Køber du økologiske æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Muhmi

Der var ikke svarmuligheden at man selv laver æg... Altså fra ens egne høns... Det de spiser er jeg ikke sikker på er økologisk... Men det ville ikke røre mig hvis det var

Men jeg køber ikke økologiske æg, hvis vores høns har en sløv periode... Så er det bare de billige burhønseæg tror jeg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Zeus

LunaLykke skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig. Jeg køber personligt altid økologiske æg, og jeg må indrømme at jeg har meget lidt forståelse for, at man vælger IKKE at købe økologisk. Jeg vælger at tro, at folk gør det fordi de er uvidende om de dårlige vilkår for alle andre end økologiske høns. 

Køber du økologiske æg?

Det er selvfølgelig tilladt at skrive indlæg, skriv gerne hvorfor du køber som du gør, men det skal ikke blive til mudderkastning. Laver udelukkende denne afstemning for at få et billede af hvordan det fordeler sig. Man har selvfølgelig mulighed for at svare anonymt.

Jeg har skrevet ja, men jeg køber som regel ikke økologisk, mens frilands
Det samme med Kød.. Hvis jeg skal vælge mellem de 2, så er det frilands

Anmeld

29. januar 2012

MomseJulia

LunaLykke skriver:

Men hvorfor så ikke økologiske? Fordi de er for dyre? For de er dyre, det jo ingen hemmelighed.

Sorry jeg lige blander mig Lunalykke..

Kunne ikke lade værd med at stuse over dit svar( IKKE NEGATIVT)

Men jeg køber også frilands æg, gruden er at øko høns ikke skal leve ude osv, men "blot" skal have øko fodder og ingen stoffer. Hvor  frilands høns, skal gå ude osv..

Men jeg køber øko eller frilandsæg.

Frilandsøg koster i vores butik 1.5 kr mere.

Anmeld

29. januar 2012

Sabsy

Min farfar og farmor har høns og duer + urtehave.

Så vi får:

Æg
Kylling
Duer
Kartofler
Gulerødder
Agurk
Tomater
Løg
Porre
Ærter

Og det bedste er JORDBÆR OG HINDBÆR! <3
Der er også frugt

Så på det plan er jeg øko, men ellers er jeg faktisk ligeglad

Anmeld

29. januar 2012

serinasmor

Jeg køber generelt intet økologisk ... med mindre det tilfældigvis er det der er billigst den dag jeg handler ..

vi køber ind efter prisen herhjemme og ikke så meget andet

Jeg ved godt jeg kunne prioritere og dermed tage et standpunkt politisk med mine køb .. men vi har bestemt os for at med vores bugdet er det bare ikke politik vi kan handle ind efter

Anmeld

29. januar 2012

Sofia

Økologiske æg betyder at hønsene har fået økologisk fodder IKKE at de har bedre levevilkår. Jeg køber derfor frilandsæg - da det betyder bedre vedfærd for hønsene!

Anmeld

29. januar 2012

Lone Jakobsen

nej jeg køber ikke øko æg.

jeg ville ønske at min økonomi var til at alt sku være økologisk. men det er den ikke, så det er min grund til at fravælge økologi.

Anmeld

29. januar 2012

Gry91

Herhjemme er det forskelligt. Køber for det meste øko, pga smagen

Til jer som køber øko pga. dyrenes levevilkår, køber i så heller ikke eksempelvis kyllinger eller kyllingefileter i supermarkedet ? 
For tror bestemt ikke de har det bedre! det kan være en jungle at 100 % gøre det rigtige når man køber ind, desværre :/  

Anmeld

29. januar 2012

Anonym

jeg plejede at købe alm billige æg, jeg var uviden...

så så jeg FEDT FUP OG FLÆSKESTEG i tvét for noget tid tilbage, om blandt andet alm og økologi...den måde de behandlede de stakkel små han kyllinger på  med og smide dem gennem et rør og vider ned i en spand, oven på en masse andre han kyllinger, som lå der i nogen minutter på at de var gasset nok til at dø!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det gjorde mig bare så gal!!! Og så fik jeg sgu mine øjne op for alm varer og økologi, så nu køner jeg HELT KLART økologiske æg,  jeg støtter fandme ikke den måde man behandler alm æg på!!!! NEVER EVER.

Anmeld

29. januar 2012

132319

Ja, hver gang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.