Køber du økologiske æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Fenja09

Vi køber altid æg fra fritgående høns og hvis det ikke er muligt, så køber vi økologiske. Fordi æggene er øko betyder det ikke at hønsene har det super godt. Det kan bare betyde, at det foder de får er øko. Jeg vil hellere at dyrene går frit og så at de får alm. foder.

Jeg har stemt " nej, det er for dyrt, køber fritgående", selvom det ikke er helt korrekt. Synes ikke det er dyrt, men køber helst fra fritgående".

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

lycly

Kay skriver:

hmm ja... hvorfor...

jeg køber ikke buræg fordi jeg ikke brydder mig om at hønerne sidder i bur på den måde...

så køberj jo så frilands fordi de ikke sidder i små bure

Men hvorfor så ikke økologiske? Fordi de er for dyre? For de er dyre, det jo ingen hemmelighed.

Anmeld

29. januar 2012

lycly

Fenja09 skriver:

Vi køber altid æg fra fritgående høns og hvis det ikke er muligt, så køber vi økologiske. Fordi æggene er øko betyder det ikke at hønsene har det super godt. Det kan bare betyde, at det foder de får er øko. Jeg vil hellere at dyrene går frit og så at de får alm. foder.

Jeg har stemt " nej, det er for dyrt, køber fritgående", selvom det ikke er helt korrekt. Synes ikke det er dyrt, men køber helst fra fritgående".

/Fenja

Det er ikke helt rigtigt - økologiske høns har krav på mere plads, dagslys og at kunne gå frit gennem hele deres liv. Den slags krav er der ikke ved frilandshøns. Så jo, med økologiske æg er man sikker på, at hønsene har haft de bedste forhold, og bedre forhold end andre høns. Og ikke at de kun får øko foder

Anmeld

29. januar 2012

Kay

LunaLykke skriver:

Men hvorfor så ikke økologiske? Fordi de er for dyre? For de er dyre, det jo ingen hemmelighed.

både ja og nej... de er dyre og da jeg var på su (indtil for 1 år siden) havde jeg ikke råd til øko...

men det er jo ikke bevist at de har et bedre liv... det at de er øko har jo kun noget med hvad hønen får at spise og hvad dens forældre fik at spise... og så længe de går fridt syntes jeg det er ok at de får "alm hønsefodder"

Anmeld

29. januar 2012

Fenja09

LunaLykke skriver:

Det er ikke helt rigtigt - økologiske høns har krav på mere plads, dagslys og at kunne gå frit gennem hele deres liv. Den slags krav er der ikke ved frilandshøns. Så jo, med økologiske æg er man sikker på, at hønsene har haft de bedste forhold, og bedre forhold end andre høns. Og ikke at de kun får øko foder

Øko og fritgående høns har næsten de samme vilkår, og synes altså heller ikke at der er den store prisforskel på de to slags æg.

/Fenja

Anmeld

29. januar 2012

Sophie90

Jeg køber aldrig æg! Vi har selv økologiske frilandshøns, så det er unødvendigt

Anmeld

29. januar 2012

maria_wlt

Når jeg endelig køber så er det altid friland.. Ellers får jeg dem fra min far.. Det er seriøs øko og de bedste æg... 

Anmeld

29. januar 2012

Rødhætte

JulieE skriver:

JA! ÆG er en af de ting jeg ALTID køber økologisk  Både af etiske årsager og så fordi de smager bedre 

Samme her.. Kunne aldrig i livet finde på at købe buræg!!

Anmeld

29. januar 2012

Muffin_girl

LunaLykke skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig. Jeg køber personligt altid økologiske æg, og jeg må indrømme at jeg har meget lidt forståelse for, at man vælger IKKE at købe økologisk. Jeg vælger at tro, at folk gør det fordi de er uvidende om de dårlige vilkår for alle andre end økologiske høns. 

Køber du økologiske æg?

Det er selvfølgelig tilladt at skrive indlæg, skriv gerne hvorfor du køber som du gør, men det skal ikke blive til mudderkastning. Laver udelukkende denne afstemning for at få et billede af hvordan det fordeler sig. Man har selvfølgelig mulighed for at svare anonymt.

Det gør jeg .. Men nogen gange er jeg nødt til at undvære pga pengene på en su.. men får det så dårligt.. Så vil jeg hellere spare på andre ting

Anmeld

29. januar 2012

MorEllen

Ja det gør jeg altid, mest for at give mig selv god samvittighed. MEN; Jeg har læst flere og flere artikler om at såkaldte økologiske høns ikke har det bedre end andre høns. Findes det etiske æg?? http://veganerliv.com/2011/09/finnes-det-etiske-egg/ Tjek lige linket ud -det er en god artikkel om økologiske æg....en lille tankevækker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.