Køber du økologiske æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

MomInTheMaking

bok bok bok... sikke en hønsegård.

(vi køber fra en gård, om det er øko eller ej, ANER JEG IKKE! )

-Sheila

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Bom

Jeg har stemt blankt, da vi selv har høns.. De er til dels øko høns.. Jeg skriver "til dels" da vi spræger kunstgrødning, og det gør øko folk ikke, men de lever af vores madrester og korn.. Jeg køber ALDRIG æg, hvis mine egne høns ikke ligger nok æg, henter jeg æg ved min søster som også har høns.. Og hvis hun hellere ikke har, så undvære jeg..

Puha det lyder helt bonderøvs agtig, men nyder livet på landet med egne høns og køkkenhave..

(mine kollegaer står faktisk i kø for at købe æg ved mig )

Anmeld

30. januar 2012

Røverdatter

132319 skriver:

...Jeg er træt af alt den haglen ned på øko-produkter for selvfølgelig kontrolleres de! 

ja det gør så! ingen tvivl om det!

min kæreste arbejder som bager i et økologisk/biodynamisk bageri, og man kan altså tydeligt smage forskellen i forhold til den 'normale' bager og det er på den gode måde!

Anmeld

30. januar 2012

M (:

Jeg køber de æg der er billigst, og det er udelukkende pga. økonomi (ikke uvidenhed..).

Jeg ville da gerne være ideologisk og købe alt det rigtige (for det er jo ikke kun synd for burhøns, men også for køer, svin, kyllinger osv.) men det er økonomien ikke til..

Jeg vil hellere have råd til at rejse eller købe nye skolebøger end jeg vil købe f.eks. økologiske æg..

Beklager. 

Anmeld

31. januar 2012

Jonatansmor

Sandko skriver:

Jeg sender lige linket endnu en gang.

http://www.okologi.dk/baeredygtigt-forbrug/hvorfor-oekologi/gode-grunde-til-at-vaelge-oekologi/4-oekologiske-dyr-har-bedre-leveforhold.aspx

Økologiske dyr har det bedst.

Det link er en reklamesøjle for det danske økologiske landbrug, selvfølgeligt udråber de sig selv til dyrenes vogter.

Min holdning er stadig, skal du beskytte dine fødevarer, skal du handle lokalt og småt.

Anmeld

31. januar 2012

AndreasMor84

Køber enten friland eller Øko alt efter tilbud og pengepung.. Ku ALDRIG drømme om at købe buræg, så vil jeg hellere undvære æg!!!!

Anmeld

31. januar 2012

HeidiØ

Jeg vil også aller aller helst købe økoæg, sys bare ofte de er dyre - men når man ikke bruger så mange æg, kan man ligeså godt købe øko!

Æg, mælk og gulerødder herhjemme er altid øko

Anmeld

31. januar 2012

Jonatansmor

LunaLykke skriver:

Nej det er lige omvendt - det er en meget udbredt misforståelse at frilandshøns har det bedst. Mange forbinder "friland" med at være helt fri og have det godt. Men sådan er det ikke

De frilandshøns jeg kender har det da optimalt?

Stor plads, område udenfor?

Har derimod set økohøns i bure, mast sammen til bristepunktet

Anmeld

31. januar 2012

Laura.

Altså, hvis jeg kunne, købte jeg alt øko. men det kan jeg altså ikke. Det er ikke så tit jeg køber øko. æg og det er ikke fordi jeg er uvidende i hvilke forhold burhøns lever under osv.. men her er det en privioteringssag (staves?) Så jeg må købe efter tilbud og pengepung.

Anmeld

31. januar 2012

sandorff

jeg har stemt blank.
jeg ville godt hvis jeg har helt sikker på at jeg ville få det jeg betalte for. hvilket jeg tror man sjældent gør når vi snakker øko/fritgående øg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.