Skal ikke misforstås, jeg elsker mit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Jeg kan SÅ godt forstå dig.

Jeg synes det har været RIGTIG hårdt a blive mor og stadig er det. Og min dreng er også lidt en pyldreunge, som ikke bare smiler og leger med sig selv hele tiden.

det værste jeg ved er når folk siger: han er vel nok nem hva'....... og jeg bliver bare så ked af det, for det synes jeg overhoved ikke han er.

Så kan godt forstå dig, det er sgu ikke altid lige nemt og de er ikke altid lige søde og glade

Ej hvor er jeg glad for det du skriver.. har det præcis sådan..
Der var engang jeg betroede mig mine inderste tanker som kun min mand og forældre ved.. Også siger hun mens hn griner "arh hold da op, hun er da sååå nem".. måske det var sagt i sjov.. ved jeg ikke.. men ble så mundlam
Og VILDT ked fordi jeg bare var SÅÅÅ træt der og bare havde brug for at snakke med nogen om det..
Men kan TYDELIG se der er forskel på min unge og andres.. De går f.eks i kælderen og ordner vasketøj mens den lille fint leger ovenpå.. de sover i armene hos mor og far når de bliver for trætte/det liver for meget til familie arrangement, de sover når e bliver lagt i barnevognen og de er med og indgår som en naturlig del af familien.. hvor alt omkring mit barn er total stressende tit osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Jeg kan sagens følge dig  Man bliver bare på et tidspunkt træt, irritabel og det hele føltes bare som noget l...  Men selvom det er svært, så skal man prøve at være modsat, med overskud, glad, smilende osv  Så barnet kan mærke at i dit/jeres nærvær er der trygt og være,og intet at frygte.... Børn kan jo mærke den mindste ting på os forældre, når vi er uvenner, kede af det, irritable eller andre ting  Og hvis de mærker sådanne ting, så bliver de os utrykke Man skal bare få vendt det hele til noget positivt, så skal det hele nok ændre sig, det kan være hårdt... Men med tiden vil det jo blive godt

Ja jeg må virkelig prøve.. Og må prøve sige at nu er det hende indtil hun bliver lagt til natten også må jeg ordne alt andet derefter.. Men det er svært når jeg selv gerne vil slappe af der.. men må prøve være max overskuds agtig.. måske hun så også ændre sig..

Anmeld

27. januar 2012

trunte24

Anonym skriver:

EEEEEJJJJ er det rigtig?? Tusind tak for dit svar.. lyder præcis som her.. må jeg lige skrive til dig i privat besked...?

ja, det kan du tro du må

Anmeld

27. januar 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Ja jeg må virkelig prøve.. Og må prøve sige at nu er det hende indtil hun bliver lagt til natten også må jeg ordne alt andet derefter.. Men det er svært når jeg selv gerne vil slappe af der.. men må prøve være max overskuds agtig.. måske hun så også ændre sig..

Hvis du om dagen skal ha ex vasket tøj, så tag dit barn med i det, fortæl hvad i skal, og få hende til og hjælpe med og putte det ind i vaskemaskinen

Eller hvis du skal tørre støv af, så gi hende en våd klud, så i begge har en, og så igen fortæl hende, af nu skal vi tørre bordet af, og om hun ikke kan hjælpe til med det, så hun er med til alle de ting du gør

Min datter elsker det, jeg får lavet alt om dagen, og imens er hun med til det heleselvfølgelig sider vi os og leger med legetøj, dukker, musikinstrumenster osv af hendes ting...

Men hvis jeg lige har lidt jeg skal ha ordet er hun med til det  hun elsker det... Skal jeg lave med, så henter jeg hendes lege mad ting med ud i køkkenet, så sider hun på gulvet med det eller oppe på køkkenbordet, og samtidig med at jeg laver mad, så leger vi os med hendes mad, og snakker om at nu skal hun os lave lækkert med og ummmmmm det smager dejligt osv....

Anmeld

27. januar 2012

LR85

Jeg kørte rigtig død i hjemmet og min søn og alt det, så jeg bad min mor og mand om a hjælp med a se det gode i ham, for havde bare selv svært ved a se det gennem pylder og gråd og ulvetime. 

Det hjalp, og de siger stadig tit: se hvor glad han er for a lege nu, ej hvor gik det godt med a putte i dag og lign. Det hjælper til a se alt det dejige når det hele var svært. 

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Hvis du om dagen skal ha ex vasket tøj, så tag dit barn med i det, fortæl hvad i skal, og få hende til og hjælpe med og putte det ind i vaskemaskinen

Eller hvis du skal tørre støv af, så gi hende en våd klud, så i begge har en, og så igen fortæl hende, af nu skal vi tørre bordet af, og om hun ikke kan hjælpe til med det, så hun er med til alle de ting du gør

Min datter elsker det, jeg får lavet alt om dagen, og imens er hun med til det heleselvfølgelig sider vi os og leger med legetøj, dukker, musikinstrumenster osv af hendes ting...

Men hvis jeg lige har lidt jeg skal ha ordet er hun med til det  hun elsker det... Skal jeg lave med, så henter jeg hendes lege mad ting med ud i køkkenet, så sider hun på gulvet med det eller oppe på køkkenbordet, og samtidig med at jeg laver mad, så leger vi os med hendes mad, og snakker om at nu skal hun os lave lækkert med og ummmmmm det smager dejligt osv....

Ja måske jeg skal gøre ådan, men hun er stadig så lille synes jeg og forstår det jo ikke.. hvor gammel er din??

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Jeg kørte rigtig død i hjemmet og min søn og alt det, så jeg bad min mor og mand om a hjælp med a se det gode i ham, for havde bare selv svært ved a se det gennem pylder og gråd og ulvetime. 

Det hjalp, og de siger stadig tit: se hvor glad han er for a lege nu, ej hvor gik det godt med a putte i dag og lign. Det hjælper til a se alt det dejige når det hele var svært. 

Ja det er vigtig at se det gode og ja man kan virkelig køre død i det!!
Jeg er så glad for at høre jeg ikke er alene.. for gud hvor har jeg bare tit set på andre og tænkt om jeg mon gør noget forkrt eller bare er et skvat..

Anmeld

27. januar 2012

MyLittleBaby

Op med hovedet 

Det skal nok gå altsammen, det er sikkert bare en periode. Måske fordi hun/han er begyndt i institution? Min datter har små perioder hvor jeg oplever hende på samme måde, men det følger jo med 

Kæmpe knus til dig! 

Anmeld

27. januar 2012

sofies

Det har rigtigt mange børn i den alder og det er pisse hårdt...

Det bedste råd jeg kan gi er lid snacks, frugt og drikke og så masser af opmærksomhed, lav evt mad til et par dage ad gangen så du ikke har det at stresse over og frys lidt også. Hvis du har mulighed og tid så gå en tur eller lav noget andet sammen så glemmer hun måske at være umulig Det samme i weekenden, lav noget eller inviter nogle venner med børn så hun får nogle imput og gi hende masser af opmærksomhed...

Anmeld

27. januar 2012

BinaMor

Hun lyder som et HN barn. high need/særligt sensitiv. min ældeste er det. det er så hårdt til tider scroll ned til "hign need babies"

lyder dette bekendt http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

ellers er det "bare"en fase og pludselig stopper det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.