Baby skal sove ude første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Min datter - 11 uger på lørdag -  skal passes af sin mormor på fredag, med overnatning. Nøj hvor jeg glæder mig Men samtidig er jeg sikker på, at når de første fire timer er gået, så mega savner jeg hende. Phy, jeg tror det bliver hårdt! Men også rigtig godt at have en friaften

Hvornår blev jeres passet ude første gang? Og hvordan havde i det med at være væk fra ens lille baby?

Min bliver 8  mdr. her d. 30 og han er aldrig blevet passet. Men han skal starte dagpleje til april, med laaaaaaaaang indkøring og JEG GLÆDER MIG! til at få lidt mig tid når han er afsted, når jeg altså vænner mig til at undvære ham de timer om dagen vi skal være adskilt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

raca

3 år..

jeg mener ikke børn under 1-2 år overhovet har noget ud af at blive passet. så det fravalgte vi.. vi fik ikke børn for at sende dem væk på ferie..

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

hautecouture skriver:

Aya har endnu ikke sovet ude (4 mdr), uden jeg har været der - vi har sovet hos mine forældre masser af gange og her i julen, hvor hun gik hen og blev ret så pylret om aftenen/natten tilbød mine forældre at tage hende ind til dem, så kæresten og jeg kunne få sovet. Det var så skønt - også fordi jeg vidste hun var under samme tag som os

Vi var til min kusine+kærestes 30 års fødselsdag hele familien, da Aya var ca 2 mdr, kæresten og mig synes det var SÅ hyggeligt og vi NØD at vi igen kunne få et par øl med familien og bare snakke og hygge til langt ud på natten - men det kunne Aya jo af gode grunde ikke, kl 22 blev hun træt, men kunne ikke finde ro inde på et værelse hun ikke kendte, så mine forældre (som skulle overnatte hos os) tilbød at de kunne køre hjem med hende og tage hende om natten, så kunne vi bare hygge os og blive kørt hjem når vi havde lyst (bor i samme by som min kusine) - det var første nat hun ikke var hos mig, men igen - hun lå lige ovenpå, så det var ikke slemt. Hun skal ikke sove ude alene endnu. Det er for tidligt for mig (selvom hun har fået flaske siden 1½ mdr gammel)

Hvor dejligt at dine forældre tilbød det! Det er nemlig rigtig rart at få noget tid selv.

Kan godt se fordelen i, at være under samme tag men for mig handler det også om at turde at give slip. Lidt drastisk metode for at lære det - men nogle gange er det det, der skal til.

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

twinny skriver:

Hehe.. jaah det er tiltrængt og snakke om noget andet en bleer og MME... 

Og jeg glæder mig faktisk til at savne dem lidt...

Ja, for søren, det er så!

Glæder jeg mig også til. Tror det er ganske sundt

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

sommerbarn<3 skriver:

Min bliver  mdr. her d. 30 og han er aldrig blevet passet. Men han skal starte dagpleje til april, med laaaaaaaaang indkøring og JEG GLÆDER MIG! til at få lidt mig tid når han er afsted, når jeg altså vænner mig til at undvære ham de timer om dagen vi skal være adskilt

Hihi - det kan jeg godt forstå Det er dejligt med noget voksen-tid.

Anmeld

10. januar 2012

raca

MamaLook skriver:

hvem siger det?

Til TS: Jeg var ude første gang, da min søn var 2 mdr.. Men min søn var hjemme sammen med far. Første gang, han blev passet af en anden - sin mormor - (inkl. overnatning), var han 6 mdr.

Nu er min søn også meget udadvendt og kan godt finde tryghed hos andre end sine forældre (hvis vi altså ikke er i nærheden)

Det bliver så fedt for dig at komme ud - du kan roligt glæde dig 

en hel del der kloger sig på børneopdragelse anbefaler man kun lader dem overnatte ude det antal år de er... hvis det er som i pasning.. ikke i den ene forældre,

og jeg syntes nu det er en ganske rimelig tommelfinger regl

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

raca skriver:

3 år..

jeg mener ikke børn under 1-2 år overhovet har noget ud af at blive passet. så det fravalgte vi.. vi fik ikke børn for at sende dem væk på ferie..

Sjovt du siger det, for det var da lige nøjagtig derfor jeg fik børn - så min mor kunne passe dem (ironi kan være anvendt)

Jeg er enig i, at hun nok ikke får noget ud af at blive passet. Men det gør jeg - og derfor har vi valgt at gøre det Mine batterier har brug for at blive ladet op, og det kan de blive på fredag.

Anmeld

10. januar 2012

Maja_4000

Vi går efter Lola Jensens råd .. Ved ikke om det er blevet nævnt i tråden , har ikke læst den

1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger osv. .. 

Caroline blev 1 år i december og er endnu ikke blevet passet med overnatning .. Vi VED at hun skal passes med overnatning til september , så det skal da prøves inden da Men ikke noget vi har planlagt .. Det haster ikke

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

raca skriver:

en hel del der kloger sig på børneopdragelse anbefaler man kun lader dem overnatte ude det antal år de er... hvis det er som i pasning.. ikke i den ene forældre,

og jeg syntes nu det er en ganske rimelig tommelfinger regl

Det synes jeg som udgangpunkt også Som skrevet før, så tror jeg ikke at min datter får noget ud af at blive passet. Måske et tættere forhol til sin mormor, måske ikke.

Men jeg får lidt tid selv, og kommer til at savne mig lille guldklump. Lyder måske lidt underligt, men det glæder jeg mig til Er helt sikker på, at det vil give mig en fornyet energi til alle de skrigture vi har om aftenen og natten.

Anmeld

10. januar 2012

raca

Madam Blå skriver:

Sjovt du siger det, for det var da lige nøjagtig derfor jeg fik børn - så min mor kunne passe dem (ironi kan være anvendt)

Jeg er enig i, at hun nok ikke får noget ud af at blive passet. Men det gør jeg - og derfor har vi valgt at gøre det Mine batterier har brug for at blive ladet op, og det kan de blive på fredag.

jeg er så en af dem der ikke bliver ladet op af en tur i byen jeg hader det inderligt..

men jeg bliver ladet op af en tur med Mand og børn hvor vi er sammen og slapper helt af...

og man kan jo være sammen n¨r børne sover..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.