg prøvede bare at give TS nogle råd.. og så kan du jo komme med nogen andre bud hvis du mener det

Anmeld

30. januar 2012

Månelys

Maja88 skriver:

nej det synes jeg ikke man gør når de er så små......

men jeg prøvede bare at give TS nogle råd.. og så kan du jo komme med nogen andre bud hvis du mener det

Så er og bliver vi dybt uenige. 

Anmeld

30. januar 2012

Maja88

Månelys skriver:

Så er og bliver vi dybt uenige. 

det skal der også være plads til

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Har du styr på hans træthedstegn? Lige så snart han gaber, skal han ligges ind.. Helst inden det 3. gab. Det samme hvis han gnider sig i øjnene, eller gør andre tegn på, at han er ved at blive træt. Der skal han være klar til at blive puttet, dvs det er ikke der du skal først skal skifte ham, eller vaske ham, eller give ham andet tøj på, han skal puttes med det samme.. Og så selv om det kun er en time siden han vågnede sidst, han skal bare ind og sove..

Har han en sovebamse/sovepude/nusseklud?

Nogen gange hjalp det hvis vi strøg Cajsa mellem øjnene, der på næseryggen, op og ned i stille rolige bevægelser..

Gør det på samme måde hver gang..

Når han bliver omkring de 4 mdr, så er det en god idé at begynde på cirklen. Dvs, gøre de samme ting, dagen lang. Når han vågner, så skal der leges. Når han ikke gider det mere, så skal der spises. Når han ikke gider det mere, så skal han sove. På den måde, finder man hurtigt ud af, hvad de gerne vil, og hvad de ikke gider mere.. Vi gjorde det i det små med Cajsa da hun var omkring de 3 mdr, og det hjalp lynhurtigt med at få en god rytme, og vi blev bedre til at aflæse hendes signaler..

ja det er de tegn han laver, men vi skifter ham inden for lægger ham ikke i seng med brugt ble¨... men der er mange gange vi har gået ind med ham når han er blevet træt og så har han enten vågnet efter rigtig kort tid eller skreget helt vildt og vi er ikke de slags forældre som lader baby græde i søvn, så det sker heller ikke...

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

sarahjylland skriver:

Min sundhedsplejeske sagde til mig engang. Der vil altid komme et tidspunkt hvor man bare har lyst til at smide alt og smutte fordi baby enten græder eller er dur og utilfreds. Jeg havde det en gang. Men jeg har så også haft nogen til at tage Mikkel hver gang jeg skulle ride osv. Men op på hesten igen så at sige. Og hvis det er fordi den skriger jamen så lad den skrige i 5 min og gå lidt væk træk vejret og gå til bage med ny kraft. 5 min kan den godt klare også burde du være klar også

ja det hjællper hvert fald ... synes bare det er slemt når han skriger for hans skrig lyder som en stukket gris når han virkelig bliver sur og det bliver jeg selv rigtig ked af at høre på...

Anmeld

30. januar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så kan jeg blive rigtig sur/irriteret på baby, hvad gør i når det sker ?

Bliver nogle gange ked af det for han kan rive tænder ud så meget at man kan blive så sur at man råber af ham....

Hjælp mig hvad jeg kan gøre ...

Jeg bliver nød til at tænke på at hun ikke kan gøre for det.

Jeg har en gang råbt: "hold nu op med at skrige" og gør det aldrig igen, hun havde grædt i 1 time og 30 min efter jeg havde fået af vide af vuggestuen at jeg skulle sige mere fra, ignorere hende og sige hun skulle stoppe med at flæbe, når det var...

Sæt dit barn et sted hvor hxn ikke kan kravle ud, f.eks. sengen og tag en time out, baby tager ikke skade af at ligge i sengen i 5 min, gå ind i et andet rum og tæl til 500, det er det eneste jeg har af råd

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

har du prøvet at svøbe ham... give en stof ble ved hovedet.. et spille dyr eller noget....

du skal udstråle at han skal sove.. du må ikke gå ind med en øv følelse inden.. det kan han mærke....selvom det er svært at lade være

men tror vis du putter ham 1½ -2 timer efter han er vågnet i en uge... så skal han nok forstå pointen

yep vi har prøvet han kan godt blive virkelig tosset hvis vi gør det, hvis jeg er heldig kan jeg ligge ham og ae ham på panden og så sover han... igår var en af vores heldige aftener hvor han ville i seng kl 20 og der sov han så indtil han skulle have bryst....

kæresten svøbte ham igår og der skreg han også som en stukket gris...

Anmeld

30. januar 2012

Maja88

Anonym skriver:

yep vi har prøvet han kan godt blive virkelig tosset hvis vi gør det, hvis jeg er heldig kan jeg ligge ham og ae ham på panden og så sover han... igår var en af vores heldige aftener hvor han ville i seng kl 20 og der sov han så indtil han skulle have bryst....

kæresten svøbte ham igår og der skreg han også som en stukket gris...

svøber i armene ind også..

det kan vi ikke her for så går hun helt besærk,..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.