LunaLykke skriver:
Ja, jeg er lidt nysgerrig. Jeg køber personligt altid økologiske æg, og jeg må indrømme at jeg har meget lidt forståelse for, at man vælger IKKE at købe økologisk. Jeg vælger at tro, at folk gør det fordi de er uvidende om de dårlige vilkår for alle andre end økologiske høns.
Køber du økologiske æg?
Det er selvfølgelig tilladt at skrive indlæg, skriv gerne hvorfor du køber som du gør, men det skal ikke blive til mudderkastning. Laver udelukkende denne afstemning for at få et billede af hvordan det fordeler sig. Man har selvfølgelig mulighed for at svare anonymt.
Jeg køber nogle gange æg på en gård, ellers køber jeg de billigste.
Jeg synes bestemt ikke jeg er uvidende, og synes det er hårdt sat op at man er uvidende hvis man ikke køber økologiskevarer. Af frugt di grønt køber jeg efter pris og om det ser frisk og lækkert ud. Ellers går jeg ikke bevidst efter økologi. Personligt har jeg set utrolig mange programmer om økologi, hvor eksperter også fra udlandet både taler for og imod økologi, og flest taler imod, og da det økologiske ofte er det dyreste, fravælger jeg. ØKologi er jo også et valg ligesom så meget andet, og kan være mange årsager til om man vælger eller fravælger.
Ang æggene, ja der køber jeg buræg, er de billigste og smager bedre end de frilandsjeg har prøvet, men så ofte det er muligt køber jeg på en gård på landet, da de smager bedst, hønsene har det godt, og de ikke er så dyre, har desværre bare ikke tid til at hente på gård hver gang jeg skal bruge æg.
Anmeld