Baby skal sove ude første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

hautecouture

Madam Blå skriver:

Min datter - 11 uger på lørdag -  skal passes af sin mormor på fredag, med overnatning. Nøj hvor jeg glæder mig Men samtidig er jeg sikker på, at når de første fire timer er gået, så mega savner jeg hende. Phy, jeg tror det bliver hårdt! Men også rigtig godt at have en friaften

Hvornår blev jeres passet ude første gang? Og hvordan havde i det med at være væk fra ens lille baby?

Aya har endnu ikke sovet ude (4 mdr), uden jeg har været der - vi har sovet hos mine forældre masser af gange og her i julen, hvor hun gik hen og blev ret så pylret om aftenen/natten tilbød mine forældre at tage hende ind til dem, så kæresten og jeg kunne få sovet. Det var så skønt - også fordi jeg vidste hun var under samme tag som os

Vi var til min kusine+kærestes 30 års fødselsdag hele familien, da Aya var ca 2 mdr, kæresten og mig synes det var SÅ hyggeligt og vi NØD at vi igen kunne få et par øl med familien og bare snakke og hygge til langt ud på natten - men det kunne Aya jo af gode grunde ikke, kl 22 blev hun træt, men kunne ikke finde ro inde på et værelse hun ikke kendte, så mine forældre (som skulle overnatte hos os) tilbød at de kunne køre hjem med hende og tage hende om natten, så kunne vi bare hygge os og blive kørt hjem når vi havde lyst (bor i samme by som min kusine) - det var første nat hun ikke var hos mig, men igen - hun lå lige ovenpå, så det var ikke slemt. Hun skal ikke sove ude alene endnu. Det er for tidligt for mig (selvom hun har fået flaske siden 1½ mdr gammel)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Madam Blå

MortilCilas skriver:

Min var 6 måneder, og var 3 timer hos hans far, derefter 8½ måned fra kl 8-12 i vuggestue og dan han var 10 måneder hvor jeg var ude for mig selv første gang, men var kun 7 timer, så savned jeg ham for meget, også blev han passer her hjemme i sine vante omgivelser. Og jeg har ikke været ude for mig selv siden og han bliver 1 år om fire dage

Tror også det bliver rigtig svært at være væk fra hende. Men er nødt til at prøve det. Går tit og tænker at jeg bare så gerne vil ud, og vil derfor rigtig gerne se, om jeg overhovedet kan finde ud af at være ude - helt uden min lille skat.

Nu må det briste eller bære på fredag

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

annec skriver:

Min søn er næsten 5 mdr og er ikke blevet passet ude med overnatning. Han er blevet passet 2 gange i to timer. Kan slet ikke holde tanken ud at jeG ikke skullehave med ham om natten.. Men det kommer vel en dag

Jeg kan godt forstå dig. Har det lidt på samme måde

Men jeg er nødt til at prøve at komme ud. Tænker så tit på det, men tror slet ikke at jeg kan holde til det, når det kommer til stykket.. Hvis det giver mening

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

mor:) skriver:

altså med overnatning

Ja, det ved jeg godt. Men jeg har vurderet at vi alle kun kan vinde på det her. Så derfor bliver min datter på kun 11 uger passet ude med overnatning Er helt sikker på, at hun ikke tager skade. Det er nok mere mig, der synes det bliver svært. Hun er vant til at være ved sin mormor, da vi er der rigtig ofte..

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

MamaLook skriver:

D

hvem siger det?

Til TS: Jeg var ude første gang, da min søn var 2 mdr.. Men min søn var hjemme sammen med far. Første gang, han blev passet af en anden - sin mormor - (inkl. overnatning), var han 6 mdr.

Nu er min søn også meget udadvendt og kan godt finde tryghed hos andre end sine forældre (hvis vi altså ikke er i nærheden)

Det bliver så fedt for dig at komme ud - du kan roligt glæde dig 

Sådan er min datter også hvis jeg er er, så er kun jeg god nok til at trøste. Men hun kan sagtes være ved andre mennesker.

Dejligt med en positiv kommentar Mange tak, jeg glæder mig også

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

morethanperfect skriver:

Det bestemmer man da fuldstændig selv ..

Ts: Oscar blev passet første gang da han var , 8 uger ca..
Dejlig med en fri aften , og vi nød en aften uden skrigeri  

Ja, jeg glæder mig også helt vildt.

Tror også man har noget fornyet energi efter sådan en tur Man har vel mere overskud til når hun græder og bare ikke kan sove.. I tre timer i streg..

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

twinny skriver:

her ska drengene passes ude, når de er 4 måneder med overnatning....

ihhh jeg glæder mig til at komme ud og få en hel nat søvn uden at stå op 20 gange... 

Ja, det kan jeg godt forstå! Det må være hårdt tiltrængt efterhånden med to små. Jeg har kun en, og jeg trænger

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

Jibbe skriver:

Jeg er nok også bare en hønemor men han er så tit blevet passet om aftenen/eftermiddagen når jeg ikke har kunne nå at hente og når min mand har været på søen. Så han bliver passet tit! Og man skal jo gøre det som man selv har det godt med og ikke hvad andre gør

Hihi - jeg har til gengæld vildt svært ved at lade andre passe hende i et par timer haha. Underligt, men sådan har jeg det

Ja, netop og vi har det rigtig godt med det, så det skal nok gå.

Anmeld

10. januar 2012

twinny

Madam Blå skriver:

Ja, det kan jeg godt forstå! Det må være hårdt tiltrængt efterhånden med to små. Jeg har kun en, og jeg trænger

Hehe.. jaah det er tiltrængt og snakke om noget andet en bleer og MME... 

Og jeg glæder mig faktisk til at savne dem lidt...

Anmeld

10. januar 2012

Madam Blå

Mette. skriver:

Jeg synes også bare det er super godt i gør det og det kan kun være godt for forholdet også lige at få lidt alene kæreste tid. Der er så stor forskel på børn, så man kan på ingen måder sætte regler op for hvornår det er for tidligt eller ej.

Jeg er sikker på hun også nok skal klare det fint og du gør garanteret også når først i kommer afsted for jer selv - jeg håber i får en rigtig god aften. God fornøjelse.

Nej, synes heller ikke man kan sætte regler op for hvornår dit og dat. Børn er forskellige jo

Jaaa, det bliver dejligt med noget kæreste-tid. Håber vi rigtig kan nyde, at hun ikke er der, så vi kan nå at savne hende

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.