Er glad for at høre at det ikke kun er mig..
Men f.eks. når jeg prøver lave aftensmad og hun sidder på gulvet med far i stuen, så kan jeg ikke stå i køkkenet og lave aftensmad.. så skriger hun efter en, hun kommer ud og hiver i benene og bukserne og græder og klynker..
Min kæreste købte igår et sikkerhedsgitter ud til køkkenet så hun ikke kommer derud.. men bliver i stuen med far.. men er det synd synes du?? Når hun er i den fase??
Den fase gik min datter også igennem. Det er helt normalt, men kan være ret udmattende for forældrerne.
Jeg kunne heller ikke lave mad overhovedet i mindst to mdr. fordi hun skreg efter mig selv om hendes far var sammen med hende inden i stuen.
Vi valgte at han så lavede mad i stedet, så hun kunne være sammen med mig inde i stuen. Var han en sjælden gang ikke hjemme, så sad hun i højstolen og legede ude i køkkenet mens jeg lavede maden og jeg lavede så noget ekstremt nemt og hurtigt. Det er vigtigt at huske at det er en reel angst som gør at de ikke kan håndtere at være alene eller så meget som selv på gulvet selv om man så er i rummet. Det er vigtigt at give kærlighed og tålmodighed alt det man kan og være der for dem. Tænkt at nu vil du stå det her igennem og give barnet din fulde opmærksomhed i de få uger/mdr. det tager. Det giver et trygt og sikkert barn som er i harmoni med sig selv om omverdenen.
I dag er det en måneds tid siden at det vendte igen med min datter og nu leger hun igen glad selv og med sin far osv 
Håber det snart lysner for dig 
Anmeld