Skal ikke misforstås, jeg elsker mit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.770 visninger
67 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

Anonym trådstarter

Men altså gud hvor jeg nogengange bare misunder folk der siger "h*n er bare altid så nem og glad"  
Jeg er sååå træt.. mit barn (11 mdr) er bare ALTID brokkende og virker bare træt hele tiden.. h*n kan bare ikke sidde selv og lege lidt.. Og lige så snart vi er stået op går det ikke mere end 45 min så er h*n meget irritabel, virker træt, kedsommelig osv osv..
H*n er lige startet dagpleje og sover 1,5-2 timer.. henter lige efter luren, men allerede når vi er kommet ind af døren derhjemme og jeg sætter "navn" på gulvet brokker og græder h*n..  lige til h*n har spist aftensmad.. så går der lige en time der hvor h*n leger, men KUN hvis man er på gulvet med hende/ham..
Det er bare HEEEEELE tide.. orker næsten ikke en hel weekend..
Ja undskyld skulle bare ud med det til nogen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

millemai

Jeg tænker, at du er træt for tiden og det hele er lidt tæt på. Vi har da alle oppe og nede perioder. Hvis nogen mener alt er lyserødt og pragtfuldt hele tiden - så fedt for dem. Tror nu nok de fleste af os kender til begge sider. Forhåbenligt for det meste de gode sider

Om nogle måneder sidder du og kvidrer om dit pragtfulde barn og om hvor nemt det hele er - og så vil du nærmest ikke kunne forstå dit eget indlæg

op med hovedet, lige pludselig vender det

Anmeld

27. januar 2012

janne1986

Anonym skriver:

Men altså gud hvor jeg nogengange bare misunder folk der siger "h*n er bare altid så nem og glad"  
Jeg er sååå træt.. mit barn (11 mdr) er bare ALTID brokkende og virker bare træt hele tiden.. h*n kan bare ikke sidde selv og lege lidt.. Og lige så snart vi er stået op går det ikke mere end 45 min så er h*n meget irritabel, virker træt, kedsommelig osv osv..
H*n er lige startet dagpleje og sover 1,5-2 timer.. henter lige efter luren, men allerede når vi er kommet ind af døren derhjemme og jeg sætter "navn" på gulvet brokker og græder h*n..  lige til h*n har spist aftensmad.. så går der lige en time der hvor h*n leger, men KUN hvis man er på gulvet med hende/ham..

Det lyder som en ond cirkel.....

Sådan var Lykke også lidt herhjemme, mest fordi hun var frustreret over ik og ku kravle efter os..

Nu kan hun stadig have dage sådan, men det er hvis jeg har travlt... Så er hun hurtig til og blive ked, hun er hel anderledes hvis hun kan mærke at jeg har masser af tid til hende

Anmeld

27. januar 2012

janne1986

Og jeg oplever med min den store på 4 år at hvis hun oplever at jeg trænger til tid for mig selv, blir hun endnu mere vild efter og få min opmærksomhed...

Måske kan dit barn mærke du er kørt træt eller hva det er, og derfor hungre endnu mere for og få din opmærksomhed...

Anmeld

27. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Lyder altså helt normalt i mine øre. Dit barn er lige nu inde i en fase som er meget hård for ham/hende.  Barnet er bange for at blive ladt alene og derfor er han/hun pjevset og vil ikke være selv. Det er ganske normalt. Giv dit barn ekstra opmærksomhed og omsorg og hjælp ham/hende igennem denne svære tid så godt som muligt. Jeg har selv en på 12 måneder som er lige sådan som du beskriver, de skal bare have ekstra kys og kæleture.

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Lyder altså helt normalt i mine øre. Dit barn er lige nu inde i en fase som er meget hård for ham/hende.  Barnet er bange for at blive ladt alene og derfor er han/hun pjevset og vil ikke være selv. Det er ganske normalt. Giv dit barn ekstra opmærksomhed og omsorg og hjælp ham/hende igennem denne svære tid så godt som muligt. Jeg har selv en på 12 måneder som er lige sådan som du beskriver, de skal bare have ekstra kys og kæleture.

Er glad for at høre at det ikke kun er mig..
Men f.eks. når jeg prøver lave aftensmad og hun sidder på gulvet med far i stuen, så kan jeg ikke stå i køkkenet og lave aftensmad.. så skriger hun efter en, hun kommer ud og hiver i benene og bukserne og græder og klynker..
Min kæreste købte igår et sikkerhedsgitter ud til køkkenet så hun ikke kommer derud.. men bliver i stuen med far.. men er det synd synes du?? Når hun er i den fase??

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Jeg tænker, at du er træt for tiden og det hele er lidt tæt på. Vi har da alle oppe og nede perioder. Hvis nogen mener alt er lyserødt og pragtfuldt hele tiden - så fedt for dem. Tror nu nok de fleste af os kender til begge sider. Forhåbenligt for det meste de gode sider

Om nogle måneder sidder du og kvidrer om dit pragtfulde barn og om hvor nemt det hele er - og så vil du nærmest ikke kunne forstå dit eget indlæg

op med hovedet, lige pludselig vender det

Håber du har ret!! Og mange tak for svar!!

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

janne1986 skriver:

Det lyder som en ond cirkel.....

Sådan var Lykke også lidt herhjemme, mest fordi hun var frustreret over ik og ku kravle efter os..

Nu kan hun stadig have dage sådan, men det er hvis jeg har travlt... Så er hun hurtig til og blive ked, hun er hel anderledes hvis hun kan mærke at jeg har masser af tid til hende

Hvorfor en ond cirkel??

Jamen mit barn kan både kravle og gå.. så det burde jo ikke være det.. men måske hun bare har det svært pga alt det nye i hendes liv..

Anmeld

27. januar 2012

trunte24

Anonym skriver:

Kære du.

Det lyder som en gentagelse af min/vores historie.

Viggo har altid grædt meget, brokket sig, og sovet dårligt. Gennerelt været et krævende barn. Det er dog nu vendt 360 grader, og det vendte ca. omkring hans 1 års fødselsdag.

Han begyndte at gå da han var 11½ måned og siden da er han blevet meget mere glad og kan selv tumle rundt og lege med sine legesager i laaaang tid nu.

Jeg følte også misundelse over alle de nemme børn i min familie og mødregruppe, og troede det var mig der gjorde noget forkert, men det var det ikke. Han var bare anderleder( lige som sin mor var, da hun var lille) end dem!

Dog sover han stadig ikke super godt og vågner stadig 2-4 gange hver nat, men håber snart det går over han er nu 15 måneder.

Så hæng i, det skal nok blive bedre!

/ Line

Anmeld

27. januar 2012

Janni.

du er ikke alene.

Det kunne ligeså godt være mit barn som du beskriver…

Jeg tror det er en periode, de små skal igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.