Skal ikke misforstås, jeg elsker mit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

Hun lyder som et HN barn. high need/særligt sensitiv. min ældeste er det. det er så hårdt til tider scroll ned til "hign need babies"

lyder dette bekendt http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

ellers er det "bare"en fase og pludselig stopper det

WHAT??? Ej jeg sidder med tåre i øjenkrogen..
ALT hvad der stod passede.. og ALT undtagen et af punkterne beskriver min datter..
Min mor har sagt PRÆCIS de samme ting til mig angående det.. ej jeg er helt målløs.. tusind tak for dit link!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Ja måske jeg skal gøre ådan, men hun er stadig så lille synes jeg og forstår det jo ikke.. hvor gammel er din??

min er 20 mdr, men begyndte på det hele med at være med som 13 mdr

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

min er 20 mdr, men begyndte på det hele med at være med som 13 mdr

Ok så er der oså lige et par måneder til min er samme alder.. men kan da prøve med forskellige ting..  Tusind tak!!

Anmeld

27. januar 2012

SHERO

Hehe, det kunne ligeså godt ha' været min søn du beskriver.. :-D Puh det var en hård periode, han har stadig dage, især weekenderne hvor han bliver rastløs når det regner eller er for koldt til at være ude. Han har et kæmpe temperement... Fik også altid afvide han var sååå sød og nem, men nu har de fleste set hans "anden" side også... Selv dagplejen der har været det i 25 år, siger det er længe siden hun har haft en med sådan et stort temperement og krudt i måsen... suk...

Synes det er SÅ hårdt at være mor, især når ens dreng stadig synes vi skal stå op kl. 4.30 om morgen, og jeg bare har minus energi, og han bare er morgensur... Jeg er så oveni alene mor uden pasningsmuligheder så kender kun følelsen alt for godt...

Anmeld

28. januar 2012

Tona

Anonym skriver:

Ja hun er started dagpleje for 14 dage siden så det er helt klart det er det som sker i øjeblikket.. Men tror du jeg kan mærke når det er ovre og det bare er "vanen" i at hun ved jeg gør som hun vil have.. For når hun er ovre angsten vil jeg begynde bruge låge til køkkenet osv, og gå på toilettet og lukke døren osv så hun kan se det ok at være selv i lige et par minutter..

I vores tilfælde var jeg i alt fald ikke i tvivl om hvornår Amanda var ovre angsten, for pludselig kunne jeg sætte hende ned og hun kunne så sidde og lege selv lidt osv. Man bliver stille og roligt ved med at forsøge, men bliver barnet bange så stopper man det igen. Og pludselig en dag er barnet ikke bange for det mere, og så ved man at det er overstået. Sådan var det i alt fald for mig. Ikke sådan at det hele gik over på en gang, men stille og roligt blev det bedre

Anmeld

28. januar 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar.. hvor gammel er din??

hun er nu 8mdr

hvad med din ?

Anmeld

29. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det er sådan for de fleste forældre i perioder, hvor man selv ik har det store overskud! Håber at i snart kommer ind i en god periode, med mere ro  Vh stine

Anmeld

29. januar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Men hvad hvis det er en låge der skiller.. så hun kan se jeg er der igennem tremmerne.. jeg snakker til hende og synger osv.. OG far og alt hendes legetøj er jo på den anden side.. så kan hun jo gå hen til ham..
Men hvis f.eks han giver hende aftensmad og jeg står i køkkenet så græder hun, skriger og vil ikke spise.. lige så snart vi bytter plads og far går i køkkenet.. så hygger hun sig, pludre og spiser.. hmmmm..

Når far er hjemme, må du altså godt være væk fra hende. Du må GERNE lave mad med lukket dør, du må gerne tage et langt varmt bad osv. I er to primærforældre, som min sundhedsplejerske altid sagde, fordi jeg havde konstant dårlig samvittighed over, når jeg ikke lige var der til at tage vores søn.

De ting, som skal laves for at få hverdagen til at hænge sammen, tager dit barn ikke skade af at du gør. Og når du nu er så bekymret, er jeg sikker på du er der mere end nok for dit barn

Tænk på, at man engang lod de små græde i halve og hele timer uden at tage dem op, man legede ikke med børn på den måde som vi gør i dag osv. Og mange har alligevel klaret sig og er blevet nogenlunde normale mennesker alligevel *griner* IKKE at jeg går ind for den måde at "passe" sine børn på - det er bare for at sætte det lidt i perspektiv for dig - du giver SÅ meget mere end mange af vores forældres generation har fået! Og børn skal også lære at underholde sig selv. Når farmand ikke er der, så tag hende med i køkkenet osv. og så må du snakke til hende når hun græder mens du laver noget, hvor du ikke har mulighed for at tage hende op. Fortæl hvad du laver, og at du godt ved hun er ked af det, men at du er lige her og liiiige skal ordne sådan og sådan..... Det må du gerne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.