omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

nej det kan man bestemt ikke sige det er..

det er bare en anden prioritering end andre bruger..

Min dreng er for det meste os afsted hver dag i så mange timer, men for det meste er han så os hjemme hvis jeg har fri, lige på nær de her dage hvor jeg skal have ro og masser af hvile..

man sender sine børn afsted i så mange timer af mange årsager, og jeg ville blive rigtig ked af hvis der var nogen der blandede sig i hvor længe mit barn var afsted..

der er bare den her "sag" hvor børnene ALDRIG har en fridag. er altid i dagpleje 9-10 timer mandag til og med fredag. arbejde eller ej...
du skriver du for det meste har barnet hjemme ved fridage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Carina:-)

Og så skal man huske at børn også har brug for ro og fri-

Det er skræmmende at der er rigrig mange småbørn der har stress,og det forbindes med at mange børn har lange dage og ikke ret meget ferie/ingen ferie

Anmeld

25. januar 2012

Silas&Mille

Synes det lyder af mange timer, når man ellers går hjemme.

Men når det er sagt, så sender jeg selv Silas af sted hver dag i 7-8 timer selv om jeg går hjemme på barsel (har termin med lillesøster om 10 dage). Jeg ville så meget gerne forkorte hans dage, men så ville det gå ud over hans middagslur og det vil jeg ikke have. Hen sover nemlig gerne fra omkring 12:15 til en gang mellem 15:00 og 15:45.

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Bestemt ikke... ville ikke selv gøre det, men kan nu sagtens finde på at aflevere kl 7.30-15 på en fridag og få ordnet en masse... Men at barnet bliver afleveret når mor er hjemme, er vel ikke mere omsorgssvigt end hvis mor går på arbejde....

her er det fra 6,50/7,00 - 16,30/17,00 så er det lige meget om det er arbejde eller fridag. eller om begge forældre holder ferie og begge er hjemme...

Anmeld

25. januar 2012

Jeia

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Nej omsorgssvigt kan man nok ikke kalde det, men jeg ville ikke byde mine egne børn det. Jeg har det dårligt med at sende min dreng i bh, nu når jeg har barsel, men han vil gerne afsted, han har dog RIGTIG mange fridage.

Anmeld

25. januar 2012

aarhusmor

Nej slet ikke. Børnene har rigtigt godt af at følges med andre børn sådan en dag og følge en "normal" rytme.

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

SilasMor skriver:

Synes det lyder af mange timer, når man ellers går hjemme.

Men når det er sagt, så sender jeg selv Silas af sted hver dag i 7-8 timer selv om jeg går hjemme på barsel (har termin med lillesøster om 10 dage). Jeg ville så meget gerne forkorte hans dage, men så ville det gå ud over hans middagslur og det vil jeg ikke have. Hen sover nemlig gerne fra omkring 12:15 til en gang mellem 15:00 og 15:45.

det ærger mig også frygtligt at forældrene ikke engang spiser morgenmad med deres børn når de har muligheden for det. men det er vel nemmere hvis dagplejeren giver dem mad

Anmeld

25. januar 2012

Rsa

Nej, det er ikke omsorgssvigt....

Nogle børn har faktisk bedre af at være i institution - eks. Hvis forældrene har svært ved at rumme det eller finde overskud til det - er det i realiteten bedre atbørnene er et stedmor de har det godt og mor/far har overskud til dem i den anden ende.

Ville ikke selv gøre det, men har oplevet mange børn i mit hverv (pædagog), hvor det gjorde sig gældende.

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Nej slet ikke. Børnene har rigtigt godt af at følges med andre børn sådan en dag og følge en "normal" rytme.

så du mener altså ikke at børn har brug for en fridag eller en kort dag. at det gør ikke noget de er i institution 45-48 timer om ugen og de ikke holder ferie med deres forældre når de lige har taget en uges ferie sammen?

Anmeld

25. januar 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

det ærger mig også frygtligt at forældrene ikke engang spiser morgenmad med deres børn når de har muligheden for det. men det er vel nemmere hvis dagplejeren giver dem mad

Silas bliver først afleveret mellem 8:00 og 8:30, så jeg spiser altid morgenmad sammen med ham. Desværre skal farmand tidligt afsted på arbejde, så det misser han i hverdagene.

Men når jeg til efteråret skal i arbejde igen, bliver det nok desværre anerledes. Men det tager vi til den tid, kan jo være jeg er heldig med mine arbejdstider

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.