Køber du økologiske æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Lunae

LunaLykke skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig. Jeg køber personligt altid økologiske æg, og jeg må indrømme at jeg har meget lidt forståelse for, at man vælger IKKE at købe økologisk. Jeg vælger at tro, at folk gør det fordi de er uvidende om de dårlige vilkår for alle andre end økologiske høns. 

Køber du økologiske æg?

Det er selvfølgelig tilladt at skrive indlæg, skriv gerne hvorfor du køber som du gør, men det skal ikke blive til mudderkastning. Laver udelukkende denne afstemning for at få et billede af hvordan det fordeler sig. Man har selvfølgelig mulighed for at svare anonymt.

Jeg køber ikke altid økologiske æg, men jeg køber ALDRIG buræg. Jeg kunne ikke drømme om at købe buræg, da jeg synes vilkårene er vanvittig dårlige og det er sindsygt, at det overhovedet er tilladt at have høns i så små bure!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

SHERO

Jeg køber æg (Dog oftest frilands) Når jeg står og kigger på æg hylden og ALLE æggene kommer fra HEDEGAARD food så støtter jeg uanset hvilke jeg købe, en koncern der er med til at producere buræg. Faktisk ret ubehageligt at tænke på...

Anmeld

30. januar 2012

Kløver

LunaLykke skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig. Jeg køber personligt altid økologiske æg, og jeg må indrømme at jeg har meget lidt forståelse for, at man vælger IKKE at købe økologisk. Jeg vælger at tro, at folk gør det fordi de er uvidende om de dårlige vilkår for alle andre end økologiske høns. 

Køber du økologiske æg?

Det er selvfølgelig tilladt at skrive indlæg, skriv gerne hvorfor du køber som du gør, men det skal ikke blive til mudderkastning. Laver udelukkende denne afstemning for at få et billede af hvordan det fordeler sig. Man har selvfølgelig mulighed for at svare anonymt.

Jeg køber nogle gange æg på en gård, ellers køber jeg de billigste.
Jeg synes bestemt ikke jeg er uvidende, og synes det er hårdt sat op at man er uvidende hvis man ikke køber økologiskevarer. Af frugt di grønt køber jeg efter pris og om det ser frisk og lækkert ud. Ellers går jeg ikke bevidst efter økologi. Personligt har jeg set utrolig mange programmer om økologi, hvor eksperter også fra udlandet både taler for og imod økologi, og flest taler imod, og da det økologiske ofte er det dyreste, fravælger jeg. ØKologi er jo også et valg ligesom så meget andet, og kan være mange årsager til om man vælger eller fravælger.
Ang æggene, ja der køber jeg buræg, er de billigste og smager bedre end de frilandsjeg har prøvet, men så ofte det er muligt køber jeg på en gård på landet, da de smager bedst, hønsene har det godt, og de ikke er så dyre, har desværre bare ikke tid til at hente på gård hver gang jeg skal bruge æg.

Anmeld

30. januar 2012

grinny

Kay skriver:

ok hvor har du fundet det hende??

ja undskyld jeg spørg men har en vane med at være meget kildekritisk... og hvis jeg skulle tro alt jeg læste rundt omkring på nettet uden at kende kilden... så ville jeg være ret naiv

Det er okay at være kildekritisk Men har fundet det her:

http://www.danaeg.dk/Products/Oekologiske%20aeg.aspx

Anmeld

30. januar 2012

Jonatansmor

LunaLykke skriver:

Køber du økologiske æg?

Nej, jeg køber ikke økoæg. Jeg køber frilandsæg, fordi jeg synes alt andet er direkte mishandling.

Det er en udbredt misforståelse at økodyr har det bedre end traditionelt fodrede, eneste forskel er fodret. Men butikkerne tjener gode penge på ikke at korrekte den opfattelse

Anmeld

30. januar 2012

Kay

grinny skriver:

Det er okay at være kildekritisk Men har fundet det her:

http://www.danaeg.dk/Products/Oekologiske%20aeg.aspx

tak... kom lige til at tænke på da jeg læste beskrivelsen af de forskellige tyber æg...

hvilken slags kommer de pastoriserede af??? det kunne de da godt lige havde skrevet...

Anmeld

30. januar 2012

grinny

Kay skriver:

tak... kom lige til at tænke på da jeg læste beskrivelsen af de forskellige tyber æg...

hvilken slags kommer de pastoriserede af??? det kunne de da godt lige havde skrevet...

Det var et godt spørgsmål  Hmm

Der står her:  http://www.danaeg.dk/Products/Pasteuriserede%20aeg.aspx

"Skrabeægs-serien fås i følgende varianter: Æggeblommer, æggehvider og helæg. Hvert portionsbæger indeholder henholdsvis to æggeblommer, et helt æg og halvanden æggehvide."

Så ved ikke om det kun er skrabeæg, eller om der er en serie med alle slags æg? 

Anmeld

30. januar 2012

Mum33

Jeg køber buræg  Så kast bare æg efter mig

Vi bruger mange æg herhjemme og prisforskellen er bare stor.

Vi har en god økonomi, men skal vi købe ALT efter hvad der er bedst, mest øko, osv, er det desværre på bekostning af fx ferier med unger, oplevelser, osv. Vi køber nogle udvalgte ting som vi bruger meget af som fx havregryn, mælk, mel, gulerødder osv økologisk. Vores kød er ikke øko, men køber fra kollega hvor jeg ved de har det godt.

Men så må vi spare på andre områder - og det bliver så det. Beklager høns ... Det er en prioriteringssag.

Anmeld

30. januar 2012

lycly

Maja84 skriver:

Jeg køber nogle gange æg på en gård, ellers køber jeg de billigste.
Jeg synes bestemt ikke jeg er uvidende, og synes det er hårdt sat op at man er uvidende hvis man ikke køber økologiskevarer. Af frugt di grønt køber jeg efter pris og om det ser frisk og lækkert ud. Ellers går jeg ikke bevidst efter økologi. Personligt har jeg set utrolig mange programmer om økologi, hvor eksperter også fra udlandet både taler for og imod økologi, og flest taler imod, og da det økologiske ofte er det dyreste, fravælger jeg. ØKologi er jo også et valg ligesom så meget andet, og kan være mange årsager til om man vælger eller fravælger.
Ang æggene, ja der køber jeg buræg, er de billigste og smager bedre end de frilandsjeg har prøvet, men så ofte det er muligt køber jeg på en gård på landet, da de smager bedst, hønsene har det godt, og de ikke er så dyre, har desværre bare ikke tid til at hente på gård hver gang jeg skal bruge æg.

Jeg siger ikke, at man er uvidende. Men fordi jeg står uforstående overfor at man vælger at købe buræg, så tænker jeg bare, at det måske er fordi folk ikke er klar over, hvor slemme forhold burhøns faktisk lever under. Men du har taget et valg og er IKKE uvidende, og det var på ingen måde en beskyldning

Anmeld

30. januar 2012

aarhusmor

Jeg køber generelt altid økologiske æg, men hvis ikke så køber jeg frilandsæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.