Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Lunae

LunaLykke skriver:

Hvis du synes at huerne hører til hhx og htx, så hører den vel også til hg? Som i øvrigt tager ligeså lang tid som en hf. En hf er jo lidt en forkortet udgave af stx. Og hg kan man godt kalde en forkortet udgave af hhx

Tror jeg definerer hg som en erhversvuddannelse og ikke en man kan komme ind på de videregående uddannelser med. Men altså hvis folk fra hg vil have en hue, så fred være med det jeg ville bare ikke have en!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

MortilElias2010

wamse skriver:

Jeg ejer ingen huer, ikke engang en vinterhue Men jeg synes at man skulle få en hue, hvis man synes man har lyst til det.

Men vil så også sige, at det at folk i dag har en hue på efter de har bestået noget, har slet ikke den store respekt for mig, som den har haft for år tilbage. 

Når stort set alle for den, så mister den sgu lidt det unikke. 

Så udbredt den er på alle mulige uddannelser, så vil alle næsten have mulighed for at få en hue.

Kan forstå, at man åbenbart kan få en, når jeg er færdig som pædagogstuderende, men jeg skal ikke have en hue. Jeg ved inde i mig, at jeg er pisse stolt over, at have gjort det, og jeg ved at mine venner og familie er ligeså 

Er der også een til pædagoger?  Ja, det vidste jeg ikke. Den nærmeste i mit hoved er den lilla ble  og det er sgu fint nok.

Anmeld

29. januar 2012

wamse

Rødtoppen skriver:

Er der også een til pædagoger?  Ja, det vidste jeg ikke. Den nærmeste i mit hoved er den lilla ble  og det er sgu fint nok.

Jeg ville sgu også hellere have en lilla tørklæde til pædagoguddannelsen, fordi det er unikt 

Men kan jo stort set få det til alle uddannelser i dag 

Anmeld

29. januar 2012

MortilElias2010

wamse skriver:

Jeg ville sgu også hellere have en lilla tørklæde til pædagoguddannelsen, fordi det er unikt 

Men kan jo stort set få det til alle uddannelser i dag 

Ja så burde jeg da også have tænkt at der sikkert var een til pædagoger også, der er bare ingen der de sidste ihvertfald to år og så i 2007 der har haft een på ved dimissionen på mit gamle seminarium.

Anmeld

29. januar 2012

lycly

raca skriver:

DDeDet

ej den holder ikke der er pænt meget forskel på nivuerne.. 

på hf ligger fagene på B og C og enkelte på A

på HG ligger de på F og E...og enkelte tilvalgsfag på c nivue.. dvs ca samme nivue som erhvesskolerner.. når man kigger på det boglige..

Det er rigtigt, men du kan heller ikke sammenligne dem på den måde, hg er handelsorienteret, det er hf ikke. Det var bare for at pointere at det tager lige lang tid. Så er det meget muligt at nogle vil mene at hg er nemmere. Men det er der ikke for alle! Nogen har ikke mulighed for at gennemføre hf, men kan derimod tage en hg. Skal de ikke have en hue som bevis for det?

Anmeld

29. januar 2012

Sitrani

Ja jeg bestod HGV her i januar..

Og jeg besluttede at jeg ville have en "studenter"hue.. Ikke fordi jeg er student..

Men fordi jeg ville have et lille bevis på jeg var færdig.. Jeg er til dels enig i at man kun skal have en fordi man er gymnasiel.

Men mener at alle fortjener en, fordi de er glade for deres indsats. Og fordi de vil have et minde om det de har opnået.

Jeg havde fx kun min på 3 dage sammenlagt.. Til diverse arrangementer.. Og nu pynter den på hylden. Og jeg kan sige til mig selv, at jeg har opnået noget jeg ønskede.. Eftersom jeg har en tjeneruddannelse i forvejen, er det bare for at jeg kan kigge på den og være stolt af mig selv

Men hvad er din mening ? 

Husk nu alle er forskellige - hold den pæne tone

Jeg blev selv student fra gymnasiet (helt alm. gymnasie på sproglig linje) i 2006 Jeg synes sagtens man kan have et eller andet der sympoliserer at man er blevet færdig med sit studie, men ligefrem en "studenterhue" synes jeg ikke hører sig til på andre uddannelser end de gymnasielle..

Jeg mener, jeg blev ikke selv "student" men pædagog, da jeg blev færdig med min pædagoguddannelse her sidste år i januar, og derfor synes jeg heller ikke, at jeg skulle have haft en studenterhue... Det hedder studenterhue, fordi man får den, når man bliver student...

Anmeld

29. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

En hue hører, i mine øjne, til de gymnasielle uddannelser - dem man kan læse videre med på universitetet og handelshøjskolen.

Jeg forstår godt, man gerne vil have noget, man kan vise resten af verden, når man er færdig med de andre uddannelser - men hvorfor laver uddannelserne så ikke deres egne ting? Starter deres egne traditionener.

Anmeld

29. januar 2012

Kamulla

syntes ikke huen passer til ikke gymnasielle udd.. syntes det er lidt træls at ALLE nu bare kan bestille en hue i alverdens afskydninger og farver.. hvorfor ikke finde noget som passer til det man tager som ikke er gymnasiel... 

Anmeld

29. januar 2012

2babygirls

AalborgPigen skriver:

Ja jeg bestod HGV her i januar..

Og jeg besluttede at jeg ville have en "studenter"hue.. Ikke fordi jeg er student..

Men fordi jeg ville have et lille bevis på jeg var færdig.. Jeg er til dels enig i at man kun skal have en fordi man er gymnasiel.

Men mener at alle fortjener en, fordi de er glade for deres indsats. Og fordi de vil have et minde om det de har opnået.

Jeg havde fx kun min på 3 dage sammenlagt.. Til diverse arrangementer.. Og nu pynter den på hylden. Og jeg kan sige til mig selv, at jeg har opnået noget jeg ønskede.. Eftersom jeg har en tjeneruddannelse i forvejen, er det bare for at jeg kan kigge på den og være stolt af mig selv

Men hvad er din mening ? 

Husk nu alle er forskellige - hold den pæne tone

MIIIIIIIG

Jeg har min fine lilla hue fra HG, og fortjener den lige som alle andre der har taget en ungdomsuddannelse

Anmeld

29. januar 2012

raca

LunaLykke skriver:

Det er rigtigt, men du kan heller ikke sammenligne dem på den måde, hg er handelsorienteret, det er hf ikke. Det var bare for at pointere at det tager lige lang tid. Så er det meget muligt at nogle vil mene at hg er nemmere. Men det er der ikke for alle! Nogen har ikke mulighed for at gennemføre hf, men kan derimod tage en hg. Skal de ikke have en hue som bevis for det?

nææ-- imo ikke..

jeg synte huerne bliver udvandet og sådan som alle pt kan få hue for dit dut og dat.. tja der er de jo lige gyldige..

men jeg tror de er lavet i den ånd at der skal være plads til alle og ingen må være mere( kloger/mere boglige end nogle)...

for nogle er 10 klasse jo også svær.. hvorfor må de så ikke få hue..

og hvad med dem der skøjter igennem både HF og HG.. har de så ikke ret til hue forde det var for let for dem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.