Køber du økologiske æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Kay

grinny skriver:

Det var et godt spørgsmål  Hmm

Der står her:  http://www.danaeg.dk/Products/Pasteuriserede%20aeg.aspx

"Skrabeægs-serien fås i følgende varianter: Æggeblommer, æggehvider og helæg. Hvert portionsbæger indeholder henholdsvis to æggeblommer, et helt æg og halvanden æggehvide."

Så ved ikke om det kun er skrabeæg, eller om der er en serie med alle slags æg? 

ja... det tænker jeg også... det undre mig lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Silas&Mille

Nej jeg køber ikke økologiske æg.
Jeg køber slet ikke noget økologisk.

1. fordi jeg synes det er for dyrt. Gider fx ikke at betale ekstra for frugt og grønt der ikke holder mere en en dag eller to.

2. ærlig talt så tror jeg ikke på økologi. Ved hønsene kan det måske bevises at de har det bedre end fx burhøns. Men kan man virkelig være sikker på at det er økologisk mælk man køber? Hvorfor så betale mere for det?

Det er blot min holdning. Men er også vokset op på en ikke-økologisk svinefarm 

Anmeld

30. januar 2012

Sandko

Sofia skriver:

Økologiske æg betyder at hønsene har fået økologisk fodder IKKE at de har bedre levevilkår. Jeg køber derfor frilandsæg - da det betyder bedre vedfærd for hønsene!

http://www.okologi.dk/baeredygtigt-forbrug/hvorfor-oekologi/gode-grunde-til-at-vaelge-oekologi/4-oekologiske-dyr-har-bedre-leveforhold.aspx

Økologiske dyr har de bedste levevilkår. På linket kan der læses om forskellen.

Anmeld

30. januar 2012

Sandko

Jonatansmor skriver:

Nej, jeg køber ikke økoæg. Jeg køber frilandsæg, fordi jeg synes alt andet er direkte mishandling.

Det er en udbredt misforståelse at økodyr har det bedre end traditionelt fodrede, eneste forskel er fodret. Men butikkerne tjener gode penge på ikke at korrekte den opfattelse

Jeg sender lige linket endnu en gang.

http://www.okologi.dk/baeredygtigt-forbrug/hvorfor-oekologi/gode-grunde-til-at-vaelge-oekologi/4-oekologiske-dyr-har-bedre-leveforhold.aspx

Økologiske dyr har det bedst.

Anmeld

30. januar 2012

lycly

Jonatansmor skriver:

Nej, jeg køber ikke økoæg. Jeg køber frilandsæg, fordi jeg synes alt andet er direkte mishandling.

Det er en udbredt misforståelse at økodyr har det bedre end traditionelt fodrede, eneste forskel er fodret. Men butikkerne tjener gode penge på ikke at korrekte den opfattelse

Nej det er lige omvendt - det er en meget udbredt misforståelse at frilandshøns har det bedst. Mange forbinder "friland" med at være helt fri og have det godt. Men sådan er det ikke

Anmeld

30. januar 2012

Sofia

Sandko skriver:

Økologiske dyr har de bedste levevilkår. På linket kan der læses om forskellen.

Jeg kender en med en kyllingefarm og er ikke enig ud fra hvad jeg har set i virkeligheden. Men ja det er selvfølgelig ikke sikkert det er generelt. Jeg fortsætter nu med at købe frilandsæg, de høns har det efter min mening bedst!

Anmeld

30. januar 2012

Røverdatter

(Har ikke læst hele debatten, så svarer bare på spørgsmålet)

JA, vi køber ALTID økologiske/biodynamiske æg, men det er dog sjældent vi køber æg. Desuden køber vi altid økologisk - vores kost/mad bliver prioriteret højest her hos os (selvfølgelig med undtagelse af Birk, som er højest prioriteret!)

Nogle vil måske kalde os fanatiske, men jeg vil langt hellere købe frugt, grønt og alt andet økologisk end jeg vil købe konventionelt.. Bare tanken om hvor meget skidt der er i disse produkter, føj.. Og det er også af andre etiske årsager

Anmeld

30. januar 2012

132319

Himmelsmil skriver:

(Har ikke læst hele debatten, så svarer bare på spørgsmålet)

JA, vi køber ALTID økologiske/biodynamiske æg, men det er dog sjældent vi køber æg. Desuden køber vi altid økologisk - vores kost/mad bliver prioriteret højest her hos os (selvfølgelig med undtagelse af Birk, som er højest prioriteret!)

Nogle vil måske kalde os fanatiske, men jeg vil langt hellere købe frugt, grønt og alt andet økologisk end jeg vil købe konventionelt.. Bare tanken om hvor meget skidt der er i disse produkter, føj.. Og det er også af andre etiske årsager

...Jeg er træt af alt den haglen ned på øko-produkter for selvfølgelig kontrolleres de! 

Anmeld

30. januar 2012

lycly

132319 skriver:

...Jeg er træt af alt den haglen ned på øko-produkter for selvfølgelig kontrolleres de! 

Ja og desuden er det meget svært at få godkendt sine produkter (eller hvad man kalder det) som økologisk. Der er SÅ mange forhold der skal være i orden og leve op til en masse krav

Anmeld

30. januar 2012

132319

LunaLykke skriver:

Ja og desuden er det meget svært at få godkendt sine produkter (eller hvad man kalder det) som økologisk. Der er SÅ mange forhold der skal være i orden og leve op til en masse krav

Præcis

Fair nok at man ikke vil købe økologisk og/eller ikke har råd. 

Jeg har heller ikke råd til eksempelvis at købe økologisk kød, pålæg og frugt men ellers køber jeg næsten udelukkende økologi.

MEN jeg forstår som sagt ikke hvorfor det skal hagles ned, blot fordi folk ikke selv vil/kan købe det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.