Hvem "fortjener" en (afgangs)hue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2012

MorTilEn2013Dreng

AalborgPigen skriver:

SPændende WOW 

Ja men ved ikke helt med jordemoder endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

A&F

Jeg har den mørkerøde studenterhue, og synes at studenterhuen kun skal gives til dem, der skal læse videre på en videregående udd. Der er så mange huer , at jeg slet ikk kan finde rundt i hvem, der bliver færdig som hvad

Anmeld

28. januar 2012

raca

A&F skriver:

Jeg har den mørkerøde studenterhue, og synes at studenterhuen kun skal gives til dem, der skal læse videre på en videregående udd. Der er så mange huer , at jeg slet ikk kan finde rundt i hvem, der bliver færdig som hvad

jammen det er jo også blevet lettere at komme ind på dvs vidregående uddannelser.. eller dvs bachelor udd.

ved sygepleje kan man jo komme ind hvis man har en SSA+ lidt hf fag.

man kan komme ind som pæd hvis man har en PGU + evt enkelte HF fag..

osv... det er ikke kun gymnasiet der giver adgang til vidregående udd..

Anmeld

28. januar 2012

A&F

raca skriver:

jammen det er jo også blevet lettere at komme ind på dvs vidregående uddannelser.. eller dvs bachelor udd.

ved sygepleje kan man jo komme ind hvis man har en SSA+ lidt hf fag.

man kan komme ind som pæd hvis man har en PGU + evt enkelte HF fag..

osv... det er ikke kun gymnasiet der giver adgang til vidregående udd..

Ja det er jeg klar over. Men mener dog stadig, at dem der har en gymnasiel udd (hhx,stx,htx,hf) fortjener den .

Anmeld

28. januar 2012

.....

Jeg kan sagtens se "Hue meningen" fra begge sider.

Kan godt se at det er træls for dem med den røde hue, at der pludselig er huer til mange andre. Men samtidig, så synes jeg at det er forkert at sige at Hg'er osv, absolut ikke må få en hue og at de ser ned på én, når man stolt viser sin hue frem.

Jeg er HG'er, og har også en hue. Jeg valgte at få huen fordi jeg var stolt af at have gennemført noget, da skolen slet ikke er min stærke side og mange andre ting ligger bagved valget om at få huen.

Hvis alle andre ikke må få en hue, skulle de holde fast i det fra starten af, at STX kun måtte få huen, og så må alle de andre "uægte" studenter/ikke "studenter" bare nøjes med eksamens papiret. Dog ser jeg det meget forkert at der nu er en hue til 10.klasse, da jeg kun ser det som en forlængelse af folkeskolen, og ikke en uddannelse i sig selv

Herfra lyder der hvertfald et tillykke med huen, uanset om du er rød, lilla eller blå hue

Anmeld

28. januar 2012

JH12

Jeg synes mest det er de gymnasiale uddannelser der skulle have en hue, altså hhx, stx, hf, og htx..

Selv har jeg hue fra HG (+hgs) og HF..
Jeg synes ikke HG er nogen uddannelse der kræver de store færdigheder, andet end man er til stede.. Jeg købte hatten den gang fordi alle andre gjord, og som et bevis på man havde bestået det..

Hvorimod det krævet lidt mere at få en HF.. og der blev forventet meget mere af en, og man skulle arbejde for at få uddannelsen.. Og der kom man til eksamen i alle fag, hvorimod det kun var nogle stykker på HG..

Jeg synes personligt det er gået for vidt med alle de uddannelser der idag, kan få huer.. Et svendebrev burde være tilfredsstillende nok, men det er nok for at de kan tjene penge..

Anmeld

28. januar 2012

Lunae

I min optik hører studenterhuen til på Stx, hhx, htx og HF og ikke andre steder. Det bliver for "poppet" for mig, når frisører, social og sundhedshjælpere eller håndværkere skal have den. Det hedder en studenterhue og for mig repræsenterer den en gymnasiel uddannelse, som åbner dørerne for videreuddannelse.

Der er ikke nogen diskusion om at det er lige så flot at blive uddannet via teknisk skole, sosu uddannelsen eller alt mulig andet, men synes bare ikke der høre studenterhue til!

Anmeld

28. januar 2012

Fenja09

AalborgPigen skriver:

Det var et dejligt indlæg  Det er jeg glad for du skriver

Bare min mening, men dejligt du kunne lide den

Anmeld

28. januar 2012

Fru Hansen

Da jeg i tidernes morgen selv blev student fra gymnasiet var jeg meget stolt af min hue. Og blev noget trist da der de følgende år gik mode i at få huer på mange andre uddannelser. Jeg følte faktisk at betydningen af min hue blev udvandet.
NU er jeg jo efterhånden en gammel kone og syntes at alle de der vil have en hue skal have lov til det.
Huen er en måde hvorpå man kan vise verden at man har gennemført en uddannelse, for nogen med blod, sved og tårer. Og det er noget at være stolt af, hvad enten det er frisør eller student. Dog syntes jeg det er en anelse i overkanten med huer efter 10. klasse.

Lige nu arbejder jeg som dagplejer og her ligger mine uddannelsesbeviser bare i en skuffe. Det er skisme kedeligt. Lad os derfor indføre en hue til dagplejerne også Så vil jeg bære den hver dag med stolthed over at jeg er med til at give vores børn den bedste start.

Anmeld

28. januar 2012

lycly

Jeg fik også hue fra Hg, selvom jeg tog det på 38 uger i stedet for 2 år. Men det er præcis den samme uddannelse. Jeg er sgu ligeglad med at de fleste mener at det kun er stx. Hg, hf osv er jo en færdiggjort skoleuddannelse som man kan bruge til at komme videre. Fuldstændig ligesom stx. Derfor synes jeg at handelsstuderende har ligeså meget "ret" til en hue. Det er et fedt symbol på at man har gennemført noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.