Skal ikke misforstås, jeg elsker mit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

MinNoah

Lyder helt normalt.....

Det er de færreste børn der bare kan lege selv og ikke kræver meget opmærksomhed og er "nemme og glade" hele tiden... Men ofte er det jo dem vi hører om (selvom jeg tror nogle forældre godt kan pynte lidt på sandheden)

Se det som et sundhedstegn at dit barn gennemgår disse faser - for de kommer, og de varer længe endnu, min søn på 2,5 år kan stadig have perioder hvor der kræves underholdning hele tiden, det er hårdt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Er glad for at høre at det ikke kun er mig..
Men f.eks. når jeg prøver lave aftensmad og hun sidder på gulvet med far i stuen, så kan jeg ikke stå i køkkenet og lave aftensmad.. så skriger hun efter en, hun kommer ud og hiver i benene og bukserne og græder og klynker..
Min kæreste købte igår et sikkerhedsgitter ud til køkkenet så hun ikke kommer derud.. men bliver i stuen med far.. men er det synd synes du?? Når hun er i den fase??

Jeg har min pige med ude i køkkenent når jeg laver mad, hun sidder enten på gulvet eller i højstolen med noget legetøj og snakker med mig. Nogle dage kan min pige godt bare lege sammen med min mand eller hendes storebror i et andet rum, men hvis hun ikke kan rumme det, så kommer hun bare med mig ind i køkkenet.  

Anmeld

27. januar 2012

wamse

Nu har jeg næsten været mor i 19 år  Og jeg er selvfølgelig ikke blevet en dag ældre at se på Men der er det klart min erfaring, at disse faser  kommer og går gennem hele deres barndom og deres teenagealder, og alt sammen er for at udvikle og modne dem til voksenlivet og selvstændigheden 

Jeg synes sgu også det er skide hårdt at stå i de forskellige faser, men når man er over på den anden side, så er det dejligt igen

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Nu har jeg næsten været mor i 19 år  Og jeg er selvfølgelig ikke blevet en dag ældre at se på Men der er det klart min erfaring, at disse faser  kommer og går gennem hele deres barndom og deres teenagealder, og alt sammen er for at udvikle og modne dem til voksenlivet og selvstændigheden 

Jeg synes sgu også det er skide hårdt at stå i de forskellige faser, men når man er over på den anden side, så er det dejligt igen

Ha ha ha :-) nej det er du helt sikkert ikke..
Mange tak for dit svar.. glæder mig til vi er ovre på den anden side..

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Jeg har min pige med ude i køkkenent når jeg laver mad, hun sidder enten på gulvet eller i højstolen med noget legetøj og snakker med mig. Nogle dage kan min pige godt bare lege sammen med min mand eller hendes storebror i et andet rum, men hvis hun ikke kan rumme det, så kommer hun bare med mig ind i køkkenet.  

Ok måske jeg skal prøve sætte hende i højstolen derude.. Jeg har prøvet have hende med på køkkenbordet.. men altså er så bange for hun falder ned.. men hun elsker det..

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Lyder helt normalt.....

Det er de færreste børn der bare kan lege selv og ikke kræver meget opmærksomhed og er "nemme og glade" hele tiden... Men ofte er det jo dem vi hører om (selvom jeg tror nogle forældre godt kan pynte lidt på sandheden)

Se det som et sundhedstegn at dit barn gennemgår disse faser - for de kommer, og de varer længe endnu, min søn på 2,5 år kan stadig have perioder hvor der kræves underholdning hele tiden, det er hårdt!

Ja måske folk pynter på det.. ved jeg ikke..
Men jeg synes det er overvældende hårdt.. når jeg så folk i familien eller venner med børn så synes jeg slet ikke de har eller kæmper med de samme ting.. de virker så rolige, stille og nemme..

Anmeld

27. januar 2012

sarahb

merethe skriver:

Lyder altså helt normalt i mine øre. Dit barn er lige nu inde i en fase som er meget hård for ham/hende.  Barnet er bange for at blive ladt alene og derfor er han/hun pjevset og vil ikke være selv. Det er ganske normalt. Giv dit barn ekstra opmærksomhed og omsorg og hjælp ham/hende igennem denne svære tid så godt som muligt. Jeg har selv en på 12 måneder som er lige sådan som du beskriver, de skal bare have ekstra kys og kæleture.

Lige præcis. Tror bestemt det er en seperationsangsten.
De skal være klisteren på en hele tiden.

Bare rolig det går over

Anmeld

27. januar 2012

MelikkazMoar

jeg vil indrømme at jeg har et meget nemt barn, men lige i øjeblikket er jeg også ved at blive gråhåret, hun vil ikke det ene og vil ikke det andet. græder hvis mor eller far forlader rummet ... og jeg kunne blive ved..

så jeg vil sende dig et kram, og så må vi håbe h*n snart bliver glad og tilfreds igen..

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

trunte24 skriver:

Kære du.

Det lyder som en gentagelse af min/vores historie.

Viggo har altid grædt meget, brokket sig, og sovet dårligt. Gennerelt været et krævende barn. Det er dog nu vendt 360 grader, og det vendte ca. omkring hans 1 års fødselsdag.

Han begyndte at gå da han var 11½ måned og siden da er han blevet meget mere glad og kan selv tumle rundt og lege med sine legesager i laaaang tid nu.

Jeg følte også misundelse over alle de nemme børn i min familie og mødregruppe, og troede det var mig der gjorde noget forkert, men det var det ikke. Han var bare anderleder( lige som sin mor var, da hun var lille) end dem!

Dog sover han stadig ikke super godt og vågner stadig 2-4 gange hver nat, men håber snart det går over han er nu 15 måneder.

Så hæng i, det skal nok blive bedre!

/ Line

EEEEEJJJJ er det rigtig?? Tusind tak for dit svar.. lyder præcis som her.. må jeg lige skrive til dig i privat besked...?

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

MelikkazMoar skriver:

jeg vil indrømme at jeg har et meget nemt barn, men lige i øjeblikket er jeg også ved at blive gråhåret, hun vil ikke det ene og vil ikke det andet. græder hvis mor eller far forlader rummet ... og jeg kunne blive ved..

så jeg vil sende dig et kram, og så må vi håbe h*n snart bliver glad og tilfreds igen..

Tusind tak for dit svar.. hvor gammel er din??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.