Baby skal sove ude første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Madam Blå

Maja_4000 skriver:

Vi går efter Lola Jensens råd .. Ved ikke om det er blevet nævnt i tråden , har ikke læst den

1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger osv. .. 

Caroline blev 1 år i december og er endnu ikke blevet passet med overnatning .. Vi VED at hun skal passes med overnatning til september , så det skal da prøves inden da Men ikke noget vi har planlagt .. Det haster ikke

Det synes jeg også er et rigtig godt udgangspunkt Men jeg har brug for at få hende passet før. Jeg har skrevet tidligere i tråden, at det er af ganske egoistiske årsager. Jeg har brug for at savne hende og komme lidt væk, så jeg har mere overskud til vores skrigture.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Maja_4000

Madam Blå skriver:

Det synes jeg også er et rigtig godt udgangspunkt Men jeg har brug for at få hende passet før. Jeg har skrevet tidligere i tråden, at det er af ganske egoistiske årsager. Jeg har brug for at savne hende og komme lidt væk, så jeg har mere overskud til vores skrigture.

Det forstår jeg også godt

Vi har "bare" taget en friaften engang imellem i stedet (: Men det er jo forskelligt , hvad man har brug for :b

Anmeld

10. januar 2012

Den lykkelige

Vores datter var 6 måneder da hun sov ude for første gang.. hun var hos sin mormor og morfar fra kl 15-10 næste morgen.. det var kun fordi jeg ikke rigtig følte noget andet valg..
Og årh det føltes tomt!!! Hun har ikke sovet ude siden.. synes ikke jeg har behov for det  savner sku den lille krudt ugle for meget.. og hun bliver lagt kl 19 og sover til kl 7 så kæresten og jeg hygger os bare der..

Anmeld

10. januar 2012

Clisolka

Madam Blå skriver:

Min datter - 11 uger på lørdag -  skal passes af sin mormor på fredag, med overnatning. Nøj hvor jeg glæder mig Men samtidig er jeg sikker på, at når de første fire timer er gået, så mega savner jeg hende. Phy, jeg tror det bliver hårdt! Men også rigtig godt at have en friaften

Hvornår blev jeres passet ude første gang? Og hvordan havde i det med at være væk fra ens lille baby?

Isabella blev første gang passet ude med overnatning da hun var 9½ mrd. Det var helt vild mærkeligt at hun ikke var hjemme - og puuuh hvor jeg savnede hende! Moderen havde haft det værst, for hun havde råhygget sig 

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

raca skriver:

jeg er så en af dem der ikke bliver ladet op af en tur i byen jeg hader det inderligt..

men jeg bliver ladet op af en tur med Mand og børn hvor vi er sammen og slapper helt af...

og man kan jo være sammen n¨r børne sover..

Ja, mankan sagtens være sammen når børnene sover Men det kræver at hun sover.. Og det er meget sjældent hun vil det. Desværre.

Det er ikke byturen, der tiltaler mig - men en aften med min kæreste og en god flaske vin

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

Babymor2010 skriver:

Isabella blev første gang passet ude med overnatning da hun var 9½ mrd. Det var helt vild mærkeligt at hun ikke var hjemme - og puuuh hvor jeg savnede hende! Moderen havde haft det værst, for hun havde råhygget sig 

Hihi - heldigvis var det sådan Dejligt at hun hyggede sig.

Frygter også lidt at hun skal være væk så længe. Men vi har selv valgt det, fordi vi har brug for det Så må vi se, om man ender med at få hende tidligere hjem eller hvad

Anmeld

10. januar 2012

morethanperfect

Madam Blå skriver:

Ja, jeg glæder mig også helt vildt.

Tror også man har noget fornyet energi efter sådan en tur Man har vel mere overskud til når hun græder og bare ikke kan sove.. I tre timer i streg..

Tja .. Har aldrig selv haft mangel på underskud når Oscar har grædt , selvom han havde kolik som lille .. 
Men ja , man får energi tanken fyldt op i hvert fald  

Anmeld

10. januar 2012

Clisolka

Madam Blå skriver:

Hihi - heldigvis var det sådan Dejligt at hun hyggede sig.

Frygter også lidt at hun skal være væk så længe. Men vi har selv valgt det, fordi vi har brug for det Så må vi se, om man ender med at få hende tidligere hjem eller hvad

Haha jeg tror faktisk det var hendes far som havde det værst. Da vi gik i seng, og der var helt tomt i tremmesengen var det første han sagde: " Jeg savner hende, det første jeg gør når jeg står op, er at hente hende"  Jeg selv vågnede flere gange i løbet af natten fordi jeg ikke kunne høre hende (vi har tremmesengen stående i soveværelset) 

Anmeld

10. januar 2012

hautecouture

Madam Blå skriver:

Hvor dejligt at dine forældre tilbød det! Det er nemlig rigtig rart at få noget tid selv.

Kan godt se fordelen i, at være under samme tag men for mig handler det også om at turde at give slip. Lidt drastisk metode for at lære det - men nogle gange er det det, der skal til.

Jeg ved hvad du mener Min kæreste mener godt, vi kan få hende passet af enten mine forældre eller hans mor en fredag-lørdag så vi kan få noget kæreste-tid alene. Det vil jeg også rigtig gerne, men har sagt jeg ikke er klar endnu - det bliver jeg måske om et par mdr og det respekterer han da heldigvis Men skal da også have hende til at sove ud, men først når jeg er klar - men flot du er klar til det så hurtigt synes jeg

Anmeld

10. januar 2012

MamaLook

raca skriver:

en hel del der kloger sig på børneopdragelse anbefaler man kun lader dem overnatte ude det antal år de er... hvis det er som i pasning.. ikke i den ene forældre,

og jeg syntes nu det er en ganske rimelig tommelfinger regl

Det har jeg også hørt..

Men der er forskel på børn - jeg kender f.eks. en 3-årig, der ikke kan holde til mere end én overnatning væk fra sine forældre... og han burde - ifølge 'tommelfingerreglen' - skulle kunne sove ude 3 nætter i træk.. Andre 3-årige vil derimod godt kunne tilbringe flere nætter hos fx. bedsteforældre (forudsat en god relation)..

Så... forskel på børn OG forskel på forældre - heldigvis for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.